HIerbij zal ik mij eerst voorstellen, ik ben zelf 25 jaar, Troy is 4,5 en nu een ruim jaar onder het zadel, in het begin slechts rustig aan rondjes gehobbeld en sinds 1/2 jaar zijn we na wat grondwerk lessen begonnen met wat meer van hem te vragen. Hij was erg stug en had moeite met door draven, inbuigen etc. Gooide mij vaak tegen de bakrand aan in een volte om de bocht niet te hoeven nemen.
De galop is nog niet onder de knie maar werken we hard aan. Verder zijn we bezig met een beetje wijken en contrastelling omdat hij zijn rechterkant vaak nog erg vast pakt.
Mijn eigenhouding is nog lang niet top, wel al verder achterover gaan zitten en bezig met weinig been hulpen te rijden zodat hij goed attent blijft op mijn been.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ter info, ik heb dus nog les!

Los rijden (en kletsen)

Stappen en in de bochten (overdreven) stelling vragen om hem los te krijgen

Stelling vragen, veel spanning in mijn eigen lijf

Teugels wat lang

Lekker plaatje ik zit zelf erg ver naar voren

Galopje, hakken uitdrukken en op kont blijven zitten
Bedankt voor het kijken!

en de basis er goed in te krijgen.
.. Ik zou je teugels net wat langer houden. Dan komt het neusje er iets meer uit en waarschijnlijk ga je dan zelf ook beter rechtop zitten. Op 1 foto zit je rechtop, en daar staat bij, teugels te lang.. Snap ja 'm?? Heb nl het idee dat je een beetje uit het zadel wordt getrokken doordat je de teugels net wat te kort hebt. Verder, zou ik hem iets actiever rijden, meer vwnw.
.
)