Rosa rijden in de sneeuw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shinedown

Rosa rijden in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 20:19

--
Laatst bijgewerkt door Shinedown op 07-04-22 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_Luna

Re: Rosa rijden in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:27

leuke pony heb je :D!
Je drijft ook wel erg ver naar achter, misschien dat je daarom voorover valt?
Verder ziet het er netjes uit na 2 weken niet rijden!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:55

Ik vind het er erg netjes uit zien :D
Volg je topics eerlijk gezegd een beetje en jullie gaan steeds een stukje vooruit.
Let wel op je benen/voeten dat je deze niet te ver naar achter gooit, verder vind ik het er leuk uit zien :)
Ga zo door!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:09

Ik vind je paard behoorlijk op de voorhand lopen. En wat ik met de beste wil van de wereld niet kan begrijpen is waarom je perse moest rijden? Eerst zet je hem twee weken stil omdat je geen tijd hebt, of het weer te vies vindt, terwijl je aangeeft dat ie beter wordt van trainen, en dan ga je je ook nog lopen ergeren dat het niet gaat? Wat denk jij dan? Dat ie als Totilas zijn stal uit gehuppeld komt na twee weken de boel laten vastroesten? Sorry hoor, maar ik zou toch proberen om vaker te trainen zodat hij wat soepeler wordt, en dan gaan de oefeningen ook makkeijker, en hoef je je niet te ergeren. Veel succes met je tentamens :j

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:18

Logisch dat ze op de voorhand loopt, aangezien ze vast zit in haar achterhand. Dat staat duidelijk bovenaan.
Ik wilde Rosa gewoon graag rijden, ze staat wel vaker een tijdje stil. Ik vind dat je nogal overdrijft. Als iets niet lukt zoals je eigelijk zou willen is het bij mij logisch dat je je gaat ergeren. Juist daarom wilde ik nu graag trainen, omdat ik door het stijvere heen moet. En of dat nu is of later, dat maakt niks uit.

Dankjewel :).

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:44

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:31

Wat mij opvalt is dat je op de volte op de linkerhand iets naar binnenvalt alsof je schuin door de bocht gaat, dit maakt het voor je paard ook extra moeilijk om niet naar binnen te vallen. verder vind ik het er heel netjes uit zien voor na 2 weken

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:11

Hoezo zit ze vast in haar achterhand? waar basseer je dat op?

En ben het wel met PattyOosten heen..
Je hebt er lang niet opgezeten, vraag dan wat minder van t diertje, diertje blij, en jij blij :)

foreveryou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:42

hoi,
Leuke pony
ik zou alleen wel uitkijken in de sneeuw longeren, de kans dat ze krap draaien omdat hij fris is, is groot, waarbij de achterhand kan uitglijden en vervolgens op zijn snufferd valt.
Ik zou daar erg mee oppassen .

Verder ziet het er goed uit hoor

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:32

De laatste foto's zien er echt veel beter uit, ze houd zich daar veel minder vast waardoor haar achterhand er mooi onderkomt. Op de eerste foto's valt ze inderdaad gigantisch op de voorhand, maar op deze foto bijv. http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-O8EQZVFY.jpg zie ik een pony welke zijn achterhand er mooi onder plaatst :) heel goed bezig dus, vooral zo doorgaan. Misschien toch proberen wat vaker te rijden zodat het voor je pony ook beter te doen is. Maar snap dat het weer nu echt niet mee zit, komt vast wel weer! :)

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 21:08

Dankjewel voor de tips :).

Sorry MaaikeMo, maar ik ben het niet met je eens. Ik vind persoonlijk dat ik niet veel van Rosa vroeg, alleen een fijne fatsoenlijke volte. Naderhand deze lukte, zakte ze gewoon fijn uit z'n eigen.
Het is natuurlijk logisch dat niet alle oefeningen zo gaan als dat ze fijn actief door is gereden :).

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:54

ik zou als het paardje er zo veel last van heeft even met rust laten tot dat je echt weer kunt rijden,
1 dag rijden en los proberen te maken en dan een week stil laten staan is echt niet goed,
niet aanvallend bedoeld he ik snap jou ook.
het is een leuk paardje om heen te kijken.
succes verder.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 19:10

Dankjewel.

Ik probeer haar ook niet in 1 dag los te rijden, lijkt me erg onlogisch. :)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:41

Leuk dier zeg, is het een dravertje?
Lekker koppie heeft ze.

Probeer je hakken uit te drukken, ook als je drijft.
(ik trek ze ook wel eens op, maar het hoort natuurlijk niet :P )

Korrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:37

wat bij mij ook hielp was mijn handen een stukje hoger houden( het heeft iets te maken met evenwichtspunt maar weet het niet exact).
Ook hield ik mijn binnenhand met aanleuning een beetje hoger dan mijn buitenhand zoals je al zei tegen haar hals houden doe ik die ook net ietsie pitsie hoger.
Mijn lesgeefster zei ook dat ik veel slangevoltes van vrij veel bogen moest doen in stap waarbij ik telkens probeerde minder en minder die binnenteugel te gebruiken om mijn paard recht te houden.
loopt inderdaad wel inderdaad beter op de laatste dan de eerste foto's. ;)

miekymouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:11

benen meer op de plaats houden en hakken uitdrukken, beugels misschien een gaatje korter,

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:29

Ik vind het er niet uitzien alsof ze meteen veel van het paardje vraagt.. :) Ik vind het er juist erg vriendelijk uitzien en je ziet dat het paardje geleidelijk meer gaat ontspannen. :)

Ze loopt inderdaad wat op de voorhand, maar als je zelf zegt dat dat met meer trainen beter gaat, zou ik daar zeker wat aan proberen te doen als ik jou was. En als ze écht vast zit, is het misschien niet zo'n gek idee om er eens iemand naar te laten kijken? :)

Verder vind ik jullie een leuke combi, je zit er netjes op en Rosa is een erg leuk paardje!

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:15

Vind inderdaad niet echt dat je heel veel van je paardje vraagt, al weet ik niet of ik ook in de sneeuw was gaan rijden ;) meeste commentaar is al gegeven; op de voorhand, ligging van je been... maar ik heb het idee dat je in plaats van rechtop zit, je rug helemaal hol trekt. en dat is ook weer niet de bedoeling ;) maar misschien ligt het aan de foto's of heb je van jezelf al een holle rug, dat kan natuurlijk ;)

SpeedyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:34

Leuke pony, je kantelt af en toe wel naar voren,
voor de rest eem hele mooie houding!

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:52

'; Hakken uitdrukken
; onderarmen ontspannen

Leuke pony suc6 ermee !!
:D

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:22

De pony is mijns inziens niet erg geschikt, de rug is te hol, dit maakt dat ze er veel moeite mee heeft haar achterhand eronder te plaatsen. Als ik je mag adviseren zou ik je zeggen eerst meer grondwerk met haar te doen, waardoor haar rugspieren versterken. Maar dan blijft bij mij de twijfel of het zal helpen.

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:24

hee,
je zegt dat die een ei maakt inplaats van een volte, daar kan jij misschien ook wat aan doen.
Als je een volte maakt moet je je binnenbeen ietsjes naar achter doen(niet zover als je zelf deed) en veel binnenstelling vragen, dan word die mooi rond.
Bij mij werkt het meestal wel, en op de ena laaste foto loopt die met zijn hoofd mooi, maar nu moet je nog proberen dat die ze rug ook rond maakt, want hij heeft best wel een holle rug. Ze'n achterhand kun je ook goed los maken als je aan het longeren bent met veel overgangen enzo.
Wat heb je in de 2 weken gedaan dat je hem niet hebt gereden??
Ben gewoon benieuwd!