Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aeolusnr1 schreef:Het is zoals "marisse" ook al zei , als hij met zijn hoofd in de lucht gaat draven drukt hij idd zijn rug weg, en dan ben jij ook verkeerd bezig, zo maak je hem niet losser en zou het probleem als het er al zou zijn alleen maar erger worden.
Draaft hij aan een lang teugeltje met zijn hoofd bijna over de grond (stofzuigen) dan is dat geen enkel probleem, dit is wel goed.
Maar je zegt zelf losrijden , en met losrijden bedoelen we ook echt wel de spieren los te maken, daar moet je ze dus ook echt voor gebruiken, en dus als je zo 10min aan een los teugeltje gaat rondhobbelen dan is dat echt niet losrijden das vrij bewegen maar niet losrijden.
Dus zijdelingse buigingen binnenstelling , buitenstelling en dit in stap en in draf zijn dingen die echt bij het losrijden horen.
Je komt in de piste om te werken, om te trainen niet om zomaar een beetje te hobbelen.
Eciara schreef:aeolusnr1 schreef:Het is zoals "marisse" ook al zei , als hij met zijn hoofd in de lucht gaat draven drukt hij idd zijn rug weg, en dan ben jij ook verkeerd bezig, zo maak je hem niet losser en zou het probleem als het er al zou zijn alleen maar erger worden.
Draaft hij aan een lang teugeltje met zijn hoofd bijna over de grond (stofzuigen) dan is dat geen enkel probleem, dit is wel goed.
Maar je zegt zelf losrijden , en met losrijden bedoelen we ook echt wel de spieren los te maken, daar moet je ze dus ook echt voor gebruiken, en dus als je zo 10min aan een los teugeltje gaat rondhobbelen dan is dat echt niet losrijden das vrij bewegen maar niet losrijden.
Dus zijdelingse buigingen binnenstelling , buitenstelling en dit in stap en in draf zijn dingen die echt bij het losrijden horen.
Je komt in de piste om te werken, om te trainen niet om zomaar een beetje te hobbelen.
Het is eigenlijk meer warm rijden dan losrijden, ik heb zoiets als jij meteen je spieren aanspan dan voelt dat ook erg strak aan, dus daarom dacht ik eerst warm lopen zodat haar lichaam beetje warm word en dan oppakken.
Als je paardje niet met zijn hoofd helemaal in de lucht loopt, drukt hij niet zijn rug weg. Goed van je juist, dat je hem niet meteen oppakt maar hem eerst de tijd gunt om op te warmen!
aeolusnr1 schreef:Eigenlijk moet je je paard een beetje zien als een atleet, als die gaat trainen loopt die ook niet eerst een 15min gewoon warm , nee die begint zonder te overbelasten uiteraard dadelijk met strechen, buigen, en bewegen , wel das net hetzelfde dat je met je paard ook moet doen.
En als jij zegt , zijn aandacht is er niet bij want hij ziet teveel rondom hem, ?????? wie zijn fout is dat dan ???? Das de ruiter he die moet dat paard maar met zijn aandacht bij hem houden, als je meer gaat vragen dan heeft hij de tijd er niet meer voor om aandacht te hebben bij al die onzin rond de piste, zijn aandacht moet steeds , heel de tijd bij jou zijn, das ook jouw taak dit zo te houden.
Als een voetballer op het veld heel de tijd de tribune in het oog houd , dan kan je ook niet verwachten dat hie goed gaat presteren op het veld, en de trainer zal dat ook dadelijk opmerken en de speler erop wijzen hééééé we zijn hier bezig he. En dat moet jij dus ook doen, jij als ruiter bent dus tegelijk ook de trainer van je paard als jij er mee aan het rijden bent, aandacht bij jou en bij het werk.
Sterretje82 schreef:Aeolusnr1 ben het indd eens met je.
Maar ik vind dat je kan een paard wel los draven, warm draven, met een losse teugel zonder dat hij de rug wegdrukt.
Ik zelf stap altijd alleen aan een lange teugel, erna pak ik mijn teugel op en stap ik nog steeds, al die tijd alleen maar rechte lijnen. Als ik ga aandraven, draaf ik eerst rechte lijnen en erna wat grote voltes.
Pas na 20 minuten begin ik wat oefeningen te rijden.
Ambrasoft schreef:Het is zoals "marisse" ook al zei , als hij met zijn hoofd in de lucht gaat draven drukt hij idd zijn rug weg, en dan ben jij ook verkeerd bezig, zo maak je hem niet losser en zou het probleem als het er al zou zijn alleen maar erger worden.
Als je paardje niet met zijn hoofd helemaal in de lucht loopt, drukt hij niet zijn rug weg. Goed van je juist, dat je hem niet meteen oppakt maar hem eerst de tijd gunt om op te warmen!
[/quote]