Om 7 uur hadden we afgesproken, en rond kwart over waren we bij de stallen, alleen de eigenaar was er nog niet dus zijn we bij de wei maar even gaan wachten. Het gaat hier om een c pony, Skip een palominotje, heeft laatst een zoon gebaard, dat een behoorlijke PAIN IN THE ASS! begint te worden, vader was een verschikkelijke ezel! moeder is de lieve skip. Het veulen (muildier) heet dus Mulo, eigenaar noemde hem , maar dat vonden wij niks, dus noemen wij hem Mulo! En dan hebben we Fire, een D merrie, heel lief, vrij snel en beetje eigenwijs, maar verder best braaf!
Maar goed, toen de eigenaar kwam, hebben de paardjes snel meegenomen naar stal. Daar even vrij snel geborsteld en opgezadeld. Ook nog even met nieuwe hondjes, en pasgeboeren katjes geknuffeld, maar toen werd het toch tijd om te gaan. Al snel besloten we dat het te laat was voor het bos, Dus werd het maar rijden langs het kanaal. Toen zei ik : Ik woon toch vlak langs het kanaal, daar kunnen we dan wel eventjes langsgaan!
Owkee dus wij op pad. De heenweg duurde toch iets langer dan verwacht. Onderweg moesten we het over het industrie terrein, waar fire af en toe schrok, maar uiteindelijk kwamen we daar goed doorheen. Toen de brug over, ging ook nog wel goed, toen kwamen we langs een stel skaters, gelukkig lieten ze ons met rust, toen ik beter keek, bleek ik een groepje van hen te herkennen! dus geen probleem, die waren ok!
Nou concolusie was dat deze kant van het kanaal heerlijk te berijden was, het was een heerlijke plaats voor een goede galop! Dus wij een stevig galopje erin zetten, maken die twee ineens een mega noodstop voor een plas
aangezien ik in verlichte zit zat, lag ik er bijna naast
Laatste stukkie naar mijn huis toch wat rustiger gedaan. Ik vroeg me af, hoe lang zouden mijn ouders erover doen voordat ze doorhadden dat er twee paarden op de stoep stonden! helaas, Baloutje (mijn hond) had ons met zijn geblaf al verraden!Mijn moeder heeft een nieuw speeltje, (al drie maanden) zodra er ook maar iets komt, grijpt ze die mega dure camera van haar! en begint te schieten, dus kwamen we op een stel leuke foto's! De straat ziet er voor mijn gevoel heeeeel vreemd uit! Dan te bedenken dat dit 10 VOOR 9 SAVONDS WAS!
Maar goed, het zijn vrij veel foto's dus ik waarschuw je maar vast!
Wij voor de tuin! op de stoep! Ik zit links op skip, en vivian (mutzke hier op bokt) zit rechts op Fire! Mulo hebben we OF COURSE thuisgelaten
:DHelaas zak ik meteen in als ik stil sta met rijden!
doe ik trouwens altijd! moet ik op lette!Rechts onder zie je op bovenstaande foto nog net de kop van mijn hondje Balou! ik was heel verbaasd over hoe die zich gedroeg! De laatste keer dat die een paard zag, sleurde die me er mee op af! maar heel braaf was die nu, alleen wel ontzettend trillen van het enthousiasme!
TIJD OM DAG TE ZEGGEN! TIJD OM DAG TE ZEGGEN!
Nou vooruit nog 1 keer poseren midden op het kruispunt!
Of twee...
of drie... (als fire tenminste wil stilstaan
)*ZUCHT*!
Nu moeten we echt gaan hoor! Het word nu toch echt een beetje laat!
DAAG!!!
Uiteindelijk hebben we langs het kanaal nog een galopje gedaan, tot dat Fire erg begon te klieren. Toen we weer bij de brug kwamen, hadden we niet zo'n zin om helemaal netjes om te lopen en met het pad de brug op te gaan, dus besloten we een beste wel hoge heuvel te nemen. De paardjes kunnen het en vinden het leuk! dus waarom niet!
Dat was dus weer op dezeflde plek als dat die skaters stonden! Die stonden eerst echt te kijken van wat doen die!!! Maar later stonden ze allemaal te klappen en te fluiten

De terugweg maar een wat kortere weg gepakt. En uiteindelijk was er niemand meer bij de stallen. We kregen van de eigenaar opdracht sleutel bij de buren te halen en alles af te sluiten. Na de paardjes te hebben afgesponst, en in de wei gezet, hondjes los gelaten. konden we eindelijk op ons fietsje stappen, en ik was daarstraks om kwart voor 11 thuis.
Sorry voor het lange verhaal!
vooral als je bedenkt dat henk er niet was maar ja is ie iniedergeval weer vrolijker met de wetenschap dat ik wel geweest ben.
ik vind ze echt superleuk en die twee zijn o zo braaf met zn tweeen maar met mijn paardjes erbij worden het 3 draken of als ik allebei mn knollen bij heb 4 maar ja
Was inderdaad een leuke ritje ookal waren we wat langer weg dan gepland