Mijn paardje heeft zoals velen andere paarden zo'n 3 maanden stil gestaan. Nu ben ik gister weer wezen rijden en ga ik morgen weer. IK wou beginnen met 3 keer in de week en dan gewoon rustig aan doen ook veel stappen. Denken jullie dat dit goed is voor hem of doen jullie het anders?
Toen ik weer begon met opbouwen heb ik eerst een aantal keer lang en laag gereden zodat hij lekker kon ontspannen. Goed en lang losstappen is inderdaad ook verstandig om de spieren weer los te werken. Het verschilt natuurlijk per paard. Mijn paard moet zowizo al lang losstappen.
ja ik stap altijd naar de club ongeveer 10 minuten is dat en dan in de bak nog 5 minuten stappen alleen deze keer was het meer dribbelen dan stappen op straat maar dat zal morgen wel minder zijn.
Om de dag en dan steeds wat meer vragen. Ik heb geen tijd om elke dag te rijden
Thomina
Geplaatst: 24-02-10 16:56
Ja ik zou lekker rustig aan beginnen! Beetje stappen en misschien als je goed losgestapt hebt , rustig aan draven. Maar zeker niet meteen galopperen. Het paard moet wel wat los gereden worden..
ik heb gister wel gegalopeerd ik wou eigenlijk ook aleen maar stappen en draven maar omdat hij zo vol zat met energie heb ik hem tog maar even laten gaan anders gaat hij alleen maar dribbelen.
Het kan geen kwaad om te galopperen hoor. Als je je paard maar lekker ontspannen rijdt en niet direct te veel opricht en op het achterbeen wil zetten zodat je spieren forceert.