Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

kamille schreef:Ik geloof dat Pikeur de enige is die de vraag begrijpt. De rest is kennelijk al op alle onderdelen perfect. Nou gefeliciteerd. Pikeur, ik ga inderdaad zodra het kan weer lessen. Maar eerst wil ik dat hij nog wat verder opknapt, zodat ik iets meer uit mijn les kan halen.

.
Je hoeft natuurlijk niet persé les voor dit probleem, maar het is wel een heel makkelijk hulpmiddel om niet te veel tegelijk te doen. Gewoon alles een voor een af werken, is fijner voor jou en voor het paard, en je zit niet meer met het probleem dat je dingen vergeet
lailapri schreef:succes en denk eraan kleine stapjes en als je vermoeid raakt stoppen en wat anders gaan doen, anders ga je compenseren.
Even at random over de andere reacties:

kamille schreef:En voor mensen die vinden dat ik lichtgeraakt ben: lees vooral even de eerste reactie zou ik zeggen. Ik baal ervan als mensen anderen zomaar af proberen te branden. Zelf rijden ze nog geen deuk in een pakje boter maar als ze ook maar het vermoeden hebben dat er iemand nog iets slechter rijdt dan zijzelf gaan ze hakken. Het spijt me wel maar ik vind dat geen manier van met mensen omgaan. Als ik eerst mijn hele cv op paardengebied erbij had gezet waren de reacties anders geweest, maar ik heb echt geen zin om me te moeten bewijzen tegenover een stelletje pubers of weet ik veel wat. En over iemand die zei dat het echt niet slim is om mijn doel te vergeten: zeg dan liever dat je het niet begrijpt of niet herkent van jezelf. Ik ben allesbehalve dom, ik zit gewoon kennelijk anders in elkaar dan jij. Ik ben me bewust van zoveel dingen tegelijk dat ik én aan het rechtrichten ben, én mijn houding, balans, sturen met mijn zit, én aanleuning, én takt, tempo etc. Dat heeft echt niks met IQ te maken, eerder met teveel nadenken.