na ca 20 jaar weer rijden, zo onzeker wie herkent dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

querido

na ca 20 jaar weer rijden, zo onzeker wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 07:38

Ik ga voor het eerst na 20 jaar weer rijden vandaag.. ik heb zoveel gereden vroeger, had eigen pony's, paard, werkte en woonde op de manege dus was een echte paardenmeid.. getrouwd en niet meer gereden en nu mijn dochter van 7 een eigen pony heeft is het paardenvirus weer helemaal geactiveerd en wil ik ook weer een eigen paard. Ben al druk aan t zoeken maar ga vandaag eens oefenen op een dikke fjord van stal van dochter. Ben wel wat kilo's dikker dan vroeger dus druk aan t lijnen maar ik vind het zo spannend, heb er bijna buikpijn van! Zijn er meer die na zo'n lange tijd weer zijn gaan rijden en hoe snel pak je het weer op en hoe snel voel je je weer zeker op een paard?

SandravdB

Re: na ca 20 jaar weer rijden, zo onzeker wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 07:39

Ik rijd al jaren en ben ook veel meer onzeker als eerst, ik zou als ik jou was gewoon beginnen op een paard waar je vertrouwen in hebt en dan langsaam aan wat andere paarden gaan proberen

sberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 08:01

Ik ben na ruim 10 jaar weer begonnen met rijden. Moet wel eerlijk zeggen dat het allemaal niet meer zo makkelijk gaat als vroeger. De eerste paar keer moest ik echt weer wennen aan de bewegingen maar ik voelde me al vrij snel weer zeker op een paard. Proberen rustig aan te beginnen en niet verder willen gaan waar je vroeger gebleven was. Veel plezier vandaag.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:56

ik had ook ongeveer 10 jaar niet gereden. was met familie op fakantie en de vriendin van mijn zwager rijd nog steeds en die wou even een buiten rit maken daar. ik zat op het paard en ree zo weg. crossen enz alsof ik het alle dagen nog deed.
best raar.
denk dat je zoiets niet verleerd

querido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 14:08

Ik kan het nog!!
Lachen zeg, stap op en heb meteen zoiets van oh ja.. zo ging dat hahaha had na 1 rondje al zoiets van, saaaaaaai zo'n slome fjord die niet vooruit wil, doe maar een maatje groter en sneller! Grappig zeg en ik was nog wel zooo zenuwachtig van te voren! Wel wennen aan het drijven, goed voor de binnenbeenspieren, kan de legpress wel overslaan op de sportschool ;) en het opstappen zal ook nog ff wat soepeler moeten kunnen tzt..
Superleuk alleen wel megabevroren tenen :D !

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:30

Wat leuk dat het je zo goed beviel! Als ik je een tip mag geven: Ga nu niet meteen snel op zoek naar een paardje, maar probeer eerst wat verschillende uit op stal, als dat kan. Kijk waar je ambities liggen, wat je doel is, wat voor karakter bij jou zou passen. Het zou jammer zijn als je nu heel snel iets koopt wat toch niet goed blijkt te werken, en je daardoor toch wat angstig gaat worden. Succes!

Flemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:20

kleinvosje schreef:
Wat leuk dat het je zo goed beviel! Als ik je een tip mag geven: Ga nu niet meteen snel op zoek naar een paardje, maar probeer eerst wat verschillende uit op stal, als dat kan. Kijk waar je ambities liggen, wat je doel is, wat voor karakter bij jou zou passen. Het zou jammer zijn als je nu heel snel iets koopt wat toch niet goed blijkt te werken, en je daardoor toch wat angstig gaat worden. Succes!

Loop inderdaad niet al te hard van stapel, je kunt je beter een keer bedenken dan dat je een te snelle beslissing neemt. :)

querido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 22:40

Ik ben hier al een tijd mee bezig en een tijd aan het rondkijken en nadenken. Heb me verdiept in welk type paard en had een beetje schrik voor dat ik misschien angstig zou zijn maar dat was ik dus totaal niet. Wilde aanvankelijk voor een koudbloed gaan omdat iedereen zei dat dat zo fijn was, lekker koel in het hoofd maar ik heb daar nooit zoveel mee gehad en merkte vandaag al snel dat ik dacht hmm lekker relaxed zo'n fjord maar doe mij toch maar iets met wat meer energie. Morgen ga ik kijken in Belgie bij een prachtig paard, kan em niet meenemen dus moet nog een poosje bedenktijd inbouwen want ik sta bovenaan de wachtlijst op stal en er staan er een paar op de wip maar ja, wanneer ze gaan?? Het is wel een pokke eind rijden, van oost nederland naar west belgie!
Moet dus gedwongen bedenktijd nemen maar wel heel goede tip van jullie hoor!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:36

Heel verstandig, en ook wel fijn dat je bedenktijd moet nemen. Denk er goed over na, wees zeker van je zaak voor je een beslissing neemt. En bedenk ook dat je niet meteen het eerste de beste paard moet kopen, maar dat het ook best wel de derde, vierde of 10e kan zijn...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:41

Wat leuk dat je weer begonnen bent! Ik ben er zelf ook 18jaar uit geweest... en door mijn nichtje weer begonnen. Vroeger ook eigen paarden gehad enzo, maar toch 18jaar ertussenuit geweest!
Na een paar lessen op haar manege wilde ik ook gelijk een eigen paard, maar heb toch eerst maar een bijrijdpaard gezocht (en gevonden)
Heb nu inmiddels alweer 5 jaar mijn eigen paardje, en vind het nog steeds even leuk :)
Heel veel plezier met je nieuwe/oude hobby! :)

Perditha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:33

Eerste keer ben ik er 10 jaar uitgeweest en nu 5 jaar. Ben dus net weer begonnen na 5 jaar. Pff viel niet mee maar alles komt wel erg snel weer terug.
Ik heb wel het eerste paardje dat ik bezichtigde gekocht, puur omdat hij voor mij alles is wat ik zocht dus waarom zou ik verder kijken om het "kijken. De eerste de Beste kan dus wel! :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:35

Ik ben op mijn 38e weer begonnen na jaren. Ik ben nu 50, heb twee eigen paarden. Gaat prima hoor. Je zelfverzekerdheid komt vanzelf weer terug. Het is niet weg, het is even roestig ;)

querido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 10:02

Balen Balen Balen, het sneeuwt zo hard dat ik niet durf te gaan rijden, had me zo verheugd om dit paard te gaan bekijken maar nu zal ik van de week moeten als mijn man kan want die heeft de 'lange afstanden auto" . nou ja, 1 voordeel dat we dan hopelijk meteen met de dierenarts erbij kunnen afspreken zodat hij meteen gekeurd wordt, hoef ik niet nog een lange rit te maken, nu alleen nog (als alles goed gaat een rit met traiiler erachter :D :z .. pff rustig blijven en afwachten, niet mijn sterkste punt dus nu maar snel naar stal even mijn dochter op d'r dikke welsh helpen, dat leidt lekker af :+

opoe46

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 10:26

Ik heb als puber een aantal jaren bij een manege gereden en daarna 30 jaar geen paard meer aangeraakt. Totdat mijn dochter 4 jaar geleden een eigen paard kocht en
mijn "slapende" paardenvirus weer wakker werd ;) Nu heb ik al 4 jaar een eigen paard en zelfs mijn jongste dochter sinds 2 jaar een eigen pony.

We zijn zelfs 2 jaar achtereen met onze paarden op vakantie geweest. De mannen thuisgelaten :+ en wij heerlijke buitenriten gemaakt. De paarden stonden dag en nacht
op het stukje land naast het bungalowpark waar wij logeerden. Zalig......heb nog nooit zo genoten van het paardrijden als toen met de bosritten. Alles zat mee. :D

Ik kan me een leven zonder paard niet indenken ;)