sinds een 2-tal weken heb ik er een nieuw paard bij. Omdat Gigi (mijn e-pony) hem niet kan gedragen op wedstrijd, waren mijn ouders het beu en heb ik dus een nieuwe erbij.
Toen ik hem ging proefrijden, was hij heel erg braaf. De eerste 2 weken met rijden ook, maar gisteren
Ik weet wel dat een paard je altijd even uittest maar goed.Ik voelde wel dat hij nerveuzer was dan anders, en toen ik weer ging aangalopperen, begon hij ineens keihard (en hoog
) te bokken. Toen hij merkte dat ik niet van plan was om eraf te gaan, ging hij maar keihard rennen. Als ik dan aan de teugels durf te trekken, gaat hij alleen maar harder. Dus moest ik loslaten en daarna rustigaan terugnemen.Daarna heb ik even gelongeerd (toen hij weer rustig had gegaloppeerd) en dan er weer op, terug in galop en dan was hij braaf.
Maar de ene zegt dat je een paard vooruit moet rijden als ze bokken (deed ik altijd met Gigi) maar deze gaat zelf keihard
Is het dan beter dat ik hem stilzet ofzo? Anders gaat hij misschien er een gewoonte van maken om telkens te gaan lopen in de galop... Oja, dan nog even vragen, hoe kan ik hem makkelijkst stilzetten? Want als ik aan de teugels kom gaat hij alleen harder
alvast bedankt...
xxx
. En als hij moe wordt, nog een extra rondje. Eventueel proberen tempo te laten afnemen door hem op een volte ofzo te zetten, maar dan wel zien dat hij blijft galopperen.
}>