onderbenen schuiven steeds naar voren....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ivankaDB

onderbenen schuiven steeds naar voren....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 18:14

Ik merk zelf dat als ik rij dat mijn onderbenen een beetje naar voren schuiven en dat vind ik niet mooi staan.
Mijn instructrice zegt dat het wel meevalt maar als ik foto's zie, zie ik dat ze toch wel een beetje te veel naar voren liggen(vind ik zelf)
En als ik mijn onderbenen weer naar achteren schuif schuiven ze even later weer naar voren. :(
Weet iemand misschien hoe ik dat kan verbeteren????? :o
Ik rij met een veelzijdigheidszadel 'k weet niet of dat er mee te maken heeft maar als ik op een dressuurzadel rij liggen mijn benen geloof ik wel goed.

Groetjes Ivanka

Sterretje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:25

Waar je les van hebt, zal toch weten wat ze zegt?
Zou anders erg fout zijn als je je benen echt afsteekt en zij zegt ah maakt niks uit?

Heb je geen fotos'?

Wat eventueel kan helpen voor een tijdje, is je beugels vastmaken aan je singel.
Mensen doen dit vaker als ze erg onrustige benen hebben.

En merk je nu zelf echt een heel groot verschil met een dressuurzadel, heb je geen mogelijkheid tot inruilen?

Ligt je zadel wel goed op je paard?

anneeep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:00

Ik heb dat zelfde probleem op een veelzijdigheidszadel.
Nu met dit paard rijd ik met een dressuur zadel met wat hogere/breedere wrongen!
werkt super!

Succes!

xTweetyx

Re: onderbenen schuiven steeds naar voren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:45

ik denk dat het komt door de wrongen ja.
ik heb een zadel waar ik die kan verstellen, zoals bij springen moeten ze anders staan als bij dressuur,
ik zou kijken of je bij iemand een zadel zou kunnen lenen en daarop kan proberen? kijken of je benen dan beter liggen met meer wrong.

ivankaDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 21:00

Sterretje82 schreef:
Waar je les van hebt, zal toch weten wat ze zegt?
Zou anders erg fout zijn als je je benen echt afsteekt en zij zegt ah maakt niks uit?

Heb je geen fotos'?

Wat eventueel kan helpen voor een tijdje, is je beugels vastmaken aan je singel.
Mensen doen dit vaker als ze erg onrustige benen hebben.

En merk je nu zelf echt een heel groot verschil met een dressuurzadel, heb je geen mogelijkheid tot inruilen?

Ligt je zadel wel goed op je paard?

Nou mijn instructice zegt dat het niet zo erg opvalt
maar het is ook maar een klein beetje maar ik vind het net een klein beetje te veel naar voren dus...
maar dat is mijn eigen mening maar ik heb wel een foto
Afbeelding
Het is niet heel extreem erg maar ik vind het net ietsjes te veel en wil ze iets meer naar achteren houden.
Maar het ligt gewoon aan mij denk ik :o . want op alle de ponys waar ik op rijd doe ik mijn benen zo heb ik het gevoel. :(
en ze hebben allemaal een veelzijdigheidszadel. :o

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:06

ja nu snap ik je
Je moet je beugels eerst veel langer doen want dit is echt springmaat. zoiezo krijg ik een beetje het gevole dat het zadel een beetje te klein voor je is.
zadel ligt verder wel goed zo te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:08

idd je zadel is zeker 1 a 2 inch maten te klein voor je.. Helaas denk ik dat je pony niet veel meer kan hebben.

Verder mogen je beugels 1 a 2 gaten langer. En op een veelzijdig zadel zal je dit altijd wel wat hebben

hope1898

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:11

het kan zijn dat je zadel je in deze positie "dwingt". dit kan komen door de beugelriemophanging. Je kunt testen of deze goed is door je voeten uit de beugels te halen, recht naar beneden te laten hangen en dan kijken of je beugelriem onder je been hangt. Hangt hij voor je been, dan trekt hij automatisch je been naar voren. Dit komt omdat de haak van de beugelriem dan te ver naar voren geplaatst is. Dit kun je ook goed testen op een zadelbok.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:13

Naast dat je te groot bent voor je zadel is de pony onder je ook aan de te kleine kant voor je.
Veelzijdigheidszadels zijn geen probleem, als je goed zit kan je ook op een plat ren zadel zitten.

Tip voor nu... ga op je middelste gat zitten (om het maar even netje uit te leggen) en laat je echt dragen.
Je zit ziet er zo op de foto netjes uit, je onderbenen zouden iets meer naar achter gelegt kunnen worden (voeten daarbij wel zo mooi plat houden)

ivankaDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 21:31

Ja ik weet dat het zadel aan de kleine kant is maar dat komt ook omdat dit de pony van mijn opa en oma is en daar moeten mijn nichtjes en neefje die allemaal jonger zijn ook nog op en de beugels dus ook kort voor hun en helaas kunnen de beugels niet langer :(
maarja ik heb op deze pony leren paardrijden en ik rijd nu 2 jaar maar ik hoop dat het vanzelf weer wat veranderd met mijn onderbenen enzo :+

ivankaDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 21:32

annebe schreef:
Naast dat je te groot bent voor je zadel is de pony onder je ook aan de te kleine kant voor je.
Veelzijdigheidszadels zijn geen probleem, als je goed zit kan je ook op een plat ren zadel zitten.

Tip voor nu... ga op je middelste gat zitten (om het maar even netje uit te leggen) en laat je echt dragen.
Je zit ziet er zo op de foto netjes uit, je onderbenen zouden iets meer naar achter gelegt kunnen worden (voeten daarbij wel zo mooi plat houden)

ja ik wilde hier net gaan staan voor het lichtrijden weetjewel ;)

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:01

Ik heb precies het tegenover gestelde, ik heb mijn benen juist te ver naar achteren zitten... En als ik ze dan naar voren doe glijden ze steeds naar achteren.. heel frustrerend. xD