Wedstrijd Royal!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Wedstrijd Royal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 10:20

Gisteren had ik een FNRS wedstrijd met Royal. Ik deed mee in niveau F7a.
Ik was deze wedstrijd wel een beetje zenuwachtig, omdat ik natuurlijk met de vorige wedstrijd zo hard van Royal was afgevallen!
Het inrijden ging erg goed, Royal was wel een beetje druk. Toen we de wedstrijdbak inmochten, schrok Royal al meteen ergens van en nam een mega sprong opzij. Toen we iets verder reden, sprong Royal nogmaals weg. Hierdoor werd ik wel een beetje gespannen. Gelukkig is Royal tijdens de proef zelf echt super braaf geweest!
We hebben uiteindelijk een 3e plaats behaald, van de 19 (volwassenen) die mee deden. Ik ben trots op Royal :D

Ik moest best wel laat m'n wedstrijd pas rijden, namelijk pas om half 7. Het was al helemaal donker, hierdoor zijn de foto's helaas niet van echt goede kwaliteit! Toch hoop ik dat jullie er wat uit kunnen halen =]

Ik heb tijdens de wedstrijd geprobeerd om te letten op de punten die jullie in mijn vorige topic(s) hebben aangegeven, namelijk mijn hakken en handen. Ook heb ik geprobeerd om Royal minder achter de loodlijn te laten lopen en zijn neusje er iets meer uit te rijden.
Natuurlijk moet ik hierop blijven oefenen, dit is niet in één keer opgelost!

Tips en tops zijn natuurlijk weer welkom :D !
Mijn eigen commentaar nog even:
- Teugels korter en handen meer dragen!!
- Hakken meer uittrappen

Nu de foto's:

1. Royal's lieve koppie met nieuwe frontriem :D
Afbeelding

2. Binnenkomen
Afbeelding

3. Halthouden & groeten
Afbeelding

4. Volte 10 meter
Afbeelding

5. Inzet slangenvolte
Afbeelding

6. Volte 10 meter
Afbeelding

7. Galopje
Afbeelding

8. Middendraf (helaas ontzettend vage foto)
Afbeelding

9. Middendraf (ook hele vage foto helaas)
Afbeelding

10. Nogmaals middendraf (deze foto is iets beter)
Afbeelding

11. Drafje
Afbeelding

12. Afwenden bij A
Afbeelding

13. Afgroeten
Afbeelding

14. En klaaaar!
Afbeelding

15. Onze prijs :D
Afbeelding

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:02

Ziet er goed uit, zoals je al zegt je tenen en handen, probeer een knik in je armen te houden en je handen meer te dragen.
succes!

Channiiiej

Re: Wedstrijd Royal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 15:28

@Margreet4: Vreemd dat je ze niet kunt zien, bij mij doen ze het gewoon! Bedankt :D

@0kki: Dankjewel :D Idd tenen & hakken haha! :P Wat bedoel je precies met een knik in mijn armen houden? Want mijn elleboog buig ik wel gewoon (ookal is dit op de foto's niet duidelijk te zien door het zwarte rijjasje)! =]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:31

Je.....sporen.....uit....... ;)
Net als in het vorige topic ook al meerdere keren genoemd werd. Als je je hakken niet uit kan drukken zit je constant met die sporen in de buik van het paard te drukken, en op meerdere foto's zie ik dat zékér voorbij komen. Dat is zonde, want zo stomp je een paard af en het is sowieso niet fijn voor je paard.
Je trekt sowieso je benen al op, waardoor je gespannen gaat zitten, en misschien dat dat ook een van de oorzaken is dat je je hakken zo optrekt.

Wat waren je punten :) ?

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 17:36

@Bizzybijtje:

Bedankt voor je reactie weer :P
Het hakken uitdrukken ging tijdens deze wedstrijd al beter vond ik =] Op de foto's lijkt het inderdaad nog alsof ik afentoe mijn hak erg hoog optrek, maar in het filmpje (die ik er niet opkrijg?!) is te zien dat dit wel meevalt.. Mijn sporen zitten alleen een beetje schuin omhoog, waardoor het lijkt alsof ik mijn hakken hoger optrek!
Natuurlijk moet ik eraan blijven werken en is het nog lang niet goed! Maar ik doe zeker m'n best :)

Ik had 219 punten, niet super hoog dus.. (vooral niet als je het vergelijkt met mijn vorige wedstrijd met Royal, toen we 243 punten hadden..:P)
Maar de punten waren zowizo erg laag allemaal (als je bedenkt dat ik 3e van de 19 was..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:39

Foto 4,6,8,10,11,12

Daar lijkt het niet zo, daar is het gewoon zo :) .
Daarom begrijp ik gewoon níet waarom je met sporen blijft rijden.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 18:50

@Bizzybijtje:

Ik zeg ook niet dat het op geen één foto zo is, maar het is erg moeilijk te zien. Bijvoorbeeld foto 12. Ik heb dit stukje teruggezocht in het filmpje en daar kan je heel duidelijk zien dat ik mijn hakken niet heb opgetrokken ;)
Daarnaast blijf ik op dit paard met sporen rijden, omdat dit paard soms een extra 'hulpje' nodig heeft om iets duidelijk te maken. Royal reageert heel sterk op een aanraking van de spoor.
Als ik mijn hakken optrek, zit ik niet tegen Royals buik aan, anders zou Royal hier op dat moment wel op reageren!

photosmash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:22

toch ook van hier de tip om zonder sporen te gaan rijden
hij zou moeten reageren op je been, niet op je spoor, die heb je helemaal niet nodig in de f7

verder mag 't paardje er net iets meer doorheen, probeer hem iets te laten zakken in de hals, en hou je handen netjes voor je :)

gefeliciteerd met je 3e prijs!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 17:29

photosmash schreef:
toch ook van hier de tip om zonder sporen te gaan rijden
hij zou moeten reageren op je been, niet op je spoor, die heb je helemaal niet nodig in de f7

verder mag 't paardje er net iets meer doorheen, probeer hem iets te laten zakken in de hals, en hou je handen netjes voor je :)

gefeliciteerd met je 3e prijs!

Bedankt voor je reactie! :D
Heb je ook een PB gestuurd ;)

Ik vermeld nog even voor de duidelijkheid in mijn topic, dat Royal niet mijn eigen paard is, maar een manegepaard. Ik rijd dan ook maximaal 2 keer in de maand op hem (soms nog minder)! ;)

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:25

Ziet er netjes uit, probeer hem lekker voorwaarts te houden en je handen wat hoger te dragen zodat je de knik in je armen krijgt.
gefeliciteerd met je prijs :D

Korrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:20

ik zou toch je teugels niet korter nemen.. Leuk paardje :-)