Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Taartdoos schreef:Ik zou eerst alles uitsluiten qua gezondheid, is je paard recht, heeft het rugproblemen, past het zadel nog wel goed, zit jij als ruiter niet verkeerd? Als dat allemaal goed is, dan pas een volgende stap ondernemen
Aan de longeerlijn en trainen trainen trainen
Als dat goed gaat pas een volgende stap ondernemen en kleine stukjes onder het zadel.
en mijn zadel is pas nog nagekeken 
zelf zou ik eerst de pijn (willen) uitsluiten en dan verder gaan, en lekker aan de longe trainen inderdaad Lisa_Dries schreef:nu vraag ik me toch af waarom je 3 instructrices hebt
maar even ontopic, zelf zat ik ook meteen aan pijn (of zadel dus) te denken, kan ook uitproberen of moeite zijnzelf zou ik eerst de pijn (willen) uitsluiten en dan verder gaan, en lekker aan de longe trainen inderdaad

ElineBungle schreef:Ik zou eerst uitsluiten of het iets medisch is.
En is proberen aan de longe met pessoa, en zien wat de reactie van je paard is dan.
Wat zegt je lesgeefster hierover dan?

brendastral schreef:ik zou haar eerst lekker laten wennen aan je rij stijl en gewoon stilletjes aan op bouwen. als je wilt gaan galloperen misschien eerst aan het longeerlijn. als dit lukt . kan je als je draaft haar aan de teugel vragen en als je wilt aangalloperen je teugels iets losser laten. dat netjes rijden komt nog wel maar het moet eerst makkelijk worden voor jullie allebij.
toi toi x