azzaro de reus @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cointreau

azzaro de reus @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 14:27

Hoi,
vandaag kwam Elke86 mee naar az om foto's te trekken. Ik ga er niet te veel uitleg bij geven, kijk maar en reageer zou ik zo zeggen. (foto's staan niet op volgorde).
Ik rij met een springzadel en als ik mijn beugels langer maak zwaaien m'n benen alle kanten op, dus daar geen commentaar over aub.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Satine

Re: azzaro de reus @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:33

Wat blijft hij imposant hé. Altijd leuk om nog eens te zien hoe het met hem gaat! Hij heeft toch een klein speciaal plaatsje in mijn hart behouden hoor, het was zo'n schat als 3-jarige.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:36

probeer meer te gaan zitten in het zadel.
persoonlijk zou ik proberen om hem wat meer omlaag te rijden zodat ie gaat ontspannen want het ziet er vrij gespannen uit.
Succes

Edit:
de foto's in je profiel zien er meer ontspannen uit ;)

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:39

Leuk paard, hoe groot is hij?

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:40

Wat een impossant paard heb je daar zeg!
Hoe groot is hij?

Probeer heb wat lager te rijden en meer zijn rug te laten gebruiken. Als ik kijk naar je foto's (zeker die standfoto) lijkt het of jouw zadel je naar achteren doet kantelen. Daardoor zit je met je benen te ver naar voren en hang je naar achteren. (springzadel?)

Het lijkt of je zadel niet goed. Precies past hij je paard wel maar zou voor jezelf misschien opzoek gaan naar een ander zadel die je meer naar voren laat zitten. Je zit nu echt OP je paard/ zadel dan "erin" Het kan ontzettend helpen met je houding. Spreek uit ervaring ;-)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:42

Ik ie erg veel spanning en een valse krul op de fotos dat er een krul is.
De spanning vind ik niet gek, jij zit niet goed/lekker in het zadel: gigantische stoelzit, op de standfoto te zien. Daardoor kan het paard zich ook niet ontspannen.
Verder ijkt het zadel ook niet heelmaal lekker te liggen? Hij lijkt achterover te hellen maar heel goed kan ik het niet zien :)

Verder zou ik hem meer ruimte geven zodat hij geen valse knik aanneemt, alleen licht gelijk contact houden en dan naar je handen toe rijden. Oefeningen doen zoals contrastelling, voltes, gebroken lijnen etc. Daarbij er op letten dat hij niet naar binnen of buiten valt, en dat op de binnenhoefslag.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:53

Ten eerste mooi groot paard, hou ik wel van! (heb zelf ook een Reus van 1.83 :)) )
Ben ook wel benieuwd hoe groot hij is :+

Paar dingen die me opvallen:

* stoelzit, probeer meer (voorin) in het zadel te zitten en onderbenen naar achteren te leggen.
Past het zadel wel goed? Hij ligt erg achterover, ook voor een springzadel.

* Handen mooi laag houden ook met lichtrijden, ze gaan mee omhoog.

* Scheefzitten, op foto 8 en 10 kun je zien dat je erg naar links zit. Probeer recht boven je paard te blijven zitten.

* Goed zitten (plakken) in het zadel, je kiept op veel foto's veel uit het zadel.
Jezelf goed lang maken en zitten!

* met lichtrijden kom je wel erg ver en naar voren uit het zadel, probeer dit te doseren.

* tenen naar binnen

Verder zou ik dit paard liever wat meer lang en laag zien ipv opgericht, hier bouwt hij zo te zien best veel spanning op.
Van voor naar achteren rijden.
Rijden rijden rijden en kontakt houden aan de voorkant, dan zakt ie vanzelf en gebruikt ie zijn rug, dat doet hij nu (te zien van de foto's) te weinig.

Succes!

cointreau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 14:57

hij's 1.81.

zadel past perfect voor paard, ikzelf vind er soms nogal moeilijk m'n zit op. Kijken naar een ander zadel komt eraan, als de centjes er zijn (nog paar maandjes geduld dus).
Hij loopt idd wat gespannen. Dit is vooral de winter dat wat in hem zit :D . Moet eerst de energie er wat uit voor hij echt gaat ontspannen. Dan zien de foto's er iets meer uit zoals in profiel. Op het einde van ons rij uurtje liep hij wel meer ontspannen, maar de batterijen waren plat :o, dus geen foto's meer.
Lichtrijden werk 'k aan, maar dit is soms moeilijk met de kracht dat hij draaft (ik word soms echt uit het zadel gewipt :D , dit gaat trouwens ook beter als hij meer ontspannen loopt).

thx voor reacties, zal er zo goed mogelijk aan proberen te werken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:02

In je profiel issie inderdaad wel iets meer ontspanenn, maar alsnog loopt hij daar niet lekker over de rug, ook daar buigt hij alleen (met een valse knik) in de hals.

Wanneer is het zadel als laatste gecheckt door een zadelmaker? Want hij lijkt toch echt te hoog te liggen voor, dus dat hij naar achteren kiept. En dat hoort niet bij een passend zadel, en ik geloof ook niet bij een springzadel..

cointreau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 15:24

ik zal er verder aan werken en zal het zadel nog eens laten controleren.

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:43

zodra je hem meer naar beneden gaat laten lopen gaat die heel mooi rond met zijn rug lopen en zal jij ook merken dat je fijner zit.
Maar mis zit het dat wel minder lekker met springzadel maar dat weet ik niet ik rij altijd met dressuur zadel.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:46

linnie28 schreef:
zodra je hem meer naar beneden gaat laten lopen gaat die heel mooi rond met zijn rug lopen en zal jij ook merken dat je fijner zit.
Maar mis zit het dat wel minder lekker met springzadel maar dat weet ik niet ik rij altijd met dressuur zadel.

Dat is de omgekeerde wereld. Als een paard uit zichzelf correct gaat zakken moet hij eerst een actieve achterhand hebben, hij spant dan zijn buikspieren aan en laat zijn rugspiren los waardoor hij een bollere rug krijgt, en dan gaat hij vanzelf zakken.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:25

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.