Fotoshoot kimberley @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xEline

Fotoshoot kimberley @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 20:23

Hallo allemaal!

Voor het eerst zet ik wat rij foto's van kimberley op bokt, ik heb nog nooit wedstrijden met haar gedaan ze was op het begin een behoorlijk probleem geval hoofd omhoog keihard wegschieten. In iedergeval alles uitproberen om mij er af te krijgen.
Na bloed zweet en tranen zijn we nu ongeveer een half jaar veder en gaat het 10000x beter, we hebben meer een band gekregen, ze is bijvoorbeeld met borstellen veel rustiger ( met hoeven krabben kreeg ik alleen maar trappen) dat is nu allemaal over.
met rijden is ze nog wel best schrikkerig in de bak, dit is echt om mij uit te proberen want op buiten rit doet ze helemaal niks en met springen ook niet het is dus echt omdat dressuur niks voor haar is en ook eigenlijk niet echt voor mij :o . Maar als ik wil gaan springen moet ik toch echt dat ene kleine puntje halen in de B en daar ben k dus nu na toe aan het werken!

Graag een beetje netjes opbouwende kritiek :D

1. Zo begon het ik wil terug naar me buurmeisje op stal :Y)
Afbeelding

2.en zo
Afbeelding

3. Toen kwam er wat rust in de bol
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Toen dacht zij er net weer even iets anders over een viel ik er bijna van voren af :D
Afbeelding

6. En hier ging het wel weer.
Afbeelding

7. En de laatste voor vandaag!
Afbeelding

Ik heb die mexicaanse neusriem omdat me goede hoofdstel bij de schoenmaker is dus dit is niet mijn normale hoofdstel met rijden :Y)
De foto's zijn gemaakt door Suus http://www.fervorfotografie.nl/ , het regende goed hard dus we zijn een beetje verzopen samen!

Bedankt voor het kijken en ik ben benieuwt op het commetaar.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:27

Elinerd!

Gekke Kimberley, die had er echt geen zin in vandaag. En wij zijn lekker natgeregend haha :+ We doen het nog een keertje over met beter weer :D
Wat heb je met de kwaliteit van de fotos gedaan? haha :oo
Probeer je handen recht te houden. :D

xx

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 20:29

Suus__ schreef:
Elinerd!

Gekke Kimberley, die had er echt geen zin in vandaag. En wij zijn lekker natgeregend haha :+ We doen het nog een keertje over met beter weer :D
Wat heb je met de kwaliteit van de fotos gedaan? haha :oo
Probeer je handen recht te houden. :D

xx

Dankjedankje ja dat komt door het verkleinen :Y)

varlin

Re: Fotoshoot kimberley @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:42

kijk niet teveel naar je paard maar recht voor je uit.
wel een lekker eigenwijs beestje zeker?

X_Biekeh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:06

Echt mooie foto's
je kijkt alleen op een paar foto's wat naar beneden
nog veel succes met hem
groetjes Bieke :D

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:13

lekker paardje,
ik vind op de foto s waar jij zegt dat er ontspanning is juist meer spanning,
ik zou proberen om er rust in te rijden,
als ze zo heet is kun je mischien even longeren van te voren.
of heb je dat al geprobeerd,
succes samen.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 23:34

sammy1 schreef:
lekker paardje,
ik vind op de foto s waar jij zegt dat er ontspanning is juist meer spanning,
ik zou proberen om er rust in te rijden,
als ze zo heet is kun je mischien even longeren van te voren.
of heb je dat al geprobeerd,
succes samen.

Heel af en toe doe ik dat wel eens! ik vind alleen vaak na het longeren dat ze juist dan amper nog voorwaarts is vaak laat ik haar gewoon even los in de bak kan ze even haar bokjes kwijt. Maar vandaag was het echt gewoon puur klieren kijken hoe ver ze kon gaan het is voor echt een spelletje. bedankt voor je reactie

varlin schreef:
kijk niet teveel naar je paard maar recht voor je uit.
wel een lekker eigenwijs beestje zeker?

Jep ik moet inderdaad omhoog kijken, hierdoor wil ik ook wel eens schreef gaan zitten door zo schuin te kijken. En ze is vaak wel wat eigenwijs ja :Y)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:32

Van zon stuiterbal leer je wel te blijven zitten ;-) Leuk dier hoor!
Mag ik vragen hoe strak je de staartriem hebt zitten? Op de fotos ziet iet er er strak zittend uit, misschien dat er daardoor ook meer spanning in komt, en het gebok?!

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:14

Leuke foto's en het ziet er inderdaad uit dat het echt slecht weer was! Je leert er in ieder geval wel van blijven zitten!

Op alle foto's kijk je heel erg naar de grond/paard, ik zou vooral meer vooruit kijken. Voor de rest kan je beter voor commentaar bij de anderen zijn :D

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:30

kleinvosje schreef:
Van zon stuiterbal leer je wel te blijven zitten ;-) Leuk dier hoor!
Mag ik vragen hoe strak je de staartriem hebt zitten? Op de fotos ziet iet er er strak zittend uit, misschien dat er daardoor ook meer spanning in komt, en het gebok?!

Nou dat is goed dat jij dat eens even zegt! want ze heb indaad beetje last van die staart riem dat merk ik voor als ik hem er om heen doe en ik al kijken voor een zadel zonder staart riem maar die glijden toch allemaal weer naar voren! dat ik dit niet heb bedacht joh 8)7 misschien lost dit wel een hele hoop op!

Eshh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:34

Super van je dat je hebt doorgezet met je paardje! :D
Ik vind haar erg lekker lopen op sommige foto's!
Een puntje, handen rechtop houden.
Verder vind ik het erg netjes hoor.

Edit: op foto 7 kijk je mooi vooruit valt me net op! :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:04

Ben ik blij dat ik dat even geschreven heb! Er hoort officieel een rechtopstaande vuist tussen de staartriem en het krui (hoogste punt van de achterhand te zitten. Dan zit ie goed!
Wat eventueel nog een andere oplossing zou kunnen zijn, is een voorsingel voor je zadel doen, die zijn los te koop!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 12:14

kleinvosje schreef:
Ben ik blij dat ik dat even geschreven heb! Er hoort officieel een rechtopstaande vuist tussen de staartriem en het krui (hoogste punt van de achterhand te zitten. Dan zit ie goed!
Wat eventueel nog een andere oplossing zou kunnen zijn, is een voorsingel voor je zadel doen, die zijn los te koop!

Oke dankjewel! ik denk alleen als ik hem langer doe dus dan zou het zadel dus veder naar voren schuiven en zou die alsnog strak komen te staan?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:41

als je zadel zo ontzettend schuift past het niet goed,ik zou daar eens naar laten kijken.

ze lijkt(op de rustige momenten)nogal op de voorhand te vallen,probeer de achterhand meer te activeren door bv veel (schijn)overgangen te rijden

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:09

Ik heb een pony gekend, die had ook altijd een staartriem nodig, ze was erg bol in haar middengedeelte. Alles schoof naar voren. Als de staartriem eraan zat, niet, ook niet als ie voor het gevoel te los zat. Het is niet de bedoeling dat de staartriem strak om de staart zit om het zadel tegen te houden. Je mag met een staartriem ook geen KNHS wedstrijden rijden, tenzij de pony A of B maat heeft.
Als ik jou was, zou ik toch een keer iemand naar je pony en zadel laten kijken, en zo een goede oplossing zoeken!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 22:51

kleinvosje schreef:
Ik heb een pony gekend, die had ook altijd een staartriem nodig, ze was erg bol in haar middengedeelte. Alles schoof naar voren. Als de staartriem eraan zat, niet, ook niet als ie voor het gevoel te los zat. Het is niet de bedoeling dat de staartriem strak om de staart zit om het zadel tegen te houden. Je mag met een staartriem ook geen KNHS wedstrijden rijden, tenzij de pony A of B maat heeft.
Als ik jou was, zou ik toch een keer iemand naar je pony en zadel laten kijken, en zo een goede oplossing zoeken!

Oh dat wist ik heel niet dat dat dan niet mocht, maar het probleem is dus dat zijn haast geen schoft heeft en dat de schouderbladen waar het zadel dus eigenlijk achter hoort te zitten dat elke zadel daar over heen glijd en zoals je zegt haar middengedeelte is boller waardoor het dus ook naar vorenschuift, ik heb dus echt al een heleboel zadels er op uitgeprobeert maar ik blijf toch steeds het zelfde probleem houden!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:19

Ik snap je probleem! Ga dan toch eens kijken naar een voorsingel. Dat is een losse singel waar je je zadel tegenaan legt zeg maar. Die singel je ook gewoon strak aan, en kan voorkomen dat je zadel naar voren glijdt!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 23:27

kleinvosje schreef:
Ik snap je probleem! Ga dan toch eens kijken naar een voorsingel. Dat is een losse singel waar je je zadel tegenaan legt zeg maar. Die singel je ook gewoon strak aan, en kan voorkomen dat je zadel naar voren glijdt!

Ja, ik heb het met me moeder er over gehad die vond het ook een slim idee dus van de week ga ik eens kijken voor een goede bedankt! :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:28

Succes, en laat maar weten of het werkt!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:37

ik ben toch van mening dat een zadel dat naar voren schuift gewoon niet past.... misschien toch eens uitkijken naar een goed zadel en een bezoekje van een goede zadelmaker?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 23:56

Mjay schreef:
ik ben toch van mening dat een zadel dat naar voren schuift gewoon niet past.... misschien toch eens uitkijken naar een goed zadel en een bezoekje van een goede zadelmaker?

Dat zou ik ook denken ja maar als je toch wel ongerveer 10 zadels er op heb gepast begin ik toch wel te twijvelen!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:25

Er zijn gewoon dieren die ontzettend lastig gebouwd zijn, een voorsingel is een veelgebruikt artikel, niets mis mee! Tegenwoordig zijn er ook zadels waarbij ze die automatisch inbouwen!

kimmymisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:02

Mjay schreef:

DAt ken maar ken ook dat de pony gewoon een glade rug heb !!!
Of misschien beter met d\jelpet hoe je dat dan ook moet schrijven ...hahah...
Successss

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:09

kimmymisty schreef:
Mjay schreef:

DAt ken maar ken ook dat de pony gewoon een glade rug heb !!!
Of misschien beter met d\jelpet hoe je dat dan ook moet schrijven ...hahah...
Successss

Jeetje zeg, als je dan een post plaatst, let dan even op je spelling? En los daarvan, gelpads hebben gen invloed op het schuiven van een zadel...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:47

Wat een leuk paardje is het, en goed dat je zo met haar bezig bent.
Het zadel viel mij ook al op. Op de foto's ligt het sowieso al te ver naar voren, het laat de schouder niet vrij.
Laat even iemand naar het zadel kijken. :)
Probeer je handen goed rechtop te houden en je benen netjes naar achteren.
Veel succes!