Te lang...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kelly_Utah

Te lang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 17:33

Hoi, ik wil even wat vragen..
Is het normaal dat ik met mijn lengte van 1,73 op een pony van omgv 1,39/1,40 wordt gezet??
Ik vind het zelf heel vervelend, omdat ik liever mijn benen kwijt wil met het rijden, als je begrijpt wat ik bedoel..
Ik kan niet zo makkelijk mijn beenhulpen meet geven, en kan dus mijn benen niet kwijt...
Mijn insructrice zegt dat ik niet te zwaar ben, en er nog makkelijk oppas..
Ik had het al een keer tegen haar gezegd dat ik het niet fijn vind omdat ik mijn benen gewoon niet fijn kan gebruiken..
En dat vind ze dan weer onzin...
Kunnen jullie misschien een tip geven hoe ik misschien haar kan overtuigen dat het niet makkelijk en niet fijn is??
Want volgens mij is het ook niet zo fijn voor de pony....

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:35

het verschilt een beetje per pony, ik ben zelf 1.70 en mijn merrie was een haflinger van 1.43 en ik kan je zeggen dat ik geen lichtgewicht ben :o .
een haflinger is een breed paard en kan meer dragen, een rank paard van die grootte heeft er meer moeite mee.
hoe je haar kan overtuigen? ik denk dat je op een manege rijd als ik het zo hoor en jij betaalt dus moet er iets aan gedaan worden, als ze dat niet willen snel ergens anders naar toe!
succes er mee

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 17:40

IggyPop schreef:
het verschilt een beetje per pony, ik ben zelf 1.70 en mijn merrie was een haflinger van 1.43 en ik kan je zeggen dat ik geen lichtgewicht ben :o .
een haflinger is een breed paard en kan meer dragen, een rank paard van die grootte heeft er meer moeite mee.
hoe je haar kan overtuigen? ik denk dat je op een manege rijd als ik het zo hoor en jij betaalt dus moet er iets aan gedaan worden, als ze dat niet willen snel ergens anders naar toe!
succes er mee

Het zijn gewoon slanke pony's...
We hebben niet zo heel veel stevige pony's...

Kelszz_

Re: Te lang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:45

Als je instructrice zegt dat het nog kan, zou ik daar ook maar van uit gaan. Maar, ze moet wel luisteren naar wat jij wilt. Als jij dit niet prettig vind rijden, dan zal de pony het ook niet geweldig hebben. Praat er eens rustig over met je instructrice en probeer er eens samen uit te komen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:51

Tja, je bent KLANT op een manege vind ik, dus als jij je te groot voelt voor de ponies, dan moet je dat aan kunnen geven bij je instructeur. Het kan dan zijn dat je bv wel meer moet gaan betalen of naar een andere les moet omdat je op de paarden wilt gaan rijden (neem aan dat ze ook grote paarden hebben tenminste?), maar in principe zou dat moeten kunnen. Wie betaalt, bepaalt.
Je lengte/gewicht hoeft helemaal geen probleem voor de ponies te zijn, maar ik kan me voorstellen dat het gewoon niet fijn meer rijdt, als ze weinig body hebben.
Als je instructeur niet luistert, dan kun je altijd nog even naar de manegehouder zelf lopen?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:12

Je kunt je vraag stellen in het centrale topic. Bij deze een slotje hier.