Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Annumarie schreef:leg 1 balk op de grond in de bak, galopeer daar over en wissel tijdens de 'sprong' over de balk je stelling en beenhouding van links naar rechts of andersom.
hartjep schreef:voor dressuur
Miss_Malfoy schreef:Wil je graag een nette dressurmatige wissel aanleren omdat het Z in zicht komt?
Ben je een springruiter en wil je gewoon springwissels aanleren?
Dat zijn namelijk imo de enige redenen om een wissel aan te leren. Natuurlijk zijn er mensen die het stoer vinden, maar goe daar zeg ik even niks over.
hartjep schreef:ik rij niet echt wedtrijden/ een niveau ofzo..
ik wil het gewoon leren voor als ik het later nodig heb..

Polaris schreef:hartjep schreef:ik rij niet echt wedtrijden/ een niveau ofzo..
ik wil het gewoon leren voor als ik het later nodig heb..
Neem lekker les, en begin bij de basis
Normaal met wedstrijden werk je ook in een aantal jaar naar dat niveau toe.
Je begint bij wijken, dan schouderbinnenwaarts, travers, eenvoudige galopwissel etc.
Dit is niet echt iets om zelf mee te gaan prutsen.
apple01 schreef:Polaris schreef:Neem lekker les, en begin bij de basis
Normaal met wedstrijden werk je ook in een aantal jaar naar dat niveau toe.
Je begint bij wijken, dan schouderbinnenwaarts, travers, eenvoudige galopwissel etc.
Dit is niet echt iets om zelf mee te gaan prutsen.
wie zegt dat TS niet 'zo' kan starten op M/Z niveau? (los van de wissel dan, he)
Lynn_Nikita schreef:met 14 kun je ooka l z rijden, als denk ik niet dat het bij ts het geval is
miss malfoy
wat een onzin dat je alleen mag wisselen als je Z rijd of dpring
ik rijd regelmatig een wissel, waarom zou dat alleen op Z niveau kunnen?
Paard word er soepel van en leert luisteren naar je hulpen
Polaris schreef:Lynn_Nikita schreef:met 14 kun je ooka l z rijden, als denk ik niet dat het bij ts het geval is
miss malfoy
wat een onzin dat je alleen mag wisselen als je Z rijd of dpring
ik rijd regelmatig een wissel, waarom zou dat alleen op Z niveau kunnen?
Paard word er soepel van en leert luisteren naar je hulpen
Ja weet ik, maar het was de leeftijd in combinatie met haar post dat ze geen wedstrijden/een bepaald niveau rijdt.
Een wissel is uberhaupt niet alleen in de dressuur makkelijk, maar ook voor het springen.
Ik vind echter dat je voor beide disciplines eerst de basis moet beheersen.
Lynn_Nikita schreef:basis klopt, maar er werd gezegd door miss malfoy dat je niet aan wissels moet beginnen tenzij je z rijd en daar ben ik het niet mee eens
ik rijd geen Z en rijd wel wissels,
na de basis komt niet meteen het Z hoor