Zwarte Parel Risse, Aan416 × Tsjerk328

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Zwarte Parel Risse, Aan416 × Tsjerk328

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 15:43

Hallo,

Risse loopt op B niveau, en is nu een jaartje onder het zadel.
Zijn voornamelijk bezig met: Het oppakken en het rechtrichten.
Links is haar moeilijke kant en daar zijn we ook veel mee aan het trainen.

commentaar is welkom, mits onderbouwd.

Dit zijn foto's van Oktober:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En van Gisteren:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amaretto27

Re: Zwarte Parel Risse, Aan416 × Tsjerk328

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:46

Mooi paard. Ik vind eerlijk gezegd de foto's van oktober er beter uitzien dan die van nu. Op de foto's van nu zit je teveel aan de teugels, je zou ze sowieso wat korter moeten pakken zodat je je hand mooi boven de schoft kan dragen. En vind dat ze veelste kort in de hals is, dus probeer die meer uit te schuiven zoals op de 2e foto van oktober. Succes!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:48

leuke foto's! Die van Oktober vind ik er ook beter uitzien.
Ik vind ook dat je wat veel naar beneden kijkt.
Let ook een beetje op kapstokvoetjes, alhoewel dat sinds oktober wel iets verbeterd is.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:02

Word een knappe meid! :+:

je houding is al wel wat verbeterd nu nog je handen en je tenen en voor je kijken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:05

je handhouding was in oktober beter, paard loopt daar ook ontspannender
Volgens mij was die nu ook een stuk wakkerder of niet?
nieuwe laarzen?
Leuk dekje, heb ik ook :P

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 16:10

Ze word met de dag heftiger haha en sterker..

die hand houding is meer omdat ik haar op eigen benen wil hebben maar af en toe wordt ze te snel en wilt ze te hard. waardoor ik weer contact maak maar mijn teugels niet korter pak.

mevrouw staat ook sinds een week op extra voer waar ze heel wakker van word haha.

hahaha me laarzen had ik al maar ik haat die dingen om aan te doen.
is inderdaad een leuk dekje staat goed ;)

Fehaflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:22

beetje extra op je handen en voeten letten :D leuk paard trouwens.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:58

Ik vind haar hals in oktober eigenlijk ook wel stukken beter, daar maakt ze de hals net mooier lang. Probeer het wat minder gespannen te krijgen.
Je handen zou je ook echt een stukje naar voren moeten laten komen, in oktober heb je ze ook al te veel naar je buik toe.
Overigens vind ik jullie wel een erge leuke combi!!!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:00

Ik vind jouw rechter hand erg storend op sommige foto's.
En misschien je beugels een gaatje korter?
Leuk paard en succes :j

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 17:07

Mijn beugels een gaatje korter?
dat denk ik niet. dan krijg ik namelijk een stoelzit houding.

mijn handen zijn inderdaad storend maar daar ben ik hard mee bezig. Mijn fout is dat ik haar vaak los wil laten maar zodra ze heftig word pak ik mijn teugels weer op. dat is mijn fout

Ik kan wel vertellen dat ik wel contact heb maar niet hard in haar mond ben dit paard is namelijk op je pinken te rijden.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 21-02-10 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:10

Je hebt gewoon lange benen, en nee een gaatje korter gaat er niet uitzien, ik vind het goed zoals ze zitten. Je mag je hakken nog wel iets meer uitdrukken.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:13

Ik zou ook je beugels korter maken. Als je naar foto 8 kijkt waarbij je staat zie je dat je je hakken optrekt. Omdat je beugels te lang zijn kan je je hakken niet uitdrukken en je been niet lang maken waardoor je weer gaat klemmen met je benen. Ik heb ook het idee dat je wat hangt/steun zoekt aan de teugels. Je bovenlichaam moet meer ontspannen en je ellebogen meer aan je lichaam aansluiten. Verder snap ik dat je je paard mooi vind, maare ze is en blijft zwart terwijl de omgeving ook zo mooi is. Blijf lekker om je heen kijken en voor je kijken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 17:18

op foto 8 werd ik afgevuurd door haar uit het zadel

toen was ze der draf aan het afreffelen en was het constant strekken 1 pas galop terwijl ik nog licht reed.
Risse was best wel voorwaarts die dag ;) ik zal vaker foto@s plaatsen,

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:42

Op de foto's van opktober loopt ze ontspannen in een mooie houden in goede actie van achter.

Op de nieuwe foto's loopt ze gespannen en vrij diep met hoofd/hals houding. ook komt ze van achter niet goed mee. Ze loopt erg op de voorhand.

Ik zou toch wat meer ontspannen proberen te rijden en wat meer los durven laten.
Succes!

CLND

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:46

Je moet vooruit kijken, niet naar beneden... Ook al is je paard erg mooi!!!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:49

Hij lijkt een beetje alsof je steun zoek aan de teugels, ook vind ik dat je op sommige foto's een strenge binnehand heb.
Maar zeker een leuk paardje.

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:55

ik vind dat je je teugels toch beter ietsje korter kan pakken zodat je handen wel wat meer naar voren moeten.
verder naar voren kijken (doe het zelf ook niet altijd m,aargoed xD)
verder vind ik echt dat um heel mooi aan het lopen hebt

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:56

Ik vind de foto's van nu er ook wat gespannen uitzien. Zoals je zelf al aanhaalde, zit je toch op heel wat momenten te veel aan je teugels. Natuurlijk is het niet makkelijk als ze zo hevig staan, maar probeer te werken met korte halve ophoudingen. Komen ze niet goed door, gewoon 1x doorvragen en overgang maken. En ja, blijven oefenen gewoon :) Vaak als jij een beetje gaat trekken, trekken ze gewoon terug. Terwijl als je dat niet doet, zijn ze vaak na een tijdje echt wel fijn te rijden.
De 5de foto van je fotoreeks van gisteren, geeft dan weer wel een mooi beeld. Jullie kunnen het dus zeker wel!

Wel heel goed op je eigen houding letten. Op foto 3 van je fotoreeks van gisteren, zie je dat je net aan de teugels trekt en erbij gaat rechtstaan. Probeer diep te gaan zitten en vooral op je zit terug te rijden. Ellebogen naast je lichaam en enkel met halve ophoudingen werken. Nu trek je gewoon. Neem je teugels desnoods iets korter en doe je handen iets naar voor als hij fijn op zijn eigen benen loopt. Dat gaat een mooier beeld geven dan dit ;)

Heel leuk paard wel! Mooie combi zijn jullie ook. Hoe oud is zij?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 18:02

kijk daar heb ik wat aan ;)

zij is 4 jaar bijna 5
we zijn wat later begonnen met rijden.

wat jij zegt klopt helemaal
voor het mooie moeten mijn teugels een stuk korter gepakt worden en dan wel gewoon licht in haar mond blijven. ik train er hard op maar aangeleerd gedrag is moeilijk te veranderen,

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:08

Ik vind het juist fijn om te lezen dat je haar niet te vroeg onder het zadel hebt genomen. Ze ziet er nu goed uit, mooi uitgegroeid ook! Aangeleerd gedrag is inderdaad moeilijk te veranderen, maar het kan :) Blijven oefenen en dan komt dat wel helemaal goed! Natuurlijk vergeet je op de moeilijke momenten vaak die kleine dingetjes waar je eigenlijk jezelf continu op zou moeten wijzen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 18:12

ja je ziet haar mooi uitgroeien en ze word steeds feller onder het zadel dat is duidelijk te merken. Het komt goed alleen kleine puntjes als zo´n dag van gisteren vergeet ik volkomen. dan ben ik zo bezig met haar terug rijden en weer ontspannen terug willen pakken. dat ik mijn handjes soms volkomen vergeet

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:16

Dat is normaal hé :) Het kan soms ook helpen als ze zo vooruit zijn, om ze een iets hoger tempo te laten lopen, maar wel onder controle. Anders kan het zijn doordat jij wat extra terug vraagt, dat ze nog lastiger wordt en nog meer naar voor gaat trekken. Het is dus een beetje zoeken naar een goed tempo voor jullie beide. Als ze zich goed laat bewerken, kan je wat meer gaan schakelen.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:27

Ik heb/had hetzelfde probleem met dat vooruit lopen. Mijn fries begon met draf echt over zijn tempo heen te lopen en op t laatst werd t zo erg dat ik hem niet meer kon bijhouden.

Veel overgangen rijden kan idd helpen. Ook helpt het om als ze te snel vooruit gaat, weer terug naar stap. Daarna als de rust er weer in zit, aandraven.

Wat nog meer wilt helpen is schijnovergangen. Dus in stap, aansporen tot draf maar net niet doen. Zo gaat ze meer op jou letten.

Mooi beestje en veel plezier ermee!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:31

Ik ga met de rest mee dat oktober er beter uitziet. Ze loopt nu net iets te gespannen in haar hals.
Verder zou ik wat meer naar voren kijken, nu kijk je constant naar beneden (haar hals) geeft gewoon niet een mooi beeld :)

ze loopt verder wel lekker, ziet er voorwaarts uit! hou ik wel van.

verder: je zegt dat links haar moeilijke kant is, maar er zijn alleen maar foto's van rechtsom :+ toeval?

ziet er zeker niet verkeerd uit hoor! klein beetje meer het neusje eruit en het is super :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 18:38

hahaha ja best toeval linksom gaat wel maar dit is maar een klein aantal foto@s wat af en toe gemaakt word. linksom zijn we ook met hele andere dingen bezig.

Rechtrichten normaal inkunnen buigen. en niet omvallen. en ik word er gek van als dat op de foto staat daar kan ik gewoon niet tegen hahaha. omdat ik daar zelf keihard mee bezig ben en ook hulp bij krijg.