voor 3 jaar al inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

photosmash

voor 3 jaar al inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 11:23

wij hebben nieuwe mensen op stal en deze mensen hebben hun paard tegenover mijn paard staan, een mooie fries
ik had even met hun staan praten en toen zei die vrouw dat het paard in april 3 jaar word, dus ik zei
"ohh dus hij wordt nog niet gereden"
alleen de reactie daarop was "jawel hoor, al een paar maanden.. maar we doen het rustig aan, 4x per week 20 minuutjes en dan alleen stap en draf"

wat vinden jullie hiervan?
eigenlijk voel ik me hier heel ongemakkelijk bij omdat ik een paard het liefst pas met een jaar of 4 ingereden zie worden en ik het hier dus ook helemaal niet mee eens ben maar moet ik wat zeggen tegen de stalhouder? of tegen die mensen zelf? of gewoon helemaal niks?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:25

Hier zijn al zooooooooooooooooo veel topic's over gebruik de zoek functie

Ik vind het not done
ja kunt er niets tegen beginnen wij hadden een pension klant die had die knol al met 2 jaar onder het zadel erg jammer

ze werkte van het mom ja hij heeft een zeer sterke rug bouw echt van der vader

ik ken de pony z'n vader super goed maar hij heeft indd een sterke bouw maar om met de 2 te rijden echt niet!

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:26

ik vind dit ook erg jong
maar als je er al wat van zou zeggen zou ik het rechtstreeks tegen die mensen
zeggen het is hun paard als je het tegen de stalhouder zegt wat zou die er dan aan moeten doen

photosmash

Re: voor 3 jaar al inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 11:27

oke, ik wist niet dat er al veel topics over waren
maar het gaat ook om het feit of ik er wat van kan zeggen en zo ja tegen wie dan

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:28

ik denk dat je het of tegen die mensen zelf moet zeggen da thet echt not done is en contronteer ze met de dingen die over 2 jaar aanbod komen en dat als ze zo doorgaan het paard met de 13 ofzo niet meer terijden is en dat ze er een doorgezakte rug van kunnen krijgen en welke da kosten ze kunne krijgen dmv rugklachten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:32

Mensen met weinig kennis van zaken...
4 x en alleen stap en draf, zegt imo genoeg :=

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:35

ik vind het niet kunnen. maar ik denk dat je als je het tegen die mensen zegt ze er toch niets van aantrekken.

photosmash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 11:35

paard staat verder de rest van de dag op stal maar is ook erg onrustig met poetsen/zadelen
bij ons kunnen ze niet tussen twee muren vastgezet worden dus staan ze aan stal vast en dan is ie constant aan het draaien en krijgt ie steeds op zn kop

ik vind het echt sneu om te zien want het is een heel lief paard op stal
maar een 2-jarige 23 uur van de dag op stal, dat kan toch niet?
(we hebben nog een 2-jarige maar die wordt niet gereden, alleen met een halster gelongeerd en gaat los in de paddock, komt er ook 1 uur per dag uit

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:37

photosmash schreef:
wat vinden jullie hiervan?
eigenlijk voel ik me hier heel ongemakkelijk bij omdat ik een paard het liefst pas met een jaar of 4 ingereden zie worden en ik het hier dus ook helemaal niet mee eens ben maar moet ik wat zeggen tegen de stalhouder? of tegen die mensen zelf? of gewoon helemaal niks?

Heel normaal ik ben er ook voorstander van en dan met 3 jaar nog lekker half jaar het land op heb je erna een veel fijner paard.

En trouwens als ik erachter zou komen dat jij dit tegen de stalhouder zegt heb je echt een probleem. Waar bemoei je je mee??. Denk dat de stalhouder dat ook zal zeggen want die heeft er niets over te zeggen.

photosmash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 11:39

stalhouder is een paardenliefhebber en weet niet dat het paard pas 2,5 is, zal ze waarschijnlijk van stal wegsturen
maar dan doen ze het op een andere stal, is t paard nog niks geholpen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:41

Ik zet een slotje op dit topic.

Het is geen rijtechnische discussie. Daarnaast is het niet netjes om het paard van een ander te bespreken. Kan best zijn dat de stalhouder/eigenaar van het paard ook op Bokt zit, dan is het niet gepast om je paard zo terug te vinden in een topic.