Vandaag Rosa na het longeren gereden. Dat longeren was wel nodig, want toen barstte de bom haha.
Ik moet vooral letten op mijn benen, handen en hakken. Ik heb vandaag al veel op mijn hakken gelet, dus dat ging al beter. Soms heb ik mijn benen te ver naar achteren. Mijn handen moet ik meer dragen
. Ook moet ik mijn handen niet kantelen, dit doe ik soms automatisch als mijn teugels wat te lang zijn om zo geen contact te verliezen.Rosa moet meer op de achterhand komen, wat ook al steeds beter gaat nu de sneeuw weg is.
Ze mocht van mij soms wat activer, maar ik snapte dat ze wat moeier was door het actieve longeren haha. Topic hiervan staat gewoon bij Paarden - Foto's.
Ik heb op een paar foto's mijn beugels wat korter, ik wilde kijken of dit beter ging met mijn benen/hakken, maar dat was niet het geval

Warmlopen. Ik moet echt gewoon mijn teugel wat korter pakken in plaats van mijn hand kantelen.

Draven. Hier ben ik wel gewoon net mijn teugel wat korter aan het pakken. Roos als sterrenkijker maar wel fijn beenwerk.

Drafje

Handen dragen, Roos heeft een lekker tempo

Lachen! Handen dragen:)

Nog steeds een fijn tempo van Rosa en ik heb mijn benen goed. Toch weer handen dragen.

Benen lang maken

Wel fijn drafje, weer mijn binnenhand.

Uit een raar oogpunt genomen, teugels korter.

Fijne halshouding vind ik. Maar Roos mag een stuk activer en die achterhand eronder! (Fotograaf was met de instelling aan het klòten

Met beugels korter, minder fijn beeld.

Nog steeds. Mijn benen gaan naar achter en dus beugels zijn beter langer.

Achterhand treed er wel lekker onder. Mijn handen verpesten het toch wel weer :}

Wel okay, tenen naar benen.

Tips en commentaar zeer welkom

x
Houdt er rekening mee dat het voor haar moeilijk is zich te verzamelen, dus behalve dat jij een meer ontspannen houding aan moet nemen, dan zakken je benen tenen en handen vanzelf op de goede plek, moet ook je pony meer ontspannen en verzamelen. Dus flink laten draven en dan abrupt halt houden. Dan moet ze de achterhand er wel onder zetten anders kan ze niet stoppen. Dit soort oefeningen maken haar sensibeler op je hulpen en ze zal zich meer gaan verzamelen.

) . Probeer veel overgangen te rijden, & te versnellen, daar word haar achterhand sterker van. ze zal dan ook beter willen zakken.