Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dieuwke1986 schreef:Vandaag even een rubberen bit geprobeerd, ze knabbeld al veel minder, ik ga er morgen mee rijden.
@ Showpony
Maar ik ga ook zeker een bitloos hoofdstel proberen. Ik vind het zeer bijzonder, en als mijn paard zich daar beter door voelt.
Het enige waar ik dan weer meezit, mag ik er dressuur wedstrijden mee rijden?
Groetjes
Sjoert schreef:De KNHS heeft eerder dit jaar een proefwedstrijd bitloos dressuurrijden georganiseerd. In navolging hiervan werd deze maand bekend gemaakt dat er op dit moment een voorstel ter goedkeuring bij de Ledenraad van de KNHS ligt om het mogelijk te maken per 1 april 2010 dressuurproeven bitloos rijden in de klassen B t/m L2 dressuur uit te schrijven. De KNHS stelt voor aparte rubrieken te maken voor bitloze combinaties tijdens reguliere wedstrijden.
Hiervoor zijn overigens drie soorten optomingen toegestaan. Dit zijn de sidepull, het kingekruiste bitloze hoofdstel en het kaakgekruiste bitloze hoofdstel.
Dieuwke1986 schreef:mag ik er dressuur wedstrijden mee rijden?

JoviBan schreef:Knabbelen is nièt positief. Paard heeft overduidelijk last tot zelfs pijn van het bit en is continue bezig om daarvan af te komen.
[u]
Ik zou dan ook geen rubberen bit gaan proberen, maar gewoon zonder bit gaan rijden.Dieuwke1986 schreef:mag ik er dressuur wedstrijden mee rijden?
Jep, dat is miv 1-4-2010 toegestaan.
Silence schreef:En hoe zit het dan volgens jullie met paarden die tijdens het rijden totaal niet knabbelen op bit, maar dit enkel doen als ze lange teugel krijgen met uitstappen?