En wat gaat er niet goed dan? Valt ie in galop of?
Blablabla_
Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-10 20:39
Nee, ik krijg het paard er gewoon niet in. Het enige dat er gebeurt is dat het paard sneller gaat lopen...
enny
Geplaatst: 18-01-10 20:41
Paard eerst meer op de achterhand rijden voor je de middendraf inzet? Heb je verder wel controle over het tempo? Anders misschien eerst tempowisselingen gaan rijden, dan komt je paard beter aan je been en beter op de achterhand.
Als je over de diagonaal gaat moet ie sowieso eerst goed recht gezet, en ik denk dat je eerst goed je tempo onder controle moet krijgen voor het gaat lukken.
Narcomil
Geplaatst: 19-01-10 13:18
Zorg dat je hem van voren ook niet teveel ruimte geeft, dan zal hij nooit in middendraf gaan. Veel overgangen rijden is ook een goed idee, vooral naar de stap en dan zorgen dat hij op zijn achterhand terugkomt. Daarna ook proberen hem vanuit zijn achterbenen aan te laten draven. Als je eenmaal voelt dat die achterbenen bij elke overgang werken dan weer de middendraf proberen. Hierbij doorzitten kan ook helpen en zorgen dat hij goed recht loopt. Hoop dat je er wat aan hebt!
Ik heb ook problemen met de middendraf. Maar dat is gewoon onwijs lastig omdat mijn pony lastig van achter gaat zakken, omdat ze een stukje overbouwd is. Probeer dan maar is een middendraf te rijden.
Ik oefen wel veel met balkjes draven mischien kan dat helpen.
Veel tempowisselingen maken.. en niet alleen de nadruk leggen op vooruit.. maar ook langzamer.. Veel schijnovergangen maken.. en als hij dan goed terug komt echt goed naar voren zetten.. dan maak je die achterhand sterker... dan heb je al de inzet van een beginnende middendraf.. En verder proberen je paard/pony goed op de kont te zetten.. en niet te lange stukjes.. 5 meter is genoeg... en dat steeds uitbouwen Succes
stalneggers
Geplaatst: 19-01-10 17:21
achter een beetje opfokken en dan laten gaan dan komt de achterhand er mooi onder de voorhand mooi omhoog let maar op hij zweeft de bak door. van te vore ok goed opvange en dan laten gaan en dan weer goed opvange!!!! je zult dan een mooie middendraf krijge laat je paard werke en werk niet in de gewonen draf maar in de verzamelde draf. wordt je achter hand mee sterk en krijgt die een mooie spier ontwikkeling!
ik zou eerst eens op de lange zijde oefenen omdat hij dan nog steun heeft van de hoefslag. Wat voor mij altijd helpt om hem eerst terug te rijden en vanuit te verruimen, dus been geven maar van voor tegen houden op je zit!
Eerst tempowisselingen gaan rijden, wanneer je dat goed onder de knie hebt en hij luistert goed naar jou rij je een keer naar de middendraf. Je geeft hem van voren geen ruimte zodat hij niet harder gaat, maar je activeert met je been wel zijn achterhand zodat zijn passen groter zullen worden. Eerst kleine stukjes, na een paar keer zal hij steeds grotere stukken kunnen volhouden.
Zandro
Geplaatst: 23-01-10 20:16
eerst een ophouding terug maken zodat hij meer gaat zitten; daarna pas middendraf vragen