hoefslag??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anoukalano

hoefslag??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 10:53

hallo:),

ik heb een maand nu een eigen paard en een probleempje mijn paard wil niet op de hoefslag (door de bochten hij is 4 jaar en net een paar maand onder het zadel ik hou men binnen been er wel bij maar daar reageert hij nouwlijks op of komt dit doordat hij nog zo groen is?? of dat hij nog niet genoeg evenwicht heeft... heeft iemand een tip voor mij??

anneo3o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:10

Had ik een paar maand geleden ook last van met m'n 3,5 jarige Fries. Gewoon genoeg binnenbeen geven en buitenteugel d'r aan houden en als het handig is even een paar privélessen nemen. Dit heeft mij wel super geholpen. :j

Ankje11

Re: hoefslag??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:36

Klopt. Heb ik ook gehad. Heel veel in stap proberen en dan in een langzame draf proberen. Gaat het goed, dan belonen!
zo heb ik het ook steeds meer uitgebreid (als het niet goed ging)
Als ik nu het tempo hoog heb dan gaat ze nog niet goed door de bochten maar het gaat al heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel beter dan in het begin. En wat anneo3o zegt kan ik me ook helemaal in vinden.

anoukalano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 11:55

okee bedankt:)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:18

Neem wat extra les om geen fouten in het rijden te laten komen. Verder moet je gewoon consequent je hulpen blijven geven en goed belonen als ze het goed doen. Je kan een jong paard nog niet direct straffen hiervoor, ze begrijpen gewoon de hulpcombinaties nog niet helemaal. Neem je tijd en wordt niet boos.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:18

Dubbelpost.