Orion tuigpaard @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Orion tuigpaard @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 06:47

Hallo bokkers,

Mijn laatste topic is al weer een tijd geleden. Dus dacht zal even wat nieuwe fototjes plaatsen.
Orion en ik werken nu voornamelijk nog aan controle, ik moet de baas blijven. Ook heb ik 28 Februari mijn eerste onderlinge wedstrijd met hem. Hij heeft al een vele male hooger niveau gelopen als mij. Wij rijden samen B.

:list: Orion.
* ruin.
* 13 jaar.
* tuigpaard (Fabricius).
* 1.72 hoog.

laatste keer foto's:

1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding

Foto's nu:

4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7. Is en blijft een tuiger he. :+ . Soms als hij iets gaat drammen krijgt hij gelijk weer knieactie.
Afbeelding
8. Mag meer nageven. Ook moeten mijn teugels korter! ze zijn te lang en ik trek mijn handen naar mij toe.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding

Ik wil graag leren! Heb ook bijna elke week les.

Opbouwend commetaar is daarom zeer welkom!

groetjes,
Lizet en Orion

Smoethie

Re: Orion tuigpaard @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 07:28

ziet er al veel beter uit.
probeer alleen je handen af en toe wat hoger te houden, en wat meer te dragen,
maar verder ziet het er vind ik al veel beter uit dan daar voor
Leuk die vlekken op je paard:D

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:16

Probeer inderdaad je handen wat meer te dragen. Misschien zou je eventueel de teugels iéts korter kunnen pakken, aangezien op sommige foto's je handen bijna op je bovenbenen liggen.

Het is een ontzettend leuk paard. De tuiger bij mijn paarden is ook van Fabricus :).

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:00

Probeer je teugels iets meer op maat te maken, je handen niet vast te zetten en mooi voor je te houden en te dragen, vergeet ook niet een mooi knikje in je ellebogen en deze naas je lichaam te houden. Een goeie nette en afhankelijke zit, is al meer dan de helft van hou jij je paard hebt lopen.

Ik weet dat een tuiger niet makkelijk te rijden is en idd als ze het ergens niet mee eens zijn dan maar voor hun op de gemakkelijke manier, knieen omhoog ;-).. maar probeer ook dan ontspannen en onafhankelijk te blijven zitten.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 12:45

Ik moet mijn teugels echt een stuk korter pakken en houden. Als ze te lang worden trek ik mijn handen helemaal naar het zadel. :o
Ga er in het vervolg beter op letten en laten letten door omstanders, dan kunnen die mij er ook op wijzen. :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:50

Gebruik anders een tijdje teugels met knopjes erop, dan kun je ze makkelijker op maat houden :)

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:54

Ik heb altijd een zwak gehad voor tuigpaarden, vooral van die grote binken met enorme vlekken! Wat een lekker paard zeg, hahaha!
Gewoon lekker dooroefenen onder goede begeleiding, succes en vooral veel plezier!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 12:58

Die heb ik er al op :+ . Dat is het vervelende juist zelfs die blijven glijden als ik mijn handen echt niet tot dat ze wit zien samenknijp.

@ Elegant Dankje het is ook echt een lekkerding in omgang. Helaas is de wasplaats nog niet af want die benen schoon houden is een rotwerk! Meneer ligt maar al te graag met zijn kniën in de strond.

photosmash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:51

en handschoentjes helpen niet? het is natuurlijk fijner voor hem en voor jou als je je teugels op maat kan houden en daardoor je handen niet naar je toe hoeft te halen :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:55

hij loopt vaak echt te diep,
je hebt deteugels ook te strak,die zou ik proberen wat meer te ontspannen als hij nageefd.
maar als hij zo doordramt is het ook moeilijk om je goed te ontspannen,ik vind foto 3 een leuk beeld geven,

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 15:35

photosmash: Mijn handschoenen helpen ook niet echt. Vroeger had ik teugels met rubber aan de binnenkant, die erg prettig waren.

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:39

Ziet er wel netjes uit hoor, probeer alleen wel je beugels goed aan de bal van je voet te houden. Op sommige schieten je voeten er namelijk wel doorheen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 16:49

Dat is idd een punt waar ik altijd tegenaan hink. Is daar een truc voor? Met alleen beter mijn hakken uitdrukken lukt het niet.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:33

tja je handen, iedereen heeft het al gezegd..
Let je er ook even op dat je je schouders naar achteren doet, daardoor ga je meer rechtop zitten en gaat je hoofd ook automatisch omhoog ;)

suc6

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:49

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels verwijderd.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:56

Het ziet er goed uit! Weet hoe moeilijk het is (heb zelf ook eeb voorwaartse tuiger) wat mij heel erg helpt om controle te krijgen is veel tempo wisselingen maken, ho is echt ho en draf is draf. Verder wat stelling naar binnen vragen, op de lange baan en op de volte, is aan het begin erg moeilijk maar dat helpt mij heel goed bij de controle. Verder gewoon zo doorgaan! jullie zijn een leuk stel!

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:02

Leuk paard! Je hebt hem mooi nageeflijk, zeker voor een tuiger. Heel goed! Probeer zelf mooi rechtop te blijven zitten, voor je uit kijken en hakjes naar beneden.. Teugels is al genoeg over gezegd.

Wat mij ook opvalt, is de 'staartactie'. Doet hij dit vaak?? Protest?? Ook lijkt het dat hij nog niet helemaal de passen afmaakt. Of het zijn net momentopnames. Soms komt dit toch door spanning(protest), net zoals de staartactie. Vandaar mijn vraag..

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:07

Hoi Lizet!

Je ziet echt al verbetering, en het gaat helemaal goed komen met jou en Orion!

probeer wel goed voor je uit te kijken en wat al vaker is gezegt op je handen te letten.

mijn poepje staat ook op sommige fotos :o

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 06:34

rocksyboy schreef:
Leuk paard! Je hebt hem mooi nageeflijk, zeker voor een tuiger. Heel goed! Probeer zelf mooi rechtop te blijven zitten, voor je uit kijken en hakjes naar beneden.. Teugels is al genoeg over gezegd.

Wat mij ook opvalt, is de 'staartactie'. Doet hij dit vaak?? Protest?? Ook lijkt het dat hij nog niet helemaal de passen afmaakt. Of het zijn net momentopnames. Soms komt dit toch door spanning(protest), net zoals de staartactie. Vandaar mijn vraag..

Je bedoelt zeker de foto's met het zwarte dekje? Ik zal even vedere uitleg geven. Op dat moment ging het rijden niet zo(lees: voordat ma foto's ging maken kwam ik niet veder door de bak dan van C tot X) en is er een persoon in de bak komen staan om mij te helpen. Zij heeft mij echt supper geholpen toen en zijn ook gelijk aan het oefenen geweest voor strekken en de galop. Niet dat hij dat moet leren(Orion was bij vorige eigenaaresse Z2 startrechtig) Maar ik moet leren welk knopje waar precies dan zit.
Voorbeeld: Ik probeerde in galop aan te springen en leg mijn been een 1cm te ver naar achter en ivp de galop hulp geef ik perongeluk een travers hulp. :+ . Dat was ook een rede dat ik even werd geholpen.
Hij is snel beledigd als hij een tikje achter mijn been krijgt als mijn hulpen worden genegeerd.
De staartactie doet hij niet ecxtreem de hele tijd. Alleen vanuit stap/halt naar galop af en toe en af en toe met verruimen. Continue gezwiep is het niet.

criccione

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:05

Ziet er goed uit je hebt de vos aardig voor elkaar , blijf vooral zo door gaan , alvast heel veel succes opde wedstrijd hoop dat hij lief voor je is .Hoop dat je de uitslag laat weten en wanneer je de volgende keer gaat starten dan komen we zeker kijken bij jullie en ons oude paard.
PS als hij gaat drammen moet je zachtjes tegen de vos praten , als je er niet door heen komt omdat hij te kijkerig is moet je even kuggen.

succes ciska en bob

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:27

wauw! die aftekening! lekker dier!

je rijden ziet er ook keurig uit.. qua commentaar volg ik de rest.. misschien kan je proberen iets meer naar de ontspanning toe te werken?

veel plezier!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 19:51

Ciska :D
Wat leuk dat je het topic volgt! Zal je tips zeker gaan proberen!
Mijn eerst volgende onderlinge was 28 februari als het weer het toelaat, Helaas was dat in januari niet het geval.
Ben er onderhand ook al voor het eerst afgelanseerd :+ . Meneer iets te blij met springen en daar lig je dan met je kop in de bak.

@ iedereen: Ik hoop snel nieuwe verbeterde foto's met jullie te kunnen delen! Maar aangezien van de datum dat ik het topic heb geopend zal dat waarschijnlijk mijn wedstrijdtopic worden :D .

Echt bedankt iedereen voor het commetaar en de tips! +:)+

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:57

Even een makkelijke tip met betrekking tot je teugels korter houden. Gewoon voor een tijdje een knoop erin leggen dan kan je ze ook niet langer laten worden.

Verder valt ie afentoe wat op de voorhand dus let daarop. Ook zou ik hem als ik jou was wat meer lang en laag rijden, hij lijkt nu een beetje een onderhals te hebben. Kan me voorstellen dat dat moeilijk is als ie zo loopt te drammen hoor.

Verder ziet het er niet verkeerd uit en zijn er zeker punten verbeterd ten opzichte van de eerste foto's.

Heel veel suc6 met je onderlinge wedstrijd. Gaat vast goed komen!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 06:22

Hahah,
Jah ik ben er van overtuigd dat die van jou ook (deels) tuigerbloed heeft hoor angela!

Knoop ga ik proberen!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 17:02

Vandaag met rijden waren mijn handen een stuk beter! Met het dressuur tussen het springen door.
Morgen les, kijken hoe hij zich gedraagd, hopelijk geen bakkabouters.