Racira | L2 udenhout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura01234

Racira | L2 udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 20:01

Haaay

ik had vandaag wedstrijd in Udenhout
Het ging niet eens zo goed, maar ik was 2e en 3e van de 9 met de eerste proef 194 en 2e proef 195
nou ben ik L2+9
bij de 2e proef had de nummer 2 ook 195, maar in mijn proef kwam er een jongetje met een rood jasje en een blauw vliegtuigje, langs de ring rennen, heel eng natuurlijk, en toen schrok ie, dus -2 :}
als dat kind er niet was geweest had ik dus 197 :)en 2e plek
en in de 1e proef moest ik E-B-E hals strekken, en dan E-B teugels op maat maken, en dat laatste vergat ik dus weer -2 :} anders had ik 4 winspunten ;d

wat info:
Racira
merrie
NRPS
vanaf 1 januari 11 jaartjes
We proberen in maart M1 te starten

Alleen de eerste proef is gefilmd, want bij de 2e was de batterij leeg :=

En bij mijn camera is er geen geluid bij, dus heb ike r even een leuk muziekje onder gezet, anders is het zo saai om naar te kijken :)

verbeterpunten mag je geven, als het maar niet afkrakerig is bedoeld :)
(en ik weet dat mijn benen niet stil zijn)

hier is het filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=k2nEtvULyrs

Lanootje

Re: Racira | L2 udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:02

Het beeld wat ik van het filmpje heb is misschien niet helemaal juist, maar vind hem sommige stukken een beetje uit elkaar lopen en soms wat over zijn tempo heen. Kan het beeld zijn en in werkelijkheid anders, maar zo komt het wel over.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 22:42

ja kan best kloppen, omdat ie een moeilijke bouw heeft (lage hals) ik ben al hard bezig met de halshouding hoger te krijgen
maar dit lukt niet altijd zo makkelijk

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:02

IK vind het er wel leuk uit zien, ik vind juist een lekker tempo, en die beentjes zitten er goed onder.
vind het er echt lekker voorwaarts uitzien, idd nog wel beetje te laag ingesteld maar hier kun je nog aan werken.

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:25

Ik vind het er leuk uit ziet, het geeft een actief beeld. Maar het is net als je zelf zei dat je benen stiller moeten, en probeer je handen ook iets stiller te krijgen. Sucses

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:40

heee!

leuk paardje hoor! k vind alleen dat hij iets actiefer/vlijtiger mag lopen. probeer m scherp aan je been te maken. dat kun je doen door snel te schakelen, daardoor zal hij ook meer achter gaan zitten, en kun je hem ook beter bij elkaar rijden. het stap gedeelte mag ook een stuk actiever, zorg dat hij echt de drang naar voren heeft. en soms zag ik ook dat ie soms te veel stelling naar buiten heeft, bijv bij de middendraf, dan kijkt hij stiekem een beetje naar buiten :P probeer hem in de middendraf eerst recht te stellen, en dan pas weg te rijden. succes alvast in de M1! ;)

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:09

Naar mijn mening mag je handen en been wel wat stiller houden. Die vind ik soms nogal onrustig. ;) daarbij ben je soms een beetje aan het kruiwagen rijden, denk erom dat je je handen bij elkaar houdt! en ik heb ook het idee dat hij een beetje over zijn tempo loopt op sommige stukken. verder wel een leuk dier!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 17:46

ben het met jullie eens :)

en idd was die wedstrijd vorige week xd

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:07

Denk dat je hem voor het M1 toch wat meer mag gaan verzamelen :). Hij loopt wel erg hard.
Misschien is het een idee om je beugels wat langer te doen?

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:27

Ik vind dat je haar echt mooi laat lopen! Je benen mogen inderdaad stiller, dit is vooral bij het doorzitten. Want bij lichtrijden in draf en bij de galop zie ik dat eigenlijk niet.
Jullie zijn echt heel leuk samen, dus je komt er echt wel!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 22:06

bedankt allemaal!

ik heb zondag weer wedstrijd, nou maar hopen dat ik me laatste wp haal :)
maar da tmoet wel lukken want ik rijd 2 proeven

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:32

Ik zou toch echt aan de verzameling gaan werken.
Anders ben ik bang dat je in de M1 jezelf tegen komt.
Verder ziet het er wel goed uit.
Probeer wel de hoeken en het draaien niet vierkant maar rond te doen, heb het idee dat je haar soms nog iets meer "omtrekt" in plaats van dat je haar om je binnenbeen heen buigt.
Teminste dit lijkt zo ! Kan het ook mis hebben hoor :)

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:24

Ik stelde eerst een vraag;
Of te horen waneer ze het M wilt starten..( of dit vast staat in maart volgende maand)
en daarbij zeg ik niks ergs waarbij ik haar "afzeik" zoals jij dit noemt

dan zal ik het maar even op een rijtje zetten

; Benen meer naar achter leggen, ( maar ik zag je rijd op een veezijdigheids zadel, dit maakt het niet gemakelijker)
; Handen meer dragen, en meenemen nu verstijf je een beetje !
Kortom eigelijk heb je een beetje een houding van in springruiter, maar nogmaals dat zal deels aan je zadel liggen.
heb je geen dressuur zadeltje? of heb je toevallig gesprongen voorheen

Succ6 ;)
Laatst bijgewerkt door DON___RUBIN op 19-02-10 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:25

Ik vind het er leuk en actief uitzien. Wat voor bloed zit hier achter?? (ivm het knie werk)
Denk zoals eerder gezegd een beetje om je been in draf met doorzitten. Elke beweging gaat mee. Voor de M zou ik proberen om haar iets meer op te vangen van voren, misschien iets meer weerstandbiedende hand. Daarbij vang je de activiteit van voren op en komt het paard van voren iets meer omhoog, in oprichting dus.

Vond de vorige reactie ook iets wat overdreven, maar zag in andere topics ook insgelijke reactie van desbetreffende. Zoals; paard is niet mijn smaak etc. Volgens mij is dit een topic voor rijtechnisch commentaar en niet voor 'smaak' of 'kritiek'.

TS, ziet er zeker goed uit, lekker zo doorgaan, werk aan die verzameling/oprichting, dan rijd jij je puntjes wel!!!

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:01

Gefeliciteerd met je punten en prijzen! :) Leuk dier is het! Middendraf doet ze ook lekker zo te zien. Voor de M (en imo ook wel voor de L2) moet ze nog meer bij elkaar gereden worden en de nagefelijkheid zou af en toe ook nog wat constanter mogen, ze lijkt zich er af en toe wat uit te drukken. Als je goed oefent met overgangen en tempowisselingen rijden komt het wel goed denk ik :) Verder inderdaad letten op je benen, die zijn nog een beetje bewegelijk.

Jullie zijn een leuke combinatie, succes!

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:37

hee,
gefeliciteerd! Ik vind dat die met wijken wel een beetje met ze'n hoofd aan het bewegen was, en hij zou nog iets meer aan de teugel mogen lopen want soms is die er heel snel even uit. Kan ook aan beeld liggen hoor!
Jullie zijn wel een leuk team zeg!
veel succes verder

elude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:13

Ik vind dat je een leuk beestje hebt. :j
Maar je hebt ook nog wel aardig wat verbeter punten. maar verbeterpunten heeft iedereen natuurlijk!
* Handen meer dragen.
* Proberen niet continue te zitten drijven, het ziet ernaar uit dat hij niet goed voor je been is!
* Meer bij elkaar laten komen van voor.
* Handen zijn erg onrustig.
* Meer verzamelen.
Ik zou proberen om 1x been te geven. Geen reactie? Laat hem dan is echt reageren.
Zo drijf je continue en tevens zitten je sporen de hele tijd in zijn buik.
Voor de rest vind ik het er netjes uit zien. :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:06

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 08:58

bedankt voor alle dingen :)

aan verzameling en oprichting ben ik super hard aan het werk! hij doet het nu eigenlijk al goed :)

en nee, ik heb niet gesprongen, en ik heb ook geen dressuurzadel, en afstamming van racira is onbekend x onbekend

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:15

Het ziet er mooi uit en loopt ook goed actief! Ben benieuwd naar je wedstrijd en succes in ieder geval!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:24

Ben het eens met wat de anderen al zeggen, hij loopt fijn actief alleen pas wel op dat je in het M veel meer zal moeten gaan verzamelen.
En het op maat maken van de teugels moet veel rustiger!
Maar vind dat je je proef verder in een fijn tempo rijd, en er zitten leuke stukken tussen :)
Let wel op de middendraf dat je iets minder tempo rijd en iets meer verruimt ;)