manegeles op manegepaard Murphy. (voor het eerst HAW)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauke

manegeles op manegepaard Murphy. (voor het eerst HAW)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 17:47

Vanochtend heerlijk gereden op Murphy.
Halverwege kwamen mijn ouders (toen hij wat losser was) en hebben gefilmd.

ik zou graag opbouwende tips willen ;) Dit is mijn 7de keer op Murphy. (Thiedeman moet van de manege, heb ik zelf niks over te zeggen.)
hier de filmpjes:

Eerst stukje stappen en aandraven.

Stukje draven.

Stukje galop.

Stukje volte openen en galop. Ik was heel blij dat hij goed aansprong want de linkerhand vind hij nogal moeilijk.

en uitstappen :wave: :evaw:
Afbeelding

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:15

Ten eerste; erg leuke pony! Je zit er vrij netjes op en het rijden ziet er opzich vriendelijk uit. Probeer je hakken meer uit te drukken en je benen iets stiller te houden, al weet ik zelf heel goed hoe moeilijk dat is tijdens het doorzitten. :)
Ik heb wel bij alle filmpjes het idee dat hij wel wat actiever kan. Het is nu allemaal wat mat en ik zou hem graag wat voorwaartser / actiever zien.
Ik weet niet of het toegestaan is in jullie lessen, maar als je voor jezelf wat mag rijden, rijdt dan heel veel overgangen om hem wat actiever te maken. Als hij die motor van achter nog wat meer gaat gebruiken, is het plaatje helemaal super! +:)+

Annettu_

Re: manegeles op manegepaard Murphy. (voor het eerst HAW)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:20

Wat een leuke pony ! Je zit er netjes op maar ik je beugels mochten wel een of 2 gaatjes langer, Ook mocht hij wat achtiever lopen en meer op de achterhand :).

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:25

Je beugels zou ik een of 2 gaatjes langer doen. Ik zag dat het bij een ander meisje wel 3 gaatjes zou kunnen.
Probeer je benen stil te houden en niet continue te drijven

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:30

Wat een leuk paardje!

Je rijd hem best netjes.
Alleen mogen idd je beugels wat langer. Paardje mag in alle gangen ook best wat actiever! Dan komt hij vanzelf meer op de achterhand. Nu heeft hij de neiging wat op de voorhand te lopen. :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:31

Ten eerst, ik vindt het ook een erg leuke Pony!

Je beugels mogen inderdaad wat langer. Nu lijkt het trek je je knieen op als je drijft (wat je steeds doet).

Hij mag inderdaad actiever.En ben het eens met het commenaar van overgangen rijden.

Veel succes verder :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:35

Ziet er leuk uit! Erg leuk paardje.
Vind dat je hem mooi vriendelijk rijd, af en toe binnenhand iets meer meegeven, en idd je beugels stoorde ik me ook een beetje aan.. Verder mis ik een beetje de impuls van achter, de kracht. Het dragen ipv stuwen.
Neusje mag er iets meer uit af en toe, maar dat is heel lastig met een thiedemann-teugel eraan.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:38

Leuke pony! Fjord kruising toch?
Het ziet er netjes uit, alleen vind ik je been erg onrustig, en je mag inderdaad wel wat langer zitten.
Het geheel mag wat vlotter, zeker in de galop vind ik het wat 'moeizaam' overkomen.
Succes verder!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 18:40

bedankt voor alle reacties! hier kan ik wel wat mee :)

ja volgens mij zit er wel wat van een fjord in :+

met het actiever ben ik het zeker eens! vanzichzelf is hij al niet de snelste dus volgende keer zal ik daar erg op gaan letten ;) beugels zal ik dan ook meteen 2 gaten langer doen :o

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:40

Ziet er op zich netjes uit.
2 dingen die me opvallen.

1: Vooral als je als het ware onder de camera doorrijd, zie je heel goed dat je je polsen inknikt. Probeer ze netjes rechtop te houden aangezien je zo een blokkade maakt.

2: Het voorwaarts zijn van het paardje.
Ik zie dat je extreem veel zit te schoppen om hem vooruit te krijgen. Je hebt niet voorniks een zweepje. Gebruik dat, zodat hij niet compleet afgestompt raakt voor je been, wat nu al aardig aan het gebeuren is. Ik zie je het zweepje namelijk niet gebruiken.

Verder rijd je er op zich zeker niet verkeerd op, probeer er wel de rust erin te houden. ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:41

Is dit niet dezelfde Murphy als Marjoow weleens op bokt poste?

Actief maken is goed, maar let wel op dat je reactie krijg op je been.
Dus proberen je been stiller te houden en áls je drijft ook reactie krijgt, zoniet, dan een tikje erbij.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 18:45

oke. daar ga ik ook op letten! bedankt ;)

Ja dit is dezelfde Murphy als Marjooow wel is post ;) (ze rijd bij mij in de les)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:32

Vind het niet gek dat je pony moeite heeft met aanspringen naar links, zo'n kleine bocht dat je daar maakt :) Je schopt hem ook zowat in galop, dus weet niet of je gewoon de goede hulp geeft? (buiten been naar achteren,binnenbeen op singel?)
Het mag ook een STUK actiever, geen reactie op je been = tik met de zweep... Wel een leuke pony trouwens :j

En de ruiter van 3e filmpje op 0:14 zit ook lekker bezig...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-02-10 19:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:40

Leuke pony! Je hebt een nette stille hand en je zit ook netjes stil in galop. Maar als je je beugels wat langer maakt kan je netter zitten bij het doorzitten. Je moet je benen lang maken ( en niet optrekken) en dan gaat het doorzitten beter. Verder vind ik in het laatste filmpje dat hij niet echt doorgaloppert. Een sukkel-galopje. Iets aktiever mag wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:58

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
Hetgeen hier ontbreekt is het nivo (vergelijkbaar met welk F-nivo je bijvoorbeeld zit?) en wat voor problemen je hebt en wat je eraan probeert te doen om het te verhelpen.