Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Utixo schreef:In stap op de hindernis aanrijden, rustig aandraven op het allerlaatste moment, en na de sprong direct terug in stap zetten.
Ook werkt het goed om voltes 10 meter te rijden. Ellenlange lijnen voor de hindernis rijden zijn onpractisch bij drukke paarden. Volte inzetten en onderweg de sprong meepakken. Wat er ook gebeurt, na de sprong de controle direct terugnemen.
armanike schreef:maar nu doet ze zelfs zo stormen op 1 hindernis.
Waar ik nu oefen met haar.
Geloof me , ik heb het allemaal al geprobeerd.

Wat gebeurd er dan precies? Kan je wel gewoon rustig galloperen op je eigen tempo, of is dat al een probleem? 

Maar of het verstandig is zo sloom mogelijk te galoperen? Als je paard dat de hele tijd achter elkaar moet doen, zal hij de neiging hebben om juist vooruit te willen, ik denk eerlijk gezegd dat het beter is om gewoon een goed tempo te hebben, en vooral te proberen dit tempo steeds hetzelfde te houden, behalve natuurlijk als je het zelf doet bij tempowisselingen 
Als je paard al op een redelijk tempo galoppeert is het makkelijker voor je paard om eruit te naaien. In een slomer tempo voel je dat eerder aankomen en heb je net een paar seconden langer de tijd om het paard terug te nemen.
Het is wel de bedoeling om dit weer langzaam terug te bouwen als je het paard weer helemaal onder controle hebt.