Angel (Argentina M) @work (eerste keer op bokt)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie88

Angel (Argentina M) @work (eerste keer op bokt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 05:27

Ik heb eindelijk foto's van het rijden.

Eerst maar even voorstellen.

Angel (officieel Argentina M v. Kreator x Pretty Woman)
1.65
26-04-2005
Sinds begin oktober 2009 in mijn bezit en begonnen met inrijden. Maar helaas vanwege een oude blessure, na 2 maanden, moeten stoppen met de training. Vanaf ongeveer 14 januari loopt ze weer 100%.

Wij zijn dus nog geen officieel niveau, maar hopen in oktober 2010 te gaan starten. Maar eerst wil ik dat ze rustig aan steeds sterker gaat worden. We moeten nog een hoop leren.
Ik moet proberen om ontspannen op me paardje te zitten en niet naar voren te kukelen. Ook moet ik er op letten mijn handen recht op te houden en iets hoger, maar net als dat voor mij lastig is, vindt zij dit ook veel moeilijker ;)
Zij vindt halsstrekken en een normaal tempo nog erg lastig. Dus voorlopig nog zat om aan te werken. Maar we hebben de tijd.....

Ik hoop dat jullie de foto's kunnen zien, ben namelijk niet zo erg handig met foto's plaatsen op bokt :o
Sorry voor het dekje wat aan de achterkant omhoog trekt. Dekje was wat te groot, maar wilde voor de foto's perse een wit dekje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CM_

Re: Angel (Argentina M) @work (eerste keer op bokt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:22

Leuk beestje, zit nog veel werk aan, heb je goede begeleiding?
Het zijn te weinig rijfoto's om echt je rijden te beoordelen.

Wel even een andere tip, met deze cap mag je niet starten ;)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:08

leuk dier
let er alleen wel op dat je je hakken laag houd

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:35

ja net zoals CM_ al zei deze cap voldoet niet meer aan de veiligheids voorschriften, als je nu de weg opgaat of naar een manege gaat ben je niet verzekerd!
En ja je moet je hakken uitduwen!

succes

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:37

linnie28 schreef:
ja net zoals CM_ al zei deze cap voldoet niet meer aan de veiligheids voorschriften, als je nu de weg opgaat of naar een manege gaat ben je niet verzekerd!

succes

Dat is niet waar, met of zonder cap, je bent gewoon verzekerd. ;)

Het zijn inderdaad wel wat weinig foto's om echt tips te geven... Je vraagt haar wel wat diep, en je mag je handen wat meer bij elkaar houden en dragen.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 15:52

Bedankt voor de reacties...
Die cap. Tja... Wat kan ik daar nog op zeggen. Kweet het, maar hij zit zo lekker. Ik heb een gloednieuwe thuis liggen, dus mbt wedstrijden, komt dat helemaal goed.
En me handen en hakken is echt vreselijk. Daar ben ik nu al ruim 3 jaar mee bezig, maar blijft iedere keer weer opletten.
Bedankt in ieder geval.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 15:55

MLoeser schreef:
linnie28 schreef:

succes

Dat is niet waar, met of zonder cap, je bent gewoon verzekerd. ;)

Het zijn inderdaad wel wat weinig foto's om echt tips te geven... Je vraagt haar wel wat diep, en je mag je handen wat meer bij elkaar houden en dragen.

Dat wat te diep rijden ben ik helemaal met je eens, hoor, maar dat ik haar net had, liep ze constant sterren te kijken.
Dus in dat geval, IMO liever te diep dan te hoog. Opppakken reageert ze redelijk op trouwens, maar niet de gehele tijd.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:38

Leuk paard heb je!

Ik denk dat ze nog wel wat actiever van achteren mag komen.

Probeer zelf je handen wat hoger en dragender te hebben. Je zet ze nu wat vast op de schouder van je paard.

Verder ziet het er lekker ontspannen uit!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 20:42

Renske1987 schreef:
Leuk paard heb je!

Probeer zelf je handen wat hoger en dragender te hebben. Je zet ze nu wat vast op de schouder van je paard.

Dank je
Mijn handen hoger, klopt hoor. Is echt een probleempje van nmij wat erg moeilijk af te leren is. Sommige stukken gaat het goed en dan ineens ben je met alles tegelijk bezig en zakken mijn handen weer :(
Actiever klopt ook, maar is erg lastig omdat zij van zichzelf een veel te hoog tempo heeft. Dus probeer haar lekker rustig en ontspannen te laten lopen, waardoor helaas niet alle kracht meer van achteren komt.

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:59

Ziet er leuk uit!
Al vind ik persoonlijk dat je je onderbenen iet wat naar achter mag leggen,en ook je handen niet zo breed neerzetten maar wat dichter bij elkaar.
Verder ziet het er ontspannen uit!

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:00

Nsvc schreef:
Ziet er leuk uit!
Al vind ik persoonlijk dat je je onderbenen iet wat naar achter mag leggen,en ook je handen niet zo breed neerzetten maar wat dichter bij elkaar.
Verder ziet het er ontspannen uit!

oeps zie net pas dat me laatste zin het zelfde is als vorige.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:03

Commentaar is eigenlijk wel gegeven. :)
Heb je al eens een keer echt een periode met de nieuwe cap gereden, ik moet ook altijd aan een nieuwe cap wennen hoor.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 22:06

Yunomi schreef:
Commentaar is eigenlijk wel gegeven. :)
Heb je al eens een keer echt een periode met de nieuwe cap gereden, ik moet ook altijd aan een nieuwe cap wennen hoor.

Nee, heb eigenlijk pas 1x ermee gereden en heeeeeeel snel me oude vertrouwde cappie weer gepakt ;)
Weet dat ie allang niet meer veilig is. Moet er toch echt aan gaan geloven....

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:11

kimmie88 schreef:
Renske1987 schreef:
Leuk paard heb je!

Dank je
Mijn handen hoger, klopt hoor. Is echt een probleempje van nmij wat erg moeilijk af te leren is. Sommige stukken gaat het goed en dan ineens ben je met alles tegelijk bezig en zakken mijn handen weer :(
Actiever klopt ook, maar is erg lastig omdat zij van zichzelf een veel te hoog tempo heeft. Dus probeer haar lekker rustig en ontspannen te laten lopen, waardoor helaas niet alle kracht meer van achteren komt.

Ja nou dat lukt in ieder geval wel dan! Ik zag trouwens later nog dat ik bijvoorbeeld foto 2 wel een heel fijn achterbeen zie, het is zit er dus wel degelijk in!

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:19

leuk paardje! Ik vind het er oke uit zien.. het is nog een jong ding dus vooral vwnw rijden en lekker door laten lopen! In foto 2 is ze goed actief van achter naar mij idee. Verder heb ik het idee dat je neusriem heel laag zit? of ben ik gewoon de engelse gewent? Succes verder met haar :D

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 02:16

BelleA schreef:
leuk paardje! Ik vind het er oke uit zien.. het is nog een jong ding dus vooral vwnw rijden en lekker door laten lopen! In foto 2 is ze goed actief van achter naar mij idee. Verder heb ik het idee dat je neusriem heel laag zit? of ben ik gewoon de engelse gewent? Succes verder met haar :D

Dank je wel. Ik vind foto 2 ook een erg fijn beeld geven idd. Foto 4 vind ik ook mooi, maar miss ook, omdat ik weet hoe ze daar aanvoelde ;)
IMO zit ie niet te laag, maar miss komt dat omdat ik in al die jaren niks anders gewent ben...

Zijn er meer mensen die vinden dat de neusriem te laag zit? Hoor graag tips, dus kom maar op

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 02:20

Kim ziet er goed uit, maar dat wist je al !

Inderdaad wat te diep, maar met wat werk komt dat helemaal goed !

En foei foei, je voetjes, mag ik daar mijn jas aan hangen ;) ?

vaughane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 02:36

Ach, dat van die voeten valt best mee hoor. Hoe mensen nou op basis van 1 foto, waarbij de hak wat opgetrokken is, kunnen zeggen dat je houding niet goed is... Gewoon lekker rijden, samen plezier hebben. Dat is het belangrijkst. Houding, zit en je handen komen later, al is dat op een jong paard heel wat moeilijker. Alleen het feit dat jij graag wil, is heel belangrijk. Groen op groen wordt vaak afgeraden, maar met regelmatig lessen kom je een heel eind. In het eerste jaar hoeft een paard niet meteen goed de achterhand er goed onder te hebben en mooi nageeflijk te lopen. Belangrijkst is dat ze gehoorzaam is en de stap en draf goed kan en halt houdt als je dat vraagt. Als ze in de draf voldoende evenwicht heeft, komt de gallop een keer. Rustigaan opbouwen. Een kind van 4 geef je ok niet meteen moeilijke natuurkundige formules. Daar begin je ook gewoon met simpele optelsommen. Veel mensen denken: mijn paard is nu 3 jaar en nu moet ie het gaan doen. Ik moet wel toegeven: Op de foto lijkt het inderdaad wel of de neusriem wat laag zit, maar foto's kunnen ook bedriegen.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 03:02

Ik ga er morgen eens op letten op die neusriem en anders gewoon wat hoger doen ;)

Weet je... Ik ben erg blij met alle tips, daarvoor heb ik dit topic ook geopend. Maar mensen moeten niet vergeten dat deze merrie 2 maanden is ingereden, daarna ruim 6 weken niks heeft gedaan, om vervolgens pas vanaf 2 weken weer lekker aan het werk te zijn.
Net wat vaughane zegt: een kind van 4..............
Zij is wat dat betreft erg laat onder de man gekomen in verhouding met de meeste paarden deze tijd.
Persoonlijk vind ik dat geen probleem. Heb vroeger een aantal x 3jarige ingereden en (hangt natuurlijk ook per paard af, Angel heeft een erg werkwillig karakter) die waren er eigenlijk nog niet klaar voor.

Groen op groen is idd iets wat ik zeer zeker afraad, helaas zie je het nog te vaak gebeuren...En als het dan niet lukt, ligt de fout NATUURLIJK bij het paard!!!!!!!!!!!

Kortom, Ik ben blij met hoe het nu gaat en hoe zij vooruit vliegt. En alles op zijn tijd.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 21:04

Afbeelding
Afbeelding

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 21:04

Nog 2 gevonden.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:09

Ik denk dat je dekje niet te groot is maar dat deze best nog 15 cm naar voor mag! als je hem dan helemaal in de kamers trekt ligt deze gelijk veeeeeeel beter!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 21:11

bellenadie schreef:
Ik denk dat je dekje niet te groot is maar dat deze best nog 15 cm naar voor mag! als je hem dan helemaal in de kamers trekt ligt deze gelijk veeeeeeel beter!

Ik had idd ook niet mijn singelstoten door die lussen gedaan... Dat scheelt ook een hoop.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:23

Jee Kim je heb haar lekker aan het lopen hoor!
Ziet er super vriendelijk uit voor zo'n korte tijd!!
Je kan proberen door wat meer tempo wisselingen te rijden d'r wat voorwaarster en actiever te maken (werkt bij d'r half broer ook erg goed;)) je neusriem mag idd wel een gat of 2 hoger.

Ik vind d'r op de 2 de foto van de 2de serie een heel fijn actief beeld geven van uit daar hoeft ze maar een heel klein stukje te zakken maar dat is moeilijk in het begin...
Komt van zelf. als je je er van bewust ben dat ze te ziep loopt is dat idd beter als sterre kijken!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:51

Jammer dat iedereen meteen weer over de cap begint! Nu heeft ze een cap op en dan is het weer niet goed.
Leuk, dat dit juist een cap is wat zo lekker zit! :D En het kan prima met training thuis. ;)

Ik vind het beestje nog helemaal niet zo verkeerd lopen. Wat is de reden dat je pas in oktober 2010 wil gaan starten? Als je goede begeleiding hebt, en je paard zo blijft lopen zou ik niet te lang je wedstrijddebuut uitstellen. Vind het, ondanks wat weinig foto's, best netjes uitzien.
Lekker voorwaarts. Al kun je zelf evt. nog wel ietsje rechterop gaan zitten. :) Succes.