Stelling probleem tips

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jo_Shakira

Stelling probleem tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 17:37

heey bokkers

ik zit met een probleempje. mij pony heeft heel veel moeite met stelling aan de linkerhand geven.
als ik een volte wil maken op de linkerhand dan doe ik dat met mij binnebeen maar daar reageert ze nie op. ze valt helemaal naar binnen.
en als ik een beetje stelling heb en wil aanspringen ik galop (linkerhand) springt ze verkeert aan. en als ik geen stelling vraag op de linkerhand springt
ze wel goed aan maar wel met haar hoofd naar buiten. en als ik dan stelling vraag in galop valt ze naar binne. en als ik op de grote volte* ga in galop en ze moet het
laatste bochtje maken draait ze in een keer om en gaat de rechterhand om.

*volte bij de A en dan het laatste stukje vlak voor de K

wat moet ik doen??
tips?

bedankt

zanmeesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:16

Ik denk dat het een kwestie van oefenen is .. Been heel hard gebruike als ze naar binnevalt ? is een beetje verasse ... je kunt ze op heel kleine volte zetten en steeds meer naar buiten drukken ... alvast succes

xTweetyx

Re: Stelling probleem tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:43

ik zou eerst in draf proberen haar naar binnen te laten kijken.
anders met een spoortje erbij??
je moet eerst zorgen dat het in stap lukt, want andere lukt het in galop natuurlijk ook niet. als ze uit de galop valt goed been eraan houden, anders tikje met de zweep ofzo?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:47

Idd gewoon meer oefenen, maar vooral ook echt goed leren rijden.
Dat je paard één kant leuker vind dan de andere , das niks speciaals, ieder paard heeft dat en de één wat erger dan de andere.
Om dit weer goed te krijgen is rechtrichten eigenlijk het enige dat je kan doen, maar als ik jouw verhaaltje zo lees dan is dit zeker niet het enige probleem hoor.
Jouw paardje is wel zadelmak gemaakt, maar het heeft nooit leren lopen zoals het hoort en daar knelt het schoentje, de basis van de dressuur zit er niet in, en hoe wil je nu verwachten dat een paardje zonder een goede basis-training zonder problemen alle oefeningen gaat uitvoeren, dat kan dus niet hé.
Basis dressuur houdt in : voorwaarts, stoppen, achterwaarts, nageeflijk op het bit, wijken voor druk, voorhand verzetten, achterhand verzetten, laterale buiging, en uiteraard dit dan ook gaan proberen in alle gangen (stap, draf, galop).
Uiteraard hoort er dan nog een heel groot deel grondwerk bij, het elkaar leren begrijpen en respecteren.
Als die voorgaande oefeningen lukken zal zeker en vast de juiste galop als bijna vanzelf ook wel lukken.

labionics

Re: Stelling probleem tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:51

Typ rechtrichten in hier op bokt, daar staan veel oplossingen voor jouw probleem