Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(dan is er voor mij helemaal geen zitten meer aan, omdat ze dan haar rug nog minder ontspant).
): stelling in de bochten, in het zadel blijven zitten, zachtjes met je handen. Daar kan nog je nog wel een beetje aan werken.
je paardje kijkt practisch altijd naar links, dat is een beetje jammer. een helemaal los paard gaat ook soepeler door het parcours! Als het blijven zitten niet echt lukt, kan je altijd nog gaan lichtrijden in galop, maar dat hangt ook van de afstanden tussen hindernissen af: als er grote passen nodig zijn, kan je wel gaan lichtrijden, maar anders zit er niks anders op dan toch op je kont blijven zitten
je moet doen wat je zelf het lekkerst vind rijden, denk ik.
qua controle kom je wel bij de hindernis uit en hou je het tempo wel onder controle, maar het kan nog wat geraffineerder, denk ik. misschien iets meer (binnen)beenwerk? 
Mistie schreef:Nee, het was me niet eerder opgevallen. De basisenting stond nog in zo'n klein boekje, en bij de overgang naar het paspoort is het verkeerd gegaan......
Ik ga het commentaar aan mijn instructrice doorgeven, maar zelf vond ze dat het er goed uitzag. Dat ze weinig stelling heeft klopt, daarom ben ik blij dat ik er nu een filmpje van heb, misschien is dat een van de redenen dat ik minder goed kan blijven zitten (vooral in de bochten).
Qua controle denk ik zelf nogsteeds dat het wel goed gaat. Zij kan zelf goed het tempo bepalen, en als ik me ermee ga bemoeien komt het niet goed. Als ze qua tempo tussen de hindernissen maar naar mij luistert ben ik tevreden, ze kan zelf goed genoeg inschatten of ze uitkomt of niet. Zo denk ik erover
Ik zal gaan letten op de stelling, bedankt voor het commentaar!