paar niet op de hoefslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anoukalano

paar niet op de hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 09:07

hallo,

ik heb een probleempje :P ik heb een pard van 4 jaar en die wil niet op de hoefslag, kan iemand mij helpen?

Anoniem

Re: paar niet op de hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:10

Misschien is het handig als je even wat uitgebreider vertelt wat er gebeurt :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:11

Het is handig als je wat meer informatie geeft. Wat doe jij zelf om je paard op de hoefslag te krijgen en hoe reageert je paard daarop?
Met juw bovenstaande summiere info kunnen we niet echt een nuttig advies geven.

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:00

Het zou kunnen dat je paard wat gevoelig is
aan de hoeven waardoor hij niet graag op harde
ondergrond loopt en dus daardoor op het zachtere
zand loopt.

Gr

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:06

Misschien les nemen met een vierjarige? Zo'n paardje moet nog alles leren dus ook hoe die op de hoefslag moet lopen.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:17

Het is niet een gek probleem voor een jong paard dat hij niet op de hoefslag kan lopen. Mijn paard kon dat ook niet, of was vreselijk schommelig.
Hou goed je paard opgesloten tussen benen en handen, en rij consequent naar voren, daarnaast hou je je binnenbeen eraan als hij van de hoefslag wil afwijken. Mijn paard had erg snel door wat de bedoeling was hoor.. succes!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:49

als hij het niet wilt onder het zadel kun je misschien aan de hand proberen om steeds op de hoefslag te lopen,
zo leert hij het al als je aan de hand loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:13

xTweetyx schreef:
als hij het niet wilt onder het zadel kun je misschien aan de hand proberen om steeds op de hoefslag te lopen,

Sorry dat ik het zeg, ik sta echt open voor een hoop rijtechnische stromingen, meningen en zienswijzes. Maar dit is toch echt een van de meest stupide tips die ik ooit op een rijtechnisch forum heb gezien.

Ranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:06

Probeer eens achter een ander paard aan te lopen , helpt soms ook wel.
Daarna kan jezelf beetje bij beetje alleen de hoefslag proberen te rijden,

anoukalano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 12:03

hmm zou kunnen maar misschien komt het ook wel doordat hij nog niet zijn evenwicht goed heeft gevonden??

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:22

Sonja schreef:
xTweetyx schreef:

Sorry dat ik het zeg, ik sta echt open voor een hoop rijtechnische stromingen, meningen en zienswijzes. Maar dit is toch echt een van de meest stupide tips die ik ooit op een rijtechnisch forum heb gezien.

hoezo een stomme tip? als een paard niet eens netjes aan de hand mee kan lopen of op de hoefslag kan lopen, doet hij dat heus niet als er iemand op hem zit.
en btw. het zijn tips. jij hoeft ze dus niet optevolgen of wat dan ook. maar een paard bij ons had dat ook, en zij is een tijd bezig geweest met aan de hand op de hoefslag en nou tijdens het rijden loopt hij gewoon op de hoefslag, netjes recht enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:19

O jongens ga toch alsjeblieft eens fatsoenlijke les nemen, het is echt zo'n ongelofelijke onzin die hier uitgekraamd wordt, het is gewoon genant dat het hier rijtechnisch heet...

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:31

Sonja schreef:
O jongens ga toch alsjeblieft eens fatsoenlijke les nemen, het is echt zo'n ongelofelijke onzin die hier uitgekraamd wordt, het is gewoon genant dat het hier rijtechnisch heet...

:D :))

Meh ik wou hier advies neerzetten over mijn idee maar ik rij veel te kort en gok dat je daar zelf wel aan hebt gedacht :o

op dezelfde manier hoe je normaal ook een paard stuurd..binnenbeen, stelling vragen en buitenteugel eraan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:19

anoukalano schreef:
hmm zou kunnen maar misschien komt het ook wel doordat hij nog niet zijn evenwicht goed heeft gevonden??

Live Ts , dit is de meest zinnige opmerking in het hele topic, en van jezelf .. dus ik zou het opgeven en dit met je instructeur bespreken hoe je eraan kan werken.
Vermoed trouwens dat je zelf al wel een ideetje hebt toch

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:27

voltes rijden en die steeds groter maken zodat ie uiteindelijk op de hoefslag komt?
buitenstelling vragen en met je binnenbeen naar de hoefslag rijden?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:51

Sonja schreef:

ik kan niet anders dan het hier 100% mee eens zijn. het niveau op RT is echt diepbedroevend, en dit is er weer een geweldig voorbeeld van.

@TS, buitenrijden, veel lange lijnen en je paard de kans geven om zijn balans te gaan vinden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:01

Lielle schreef:
Sonja schreef:

ik kan niet anders dan het hier 100% mee eens zijn. het niveau op RT is echt diepbedroevend, en dit is er weer een geweldig voorbeeld van.

@TS, buitenrijden, veel lange lijnen en je paard de kans geven om zijn balans te gaan vinden.

Ga hier in mee, zoek echter wel betrouwbaar buiten rij maatje.
(heb ook een zwabber, die nog geen balans heeft, sinds kleine week in mijn bezit en ben complete kennisenkring met brave
paarden al aan het af zeuren wie er mee naar buiten wil. Bos in, hier op de weg te gevaarlijk.)

(oh.. en we lessen, dat is ook wel handig.. Van de week 2 groepslessen gehad
(arme dier vond het in eerste instantie doodeng met al die andere paarden), zondag priveles.
Aangezien problemen oplossen via de computer zonder beeld, wel heel lastig is.
Vooral met maar 1 zin aan informatie. )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:26

Je hebt meerder topics geopend over hetzelfde onderwerp. Bij deze een slotje hier.