Draver leren galloperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nadia_a

Draver leren galloperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 16:26

Hey
Hoe kan ik mijn draver het beste leren galloperen!
Hebben julie er ervaring mee en goede tips

Gr nadia

phoebbb

Re: Draver leren galloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:33

mijn vriendin heeft ook een draver en die heeft helemaal geen moeite met gallopperen, maar ze heeft het volgens mij niet zelf aaangeleerd dus ik zou veel oefenen :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:41

Inderdaad veel oefenen.
Als hij hard wilt gaan terug nemen, goede aanwijzigingen geven en als hij tenslotte gallopeert goed belonen, ookal zijn het maar twee passen.
Bij mijn paard heeft het een half jaar geduurd voordat hij rechtsom galloperen onder de knie had
Linksom had hij veel meer moeite en dit heeft zo´n twee jaar geduurd.
Succes!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:46

Een draver is ook gewoon een paard met 4 benen net als ieder ander ras, probeer dus eens je draver te laten galopperen zoals je ieder ander paard leert te galopperen ;)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:01

Misschien starten met het rechtrichten en zijgangen aanleren, zodat zijn achterhand sterker word en hij beter in balans komt en zo ook beter aan kan springen.

nadia_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 12:40

oke bedankt

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:47

Toen ik mijn draver kocht kon ze wel al een beetje galopperen maar het moest nog bevestigd worden zeg maar. Ik ben gewoon met losgooien met haar aan de slag gegaan, dan ging ze vaak genoeg zelf al lekker in galop door de bak en ik gaf daar dan een stemcommando bij. Toen ze eenmaal galoppeerde op commando ben ik dat onder het zadel gaan doen, eigenlijk zonder beenhulpen en alleen op het stemcommando. En inderdaad veel belonen als ze galoppeerde.
In het begin ook vooral bezig geweest met galopperen, het tempo maakte niet veel uit als ze maar galoppeerde. Toen dat goed ging steeds meer aan verzameling gaan werken en inmiddels gaat dat echt prima :o

Succes in ieder geval nog!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:51

Lekker stukken rechtuit pakken, over de hei ofzo. Die bochten in de bak vinden ze vaak moeilijk.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:53

als je het precies wilt weten heb ik een erg goede methode, heb er namelijk ook zo eentje :P die van mij doet het nu keurig! kan zelf wenden in galop etc. dus ik hoor het :)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:53

maxipaxixx schreef:
als je het precies wilt weten heb ik een erg goede methode, heb er namelijk ook zo eentje :P die van mij doet het nu keurig! kan zelf wenden in galop etc. dus ik hoor het :)

Ben ook wel benieuwd naar die methode ;)

nadia_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 17:04

ja ik ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:06

Goede dressuur les nemen eerst je stap en draf onder de knie hebben. Het achter been trainen door grondwerk (volgens de AD dressuur) en het gallopeeren leren onder goede begeleiding.

Als je je galop niet goed voorbereid krijg je toch alleen maar een zeer slechte gallop zonder sprong.