ik heb een paar dingen die ik toch eens wil vragen. Rijden doe ik al heel lang, vanaf dat ik praktisch zelf mocht fietsen en verzorgpaardjes kon zoeken(penny, ik weet het)
Ik rijd nu een mangepaard, heb er ook les mee en rijd ook wel eens vrij.
Het is een paard wat redeijk gevoelig is op het poetsen en ook met rijden op je been en stem. Alleen ik krijg er geen hoogte van. De ene keer valt ie bijna in slaap tijdens het rijden, reageert niet op mijn been ondanks veel tempowisselingen ed. Hij kan ook goed staken, staat dan gewoon stil en je kan *schoppen* wat je wil, geen beweging. En soms wil hij alleen maar galopperen en denkt ie bij de kleinste hulp al: GALOP!!! ik krijg hem dan wel makkelijk terug, maar hij springt er dan weer zo in op een kneepje op mijn binnenteugel
Wissels springt hij ook gewoon op je teugel, hoef alleen stelling om te zetten.
Als ik een zweepje heb krijg ik er helemaal geen controle meer over, het voelt als angst...
Het zadel past goed en ik rij niet met sporen. En ik heb een hele goede instructie
en genoeg afwisseling in de les. Hij gaat btw wel lopen als ze naar hem toe komt lopen, hij weet het dus wel.Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat iemand nog een goede tip voor me heeft!