lissa @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boebaboeba

lissa @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 20:07

Heej,

Vandaag ben ik voor de tweede keer gaan rijden, met mijn verzorgpaardje lissa.
Ze heeft een tijdje niet echt gereden, doordat de eigenares niet zoveel tijd had.
Vandaag zijn we ook voor de eerste keer in de buitenpiste gaan rijden.

Bij het rijden zelf durft ze af en toe weg te lopen, ze neemt dan het bit vast en loopt vooruit.
Weten jullie misschien wat je hiervoor kan doen?

Na deze foto's gezien te hebben, had ik toch wel het idee wat kort te zitten, dus ga ik volgende keer mijn beugels eens wat langer maken.

Vanaf de vakantie ga ik beginnen lessen.

Waar ik op probeer te letten:

Na deze foto's gezien te hebben, had ik toch wel het idee wat kort te zitten, dus ga ik volgende keer mijn beugels eens wat langer maken.
- Voeten niet optrekke
-mijn houding

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

Anoniem

Re: lissa @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:13

Het zijn helaas weinig foto's

Maar ik heb wel wat tips voor je:

Niet hangen aan de teugels, Dit doe je op de eerste foto namelijk enorm
Rechtop zitten
Benen lang houden
Beugels 1 gat langer(dan is het ook makkelijker om je been lang te houden)
Je niet vast klemmen maar ontspannen blijven zitten
Het paard vind ik redelijk gespannen lopen, En ik zou hem ook liever wat lager zien ipv van zo hoog.
En wat vriendelijker in je hand. Je lijkt namelijk vrij veel spanning op je teugel te hebben

Boebaboeba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 20:24

Anoniem schreef:
Het zijn helaas weinig foto's

Maar ik heb wel wat tips voor je:

Niet hangen aan de teugels, Dit doe je op de eerste foto namelijk enorm
Rechtop zitten
Benen lang houden
Beugels 1 gat langer(dan is het ook makkelijker om je been lang te houden)
Je niet vast klemmen maar ontspannen blijven zitten
Het paard vind ik redelijk gespannen lopen, En ik zou hem ook liever wat lager zien ipv van zo hoog.
En wat vriendelijker in je hand. Je lijkt namelijk vrij veel spanning op je teugel te hebben

Ok, dankje.
Zal er proberen op te letten! (:

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:12

Ik zou je beugels een gaatje langer doen want je trekt je benen en hakken nu echt heel erg op en dat verstoord het beeld heel erg. Ik zou ook proberen om heel veel (schijn)overgangen en figuren te gaan rijden zodat ze meer op jou gaat letten en zo ook meer haar achterkant gaat gebruiken. Gaat vast goed komen! :)

foreveryou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:50

probeer je benen niet te ver naar achteren te leggen en je zit overduidelijk iets te ver naar achteren.

Maar verder ziet het er erg leuk uit

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:04

beetje weinig foto's om echt goed te kunnen beoordelen, maar sluit me aan bij voorgaand commentaar. Als het echt niet lukt om je benen lang te houden, kan je altijd eens een keer een uurtje zonder beugels gaan rijden ;)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:09

wat een geweldig mooi paard!
Moet mij idd aansluiten bij het eerdere commentaar van je handen en beugels. Je hangt eraan! Het lijkt mij dat dit komt doordat je zelf weinig evenwicht hebt in het zadel. Je zit ook niet met je bekken naar achter gekanteld. Op sommige fotos zit je op je vrouwelijke onderdelen zeg maar... :D. Als je elke keer eens probeert om je beugels een gaatje langer te doen, kan je er langzaam aan wennen. Ze kunnen zeker 3 gaten langer! Als je dan je bekken kantelt, alsof je met je hand je buik richting je rug duwt, dan heb je meer balans, en kan je beter meegaan in de bewegingen van het paard.
Ook lijkt het alsof je je schouders/ ellebogen vastzet. Hierdoor ben je weinig flexibel in het paard zijn mond. Probeer je schouders en ellebogen los te laten, en laat je onderarm en je pols een verlengstuk van de teugels zijn.
hoop dat je hier wat mee kan!

Boebaboeba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 20:44

madelein schreef:
wat een geweldig mooi paard!
Moet mij idd aansluiten bij het eerdere commentaar van je handen en beugels. Je hangt eraan! Het lijkt mij dat dit komt doordat je zelf weinig evenwicht hebt in het zadel. Je zit ook niet met je bekken naar achter gekanteld. Op sommige fotos zit je op je vrouwelijke onderdelen zeg maar... :D. Als je elke keer eens probeert om je beugels een gaatje langer te doen, kan je er langzaam aan wennen. Ze kunnen zeker 3 gaten langer! Als je dan je bekken kantelt, alsof je met je hand je buik richting je rug duwt, dan heb je meer balans, en kan je beter meegaan in de bewegingen van het paard.
Ook lijkt het alsof je je schouders/ ellebogen vastzet. Hierdoor ben je weinig flexibel in het paard zijn mond. Probeer je schouders en ellebogen los te laten, en laat je onderarm en je pols een verlengstuk van de teugels zijn.
hoop dat je hier wat mee kan!

Dankje, Zal hierop proberen te letten,
Heb vandaag gereden en heb de beugels al een gaatje langer gedaan, en inderdaad, ik had het gevoel dat mijn hakken minder da boven doe.
Ook heb ik geprobeerd mijn teugels losser gelaten, ze waren misschien minder in contact, maar zo kan ik misschien wel oefenen meer met mijn benen te rijden dan met mijn handen..

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:52

top! goed dat je er zo mee bezig bent!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:35

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
Er moeten minimaal 5 foto's geplaatst worden.