- Hij zit rechts echt muurvast, ik moet echt me best doen om allebei de teugels even lang/kort te houden want hij trekt de linker uit me hand. Ik weet dat ik dit niet kan verhelpen in 1 les maar ik zou toch graag wat oefeningen willen weten waarmee ik hem een beetje soepeler kan krijgen

- Nadat we 2x gegaloppeerd hebben, laat hij zen hooft gewoon vallen. En daar maak ik echt geen grapjes over, ik mag zijn hoofd gewoon tillen. Ik denk zelf dat ie dan gewoon niet voorwaarts is en ik probeer ook overgangen te rijden maar bij dit paard lijkt het niet zo veel effect te hebben

Mijn instructrice zegt dat ik heb zegmaar lucht moet geven (ja hoe leg je dat uit, kneepjes maar dan je handen openen) maar ik heb het idee dat ie dan niet meer zijn eigen hooft gaat dragen, maar dat het hooguit voorkomt dat ie nog zwaarder wordt.
Ook is het paard in het begin heel stijf, vooral in draf en dan zen rechterachterbeen, ik probeer dan veel voltes te rijden kleine gebroken lijntjes met bochtjes enzo.
Maar, als we oefeningen gaan rijden zoals bijvoorbeeld schouderbinnewaarts, gaat ie opeens hard lopen door me heen, om eronderuit te komen. Daarom laat ik dat nog maar even zitten en concentreer ik me eerst maar op het voorwaartse gebeuren

Ik hoop dat jullie het een beetje snappen en me wat tips kunnen geven

edit: spelfout