Hij is van een vriendin van me, brudoe hier op bokt.
Ze heeft hem sinds 11 september 2009.
Toen hij bij ons op stal kwam kon je er net op zitten en beetje mee rond'hobbelen' meer kwam er niet uit.
Door veel tegenslagen van voornamelijk het weer konden we hem niet goed in de bak rijden en hebben dus voornamelijk buiten gereden en zo alleen conditie(en een beetje spieren) opgebouwd. Sinds 2 weken huren we 2x per week de binnenbak in de buurt en kunnen we weer fatsoenlijk alles oppakken. De eerste week heeft iemand anders hem gereden en sinds deze week rij ik hem weer intensief.
Even info over hem:
Haflinger.
4 jaar.
Niveau: basis ingereden.
Waar we op het moment aan het werken zijn is gewoon lekker voorwaarts rijden, proberen de achterhand al goed mee te nemen. Voornamelijk figuren correct rijden. Kijken of meneer al wat meer met aanleuning wil gaan lopen.
Het enige is dat hij nog niet constant in de aanleuning loopt, maar dat verwacht ik ook nog helemaal niet van hem.
Ik vind het belangrijk dat hij een goede balans krijgt, recht loopt, netjes zijn lichaam gaat gebruiken en dan zien we wel verder hoe snel het allemaal gaat.
Probleem waar we enigzins tegenaan lopen is dat wanneer ik de galop hulp geef, hij ineens explodeert, enorm met zijn hoofd gooit en er dan een bok achteraan doet. Hij doet het echt gewoon uit gekkigheid, want als ik daarna hem weer oppak en nog eens de galop wil aanspringen doet hij het niet meer.
Hij is gewoon enorm jong in zijn hoofd, dat komt er met de tijd wel uit.Ook een beschaafd galopje is dan moeilijk voor hem. Hij gaat niet zo hard, maar snijdt flink de hoeken af en gooit zich als het ware echt naar binnen. In draf heeft hij dat totaal niet, we gaan er dus met de galop ook goed mee aan de slag.
Eigen commentaar:
- Beugels mogen gaatje langer, maar omdat hij soms nogal ineens kan 'exploderen' heb ik ze voor mijn gevoel liever iets korter.
- Tenen naar binnen.
- Geen pianohandjes.
- Benen mag ik soms iets meer naar achter leggen, steek ze soms naar voren toe.
- Voor me blijven kijken en niet naar dat prachtige dier onder me

Hier zijn de foto's. Ze zijn vandaag genomen. Foto's staan niet op volgorde. Oja, en aan in en uitstappen doen we natuurlijk wel
, alleen geen foto's van.
Meet us.

Gooien met z'n benen kan die wel.

Inzet volte.

Heerlijke foto, vind ik zelf, zo met dat kontje eronder

Poging tot beschaafd galopje.

Galopje.

Begin van de ''explosie''-foto. Krijgen jullie een beetje een idee wat ik bedoel. Hierna komt dus een bok.

Bedankt voor het kijken en reageren alvast.
Graag alleen serieus commentaar aangezien we ook serieus met hem aan de slag zijn aan het gaan en er hopelijk in Juni een eerste oefenwedstrijdje (B) inzit.
Ik ga er in ieder geval heel goed op letten en kijken of ik het eruit ga krijgen!