Van het weekend heb ik Vedette weer gereden.
Een half jaar geleden ongeveer begon in met Vedette te rijden. Ik rij haar niet elke dag want er rijd iemand anders wedstrijden met haar. Zij kan niet elke dag dus ik wordt regelmatig gevraagd om Vedette te rijden. En dat doe ik heel graag!
Ik had haar ongeveer een maand niet meer gereden door het slechte weer (bak was besneeuwd en langs de weg doe ik niet met dat ijs). Ze is in die tijd wel gewoon gereden dus ze heeft niet stilgestaan.
Ik had maar kort gereden omdat ik niet veel tijd had, daarom zijn het alleen maar basisfoto’s. Ik was alleen vergeten welke maat beugels ik nou had. Waren het er 3 of 4 korter? Ik had dus 4 gedaan en voor het mooie is dat net te kort. Maar dan weet ik dat weer voor de volgende keer.
Vedette is een 7 jarige Goodtimes. Ze loopt M2 met 8 winstpunten (dacht ik) met haar ruiter. Ik train haar ongeveer op M niveau.
Dit is het vorige topic van een halfjaar geleden:
[RT-HAW] Vedette @ work (v. Goodtimes)
Ik hoop dat jullie verschil zien. Zelf voel ik het verschil wel, ze loopt steeds beter. En veel mensen die mij vaak zien rijden met haar zeggen dat het er goed uitziet en dat ze lekker relaxed loopt.
Nu maar de foto’s:
1. Ontspannen galopje

2. Richting middendraf

3. Drafje

4. Heel lachwekkend dat doorzitten

5. Dit vind ik een mooi beeld van de galop

6.

7.

8. Deze vind ik zelf erg mooi(ze kan wel iets ronder maar toch ben ik erg trots op het plaatje!)

Op sommige foto’s zit in te ver achterover, maar dat komt doordat ik die niet heel goed kan uitzitten zonder dat mijn voeten heel erg bewegen (en als ik dat niet doe wordt het doorzitten wat moeilijker), maar daar wordt aan gewerkt.
De volgende keer als er foto’s worden gemaakt wil ik ook een filmpje laten maken zodat jullie het beeld ook kunnen zien.
Ik hoop dat jullie opbouwend commentaar hebben zodat ik er wat mee kan.
Doeiii!
Echt een serieuze vraag, ik zou zelf namelijk niet blij zijn met dat beeld. Paard is strak in de bovenlijn en de achterhand komt totaal niet mee. Ze heeft daar wel veel ruimte vanuit de schouder, dat is zeker positief, maar ik zie liever een paard wat 'uitslaat' met zijn achterbeen (onderbrengen), dan met zijn voorbeen en zijn achterhand er zo ver achter vandaan laat.