Jazz en ik na hele lange tijd weer @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roosjelief

Jazz en ik na hele lange tijd weer @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 20:48

Leuk dat jullie mijn topic bekijken!

Jazz is een merrie die ik nu al meer dan 6 jaar rijd. Helaas heb ik vorig jaar te horen gekregen dat ik fybromialgie heb en niet meer intensief mag rijden.

Jazz werd ook al weer een dagje ouder en zo hebben we allebei een jaar stil gestaan. Vorig zomer hebben er nog wel wat buurmeisjes af en toe wat mee gehobbeld, maar voor de rest heeft ze lekker van haar oude dagje kunnen genieten.

Gelukkig gaat het weer een stukje beter met mij, en ik wilde weer gaan proberen om het rijden op te pakken. Jazz is een fokmerrie maar dit jaar is ze gust gelaten. Alle reden om er samen weer eens lekker tegen aan te gaan!! :D

Het veulen van afgelopen jaar loopt nog aan de voet. El Dorado een hengst veulen. Die kan je dus af en toe ook in beeld zien verschijnen :Y)

Ik heb direct weer gemerkt dat er hoog nodig weer wat moet gebeuren aan mijn rijvaardigheden!
- Handen dragen
- Benen lang laten
Omdat ik erg weinig kracht heb in mijn benen kan ik heel moeilijk mijn been aanleggen, soms verlies ik mijn evenwicht, door mijn benen op te trekken probeert mijn lichaam dit op te lossen, wat het eingenlijk alleen maar erger maakt. Omdat ik dan weer voor over val. :Y)
- buitenteugel er aan houden en binnen teugel meer loslaten.
Dit is een puntje waar ik voor ik stopte met rijden al tegenaanliep...

Ik heb lekker even een half uurtje gereden en voornamelijk gewerkt aan het even weer wennen aan het rijden. Jazz pakt het zo weer op, maar haar baasje moet nog flink losgewerkt worden! :+

Ik begrijp dat bij deze foto's als eerste de reactie: 'Waar is je cap??' opwekt... ik heb daar geen smoesje voor, zo rijd ik.

Ik hoop dat jullie niet al te streng voor mij zijn. Ik ben in iedergeval erg trots met het resultaat!

Jazz en ik!
Afbeelding

Foei hand over de hals!
Afbeelding

Handen dragen
Afbeelding

El Dorado
Afbeelding

En blij dat ik was! (binnen hand los!!)
Afbeelding

Nog een keer even flink lachen
Afbeelding

En weer opperste concentratie
Afbeelding

Handen meer dragen, maar het lukt al beter om mijn benen lang te houden.
Afbeelding

Héhé het lukt buitenteugel en binnen teugel los, maarja dan weer té los... :z
Afbeelding

Hier ben ik heel blij mee! Erg netjes, benen lang handen dragen. Helaas val ik hier wel wat naar voren.
(En een rode kop van inspanning!)
Afbeelding

Redelijk. Ik werd hier echt al heel moe, ook te zien aan mijn grote rode hoofd! :+
Afbeelding

Nog even een stukje Jazz humor, samen plonsen in het water! }:0
Afbeelding

Groetjes Roos en Jazz!

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:53

leuk om te zien dat je er weer zoveel plezier in hebt :)
sommige plaatjes vind ik er nog netjes uitzien anderen wat minder,
probeer je handen wat hoger te houden en geen piano handjes te maken (desnoods teugels wat korter), en inderdaad handen niet over de hals.
Probeer met je benen gewoon lekker te ontspannen dan gaat het misschien al een stukje beter!

Wollie

Re: Jazz en ik na hele lange tijd weer @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:05

Vervelend voor je, dat je door ziekte niet optimaal meer kunt rijden..maar als het zo nog wel voor je vol te houden is, dan is dat natuurlijk mooi.
Naast je pianohanden (waardoor je geen vrijheid meer hebt in je gewrichten en je je zelf eigenlijk ook in de wegzit) en het voorover vallen, moet je volgens mij ook nog wat meer op je bips gaan zitten in galop (als ik die ene foto inderdaad galop foto is...)... Omdat je nu waarschijnlijk niet echt op je bips gaat zitten, ga je meer knijpen en is het ook weer moeilijk je been af te laten hangen... Veel plezier nog!

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 21:08

Wollie schreef:
Vervelend voor je, dat je door ziekte niet optimaal meer kunt rijden..maar als het zo nog wel voor je vol te houden is, dan is dat natuurlijk mooi.
Naast je pianohanden (waardoor je geen vrijheid meer hebt in je gewrichten en je je zelf eigenlijk ook in de wegzit) en het voorover vallen, moet je volgens mij ook nog wat meer op je bips gaan zitten in galop (als ik die ene foto inderdaad galop foto is...)... Omdat je nu waarschijnlijk niet echt op je bips gaat zitten, ga je meer knijpen en is het ook weer moeilijk je been af te laten hangen... Veel plezier nog!

Er zit inderdaad 1 galopsfoto erbij (die dat ik erbij gezet heb dat ik mijn binnen teugel te strijk heb.)
Jazz die heeft de hele nare gewoonte om overkruist te gaan in galop. in 1 rondje galop wil ze soms wel tot 3 keer aan toe overspringen. Dit is heel lastig uit te zitten.

We zijn tijden onze lessen vroeger hier heel veel mee bezig geweest en dit werd ook beter. Vandaag deed ze dit weer constand. Dit een kwestie van weer serieus trainen

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:27

ik vind het super leuke fotos!
Goed dat jullie na alles wat jij meemaakt nog zoveel lol hebben samen! En ik heb niet het idee dat jij met je houding je paard in de weg zit. Vind hem ontspannen lopen. Je hebt wel een beetje een handen probleem :D Hij kan nog wat actiever in de draf voor de netheid...

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 19:39

madelein schreef:
ik vind het super leuke fotos!
Goed dat jullie na alles wat jij meemaakt nog zoveel lol hebben samen! En ik heb niet het idee dat jij met je houding je paard in de weg zit. Vind hem ontspannen lopen. Je hebt wel een beetje een handen probleem :D Hij kan nog wat actiever in de draf voor de netheid...

klopt. Jazz zit erg vast in haar schouders. ik denk dat dat ook de reden is waarom ze over springt in galop.. dat is denk ik makkelijk voor haar. Vandaag ben ik ook weer veel bezig geweest met vooral loswerken.

En ik heb een spierpijn!! :Y)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:32

Vervelend dat je niet meer optimaal kan rijden. Wel fijn dat je er toch nog een hoop plezier uit kan halen, dat straalt van elke foto af :)

Bij de foto waar jij zegt binnenhand los, zeg ik: hou die zo, begrens wat met je buitenhand en druk flink met je binnenbeen. Dan komt er stelling en nageeflijkheid. het is niet per definitie fout om je hand van de hals te halen :) Als je op een lager pitje rijdt, is het lekker duidelijk voor beide.

veel plezier vooral met rijden :)

Celine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:14

Oeh wat ziet dat er vrolijk uit!

Let wel op je houding, rechtop blijven - handen dragen en je hakken uitdrukken, benen goed onder je houden.
Verder word ik erg vrolijk van je foto's ;'D

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:07

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

shakiraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:31

Ik vind het er goed uitzien hoor. ze loopt netjes.
jullie hebben ook een lekkere plas zo te zien haha. ben niet de enigste dus :P

kimm_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:44

hoi,
u moet uw handen rechtop houden en uw hakken uitdrukken.
Verder ziet alles er goed uit.
En jullie passen wel goed bij elkaar.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:05

leuk paardje hoor! :D
Hmm, er is natuurlijk nog wat te verbeteren, maar dat komt helemaal goed als jullie weer wat vaker rondrijden! :)
Misschien kun je aan je handen werken, je het pianohanden, en je binnenhand is vaak te streng.
Ook zou ik persoonlijk niet door zon grote plaz rijden, je weet nooit of er gaten of kuilen in zitten..

veel plezier nog met dit paardje! :D

cvelthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:11

Mijn moeder heeft dat ook
maar ze red zich er gelukkig wel mee
ik vind het goed uitzien!
lekker ontspannen

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 11:53

Marieke1495 schreef:
leuk paardje hoor! :D
Hmm, er is natuurlijk nog wat te verbeteren, maar dat komt helemaal goed als jullie weer wat vaker rondrijden! :)
Misschien kun je aan je handen werken, je het pianohanden, en je binnenhand is vaak te streng.
Ook zou ik persoonlijk niet door zon grote plaz rijden, je weet nooit of er gaten of kuilen in zitten..

veel plezier nog met dit paardje! :D

Het water is niet diep hoor, en onze bak is gewoon vlak.. ;)

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:04

leuk dat je soms nog kan rijden!
probeer r wat ronder te rijden, en zelf iets meer te gaan zitten.
verder prima hoor!