Barokke rijkunst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haselina

Barokke rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 13:17

Ik lees hier ontzettend veel rijtechnische problemen. Dan de term nieuw klasiekke rijkunst, dressuur.
Maar niemand beseft dat we in nederland eigenlijk heel veel fases vergeten en vooral lekker recht toerechtaan rijden en verwachten dat ons paard maar gehoorzaam doet wat wij vragen.

Ik ben zelf geïnterresserd in de barokkerijkunst dit is gekomen door dat ik de eerste keer op stoeterij Webelsgrund een clinci werd gehouden door een Fransman Karl Phillippe. Mevrouw Erdsiek was daar erg onder de indruk door. En ook door diverse bezoeken aan de Hofreitschule van Bückenburg ben ik onder de indruk. De paarden worden totaal anders behandeld en gereden vooral als er gerden wordt met veel rust en zonder stress. En goede zijwaarts gereden gangen waarbij de paarden echt goed buigen zodat de spieren ook diagonaal getraind worden. Er werd echt niet voorwaarts/neerwaarts gereden, een paard kan dit pas als het zeker op Z nivo gereden wordt.
Trouwens de hofrijschool is met een traject bezig om een goedgekeurde hannoveraanse hengst volgends de barokke rijkunst te rijden dit is te zien op hun internetsite www.die hofreitschule.de
Ondertussen zijn veel Duitsers erg in protest tegen Rollkür.

En dan nog een kleine opmerking een journalist mag niet zomaar bij Anky en opbezoek niemand trouwens en dar doen ze erg moeilijk over. hebben ze iets te verbergen?

Sim

Re: Barokke rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:03

RT P -> RT D

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:55

Een journalist mag ook niet zomaar bij mij thuis op bezoek, heb ik nu ook dingen te verbergen?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:30

haselina niemand is verplicht wat u schrijft, of u het daar nu mee eens bent of niet.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:03

Hiep hoi, weer een nieuwe term waarvan niemand precies weet wat er bedoeld wordt. Hoe verhoudt barokke rijkunst zich t.o. Academische Rijkunst, moderne dressuur, Duitse dressuur, Franse dressuur en andere stromingen die ik zo nu en dan op dit forum langs zie komen?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:45

ik vraag me erg het verschil af tussen al die benamingen, wat is nou een en hetzelfde en wat niet.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:08

haselina schreef:
En dan nog een kleine opmerking een journalist mag niet zomaar bij Anky en opbezoek niemand trouwens en dar doen ze erg moeilijk over. hebben ze iets te verbergen?

Ik zou ook niet zomaar iemand op mijn terrein toelaten, of men wat te verbergen heeft of niet. Heeft met privacy e.d. te maken :+