Turbo@work(filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Turbo@work(filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 09:23

Hallo,
Naar aanleiding van mijn andere topic waar men zei dat ik mijn pony dressuurmatiger beter voor elkaar moest hebben hier het Bewijs!!
Eergisteren heb ik heerlijk gereden met Turbo.
Info:
Naam:Turbo
Leeftijd:6
Niveau:B
Hoogte:1.26,8 nog net een B pony dus
Waar werken we aan?Wij werken vooral aan de middendraf en de galop.
Nou hier komt het filmpje:
Ik weet dat het springen er bij zit hier op kan je commentaar geven in het andere topic ;)
http://www.youtube.com/watch?v=L46ETfXqyyg
Eigen commentaar:
Benen stiller(dit heeft een reden:mijn wrongen van mijn zadel zijn er af en sindsdien klapper ik met mijn benen)
Handen netter

Geef gerust tips maar wees een beetje vriendelijk!
Groetjessss

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:37

Ziet er leuk uit, leuk beestje ook. Vind je handen erg hun eigen weg gaan, vooral je rechter.
En waarom rij je met sporen als je zelf al door hebt dat je klapperd? Vind de pony wat overhaast lopen, en onbedoeld aangaloperen, misschien komt het doordat je 'm onbewust "aanspoort". En je gallopeerd (bedoeld geloof ik) in de verkeerde galop. Ook zonder wrongen moet je eigenlijk goed kunnen zitten he, succes verder! ;)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:27

Hele leuke pony! :)

Hij is alleen totaal niet aan je been. Je moet hem elke pas aansporen (en dat gebeurt nu echt met je spoor), anders valt hij helemaal stil. Je ziet ook aan de onrustige staart dat je pony geirriteerd raakt door die sporen die constant tegen zijn buik komen.
Ik zou veel overgangen rijden en heel consequent zijn: als jij been geeft, moet hij gelijk naar voren gaan en daar niet over na hoeven denken. Als hij niet gelijk reageert, dan mag je even kort met je spoor doorkomen. Dat hebben ze heel snel door en dan zullen ze gelijk op je eerste beenhulp reageren. Succes, want jullie zijn wel leuk samen. :j

Unoo

Re: Turbo@work(filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:23

Leuke pony maar ik vind het er toch niet fijn uitzien. Bij elke pas prik je hem met je sporen en hij reageert er niet eens op. Zoals Appelflapje al zei: Beter aan het been maken en eens die sporen aflaten, als hij niet meteen op je beenhulp reageert wat harder aansporen en anders een tikje met je zweep. Veel succes

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:29

Leuke pony! Zoals al gezegt is, hij moet beter aan het been worden! Als ik er alleen al naar kijk, krijg ik al lamme voeten..
Ook vind ik dat je hem teveel in de mond zit te ''trekken''. Je trekt zijn hoofd van de ene kant naar de andere kant (zagen). En zodra hij weer wat omhoog komt, gelijk weer naar beneden trekken..
Denk dat het geheel er beter uit gaat zien wanneer hij beter aan het been is. Succes

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:43

Schattig dingetje!

Ik zat alleen te kijken je gebruikt geen een keer je zweep? ( misschien niet goed gezien) Maar misschien kan je beter 1x je zweep gebruiken dan 10 keer je spoortje. en is je zweep ook niet erg lang misschien kun je een keer een wat kleiner zweepje gebruiken? veder heb ik niet echt meer commentaar succes nog met haar/hem!

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:45

Zieter leuk uit, leuk met dat muziekje haha! Maar hij oogt heel erg sloom, je zit de hele tijd been te geven, maar je kan beter 1x een hardere been geven, en als ie dan niet reageert bijvoorbeeld tik met zweepje dan de hele tijd been te blijven geven, want dan gaan ze op een gegeven moment niet meer reageren, :) Veel succes met je leuke pony.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:55

De pony is absoluut niet aan je been. Ze lijkt wel een beetje 'afgestompt' en ongevoelig voor al jouw hulpen. Het ziet er lusteloos en daardoor wat akelig uit. Werk aan het actiever maken, veel korte overgangen, veel afwisseling. Wég met die spoortjes en consequent zijn. Ik zie ook dat je verscheidene keren verkeerd aanspringt in de galop en doorgaat; terugnemen en opnieuw aanspringen. Pas terug naar draf als jíj dat wil.
Succes samen, het lijkt me een erg leuk dier.
Krijg je les?

cvelthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:08

Wat een leuk beestje
vind het wel grappig dat hij turbo heet en eigenlijk helemaal niet zo heel snel doorloopt
hij is inderdaad ongvoelig aan je been
maar dat is in de reacties voor mij ook al gezegd.
Je geeft je eigen problemen al aan
Ik zou lekker veel overgangen gaan rijden

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:59

je gebruikt je sporen veel teveel,ik zou zeggen,af doen;) ook vind ik dat je je handen stiller moet houden en hem niet steeds in zijn mond moet trekken..mischien kan je je beugels een gaatje langer doen want je zit in een stoelzit..
verder vind ik het een leuk ponytje :)

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:41

Wat een super leuke pony!

Ik denk dat het weinig heeft te maken met je wrongen. Want zelfs in de stap drijf je nog. Pony mag veel actiever. Probeer dit op te lossen met 1 maal been, 2 maal vel been, daarna been met een tikje van de zweep.

Daarbij moet je proberen duidelijker te lichtrijden. Daarmee geef je de drafpassen aan. Dan zal je pony ook lang zo snel niet aanspringen in de galop. Je komt nu bijna niet uit het zadel.

Dus: Consequenter voorwaarts rijden, actiever rijden en duidelijker lichtrijden.

Succes!!!!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:34

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels verwijderd.

anouk0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:17

ik vindt idd dat je veelste veel aanspoort en dan ook nog die sporen zo hoog hea

verder leuke pony

en ben het met de mensen boven mij eens

en ik wilde ook ff zeggen bij springen rijdt je toch zonder sporen?!
vindt je hem daar nou egt slechter lopen voor mijn gevoel niet hoor lekker je spoortjes af en gewoon oefenen dat hij reageert op je been !!

shakiraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:53

xmiloux1 schreef:
Zieter leuk uit, leuk met dat muziekje haha! Maar hij oogt heel erg sloom, je zit de hele tijd been te geven, maar je kan beter 1x een hardere been geven, en als ie dan niet reageert bijvoorbeeld tik met zweepje dan de hele tijd been te blijven geven, want dan gaan ze op een gegeven moment niet meer reageren, :) Veel succes met je leuke pony.

Ben het met jou eens. verder vind ik je pony heel leuk :D

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:33

Een schatje van een pony! alleen erg jammer voor hem dat je zo met je sporen aan het prikken bent :). Probeer daar echt op te letten, want zo meteen (volgens mij nu al) reageert hij er niet meer op en dat is zonde. Ook vind ik dat hij wel wat meer actiever mag lopen (hij hupst een beetje).. geef hem ruimte van voren, eerst actief dan pas mooi lopen

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:48

jah je hebt echt een hele lieve leuke pony :D
maar zoals elke bokker hier zegt ga wat aan je aansporen doen, straks geageerd je pony helemaal niet meer.
Verder wil ik graag een 2de verbeterde versie zien!

suc-6!!

pinboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 07:56

leuke pony, hij oogt alleen wat sloom.
en ik zal volgende keer je sporen even aflaten.. je prikt er erg veel in zn buik ;)
voorderest moet je opletten dat ie zn hoofd niet in de galop meteen omhoog gooit,
gr :o

joyce_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:41

wat er meer al zijden hij is een beetje rustig
ik denk als je je sporen afdoet want hoe vaker je een pony prikt hoe minder hij straks naar je been luistert en een zweepje mee neemt dat het misschien al wat beter gaat

succes *D

lovelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:01

Nou ik denk dat het nu wel duidelijk voor je is dat je je sporen af moet doen en je pony wat voorwaartser moet maken haha....
maar probeer ook om het lichtrijden te denken. Ik heb je een paar keer op het verkeerde been zien zitten (goede been = wanneer het buitenbeen naar je toe komt, moet je zitten) verder ziet het er wel leuk uit! Flink blijven oefenen. ;) Misschien is het ook leuk om een paar figuren te gaan rijden, dan krijg je het sturen ook mooi onder de knie! (probeer eens een volte, slangenvolte of gebroken lijn) Succes.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:08

turbo6 schreef:
Hallo,
Naar aanleiding van mijn andere topic waar men zei dat ik mijn pony dressuurmatiger beter voor elkaar moest hebben hier het Bewijs!!

ik vind het helaas niet bewijzen dat je je pony dressuurmatig goed hebt lopen.
helaas is je pony totaal niet aan het been , dit mede omdat je elke stap moet drijven (met spoor)
ik denk dat als je consequenter reageert dat je dit probleem redelijk snel kan oplossen.
zachte kuithulp, geen reactie= stevige kuithulp, geen reactie=tikje met je zweepje meteen achter je been.
als je dit even volhoud en zelf blijft opletten dat je die benen stil houd dan moet het vast en zeker beter gaan.

ik denk dat het voor jullie beiden erg leuk zou zijn om lessen te nemen!
goed voor jou en goed voor de pony.

AnneMarieJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:39

leuk paard, leuke combo!
je moet alleen wet proberen wat rust te houden ;)
En de rest wat hier boven wordt gezegt!