D jarige Don rubin nu met video [#]Rubin royal X Ritmeister

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DON___RUBIN

D jarige Don rubin nu met video [#]Rubin royal X Ritmeister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 14:26

Lieve bokkers,

Tijdje geleden heb ik een topic online gezet over rubin, waar enige disscusie is onstaan
over de vorige ruiter. daarna heb ik een nieuw topic geplaats waarvan de foto's erg onduidelijk waren.
Nu heb ik iemand kunnen laten filmen, maar de foto's zijn eveneens niet zo goed ! (Helaas)
Ik ga hem in het L1 starten als het weer iets beter word ivm met gladheid ect.
Wel moet ik erbij vertellen, dat ik 6 maanden eruit heb gelegen en nu heel veel last heb van mn rug
ect, nu ik weer fulltime met de paarden bezig ben.

Veel kijk plezier
Liefs Jessica & Rubin

Ps Losrijden staat er helaas niet op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Belonen en klaaaar ! :D
Afbeelding

Reacties zijn welkom !

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:34

Probeer op je benen te letten, zeker in draf zijn ze erg onrustig. In de galop heb je ze echter al wat beter onder controle! Dus dat is positief =)
Wat me overigens opvalt is dat je in mijn ogen vrij veel contact met de binnenteugel houdt, je paard loopt op sommige plaatsen met zoveel stelling de lange zijde over alsof het elk moment schouderbinnenwaarts moet gaan lopen. Probeer een wat fijner contact op beiden teugels te houden zodat hij ook bij het inzetten van een figuur (zoals de volte op 3.59) niet te ver naar binnen komt.

Edit: (bij nog een keer kijken) Bijvoorbeeld op punt 3.33 duikt hij ineens vrij diep met zijn hals, in de periode daar vooraf gaand zie je hem steeds iets meer op zijn voorhand gaan lopen. Ik weet niet hoe oud/getraind je paard is, maar zelfs in het geval van een jonkie is het misschien een idee om hem iets actiever te rijden (iets meer overgangen, wat meer variatie in figuren) hierdoor wordt hij zelf actiever en gaat hij iets meer 'dragen'.

Succes, ik vind het een leuk dier
Laatst bijgewerkt door Pinda_Dipje op 18-01-10 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 15:39

Pinda_Dipje schreef:
Probeer op je benen te letten, zeker in draf zijn ze erg onrustig. In de galop heb je ze echter al wat beter onder controle! Dus dat is positief =)
Wat me overigens opvalt is dat je in mijn ogen vrij veel contact met de binnenteugel houdt, je paard loopt op sommige plaatsen met zoveel stelling de lange zijde over alsof het elk moment schouderbinnenwaarts moet gaan lopen. Probeer een wat fijner contact op beiden teugels te houden zodat hij ook bij het inzetten van een figuur (zoals de volte op 3.59) niet te ver naar binnen komt.

Dankjewel, en dat komt omdat hij rechtom zijn hoofd heel erg wil kantelen !

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:47

Naar mijn mening mag er meer aan gereden worden.
Je hebt de hele bak voor je alleen en het enige wat je doet is voltes rijden, maak gebruik van die ruimte.
Slangenvoltes, goed inbuigen, voltes 10 meter, gebroken lijnen, rechts omkeerd, links omkeerd, noem maar op.
Voordat je op de hoefslag bent moet je al na gaan denken over het volgende ding wat je gaat doen, goed voorbereiden.
Dit zijn dan maar 4 minuten uit de training, maar ik weet niet wat je voor de rest allemaal doet.

Met doorzitten doe je iets raars met je rug, maar ik kan het niet helemaal goed zien.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 15:55

Klopt omdat ik heel erg veel last van mn rug heb, en dit waren de laatste 5 min,
Ik had hiervoor al 3kwartier erop zitten. ;)

en ik heb hem pas een maandje

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 15:58

En daarbij rijd ik dit moment veel tempowisselingen, en overgangen zodat hij meer aan het been komt !

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 16:01

Pinda_Dipje schreef:

Edit: (bij nog een keer kijken) Bijvoorbeeld op punt 3.33 duikt hij ineens vrij diep met zijn hals, in de periode daar vooraf gaand zie je hem steeds iets meer op zijn voorhand gaan lopen. Ik weet niet hoe oud/getraind je paard is, maar zelfs in het geval van een jonkie is het misschien een idee om hem iets actiever te rijden (iets meer overgangen, wat meer variatie in figuren) hierdoor wordt hij zelf actiever en gaat hij iets meer 'dragen'.

Mijn benen klopt daar iriteer ik mezelf ook aan !! en probeer er ook hard aan te werken haha.
nou op 3.33 Laat ik hem langer uitdraven :)) ;) Vandaar

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 16:06

DON___RUBIN schreef:
Lieve bokkers,

Edit. Titel moet 6 Jarige zijn !

Tijdje geleden heb ik een topic online gezet over rubin, waar enige disscusie is onstaan
over de vorige ruiter. daarna heb ik een nieuw topic geplaats waarvan de foto's erg onduidelijk waren.
Nu heb ik iemand kunnen laten filmen, maar de foto's zijn eveneens niet zo goed ! (Helaas)
Ik ga hem in het L1 starten als het weer iets beter word ivm met gladheid ect.
Wel moet ik erbij vertellen, dat ik 6 maanden eruit heb gelegen en nu heel veel last heb van mn rug
ect, nu ik weer fulltime met de paarden bezig ben.

Veel kijk plezier
Liefs Jessica & Rubin

Ps Losrijden staat er helaas niet op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Belonen en klaaaar ! :D
Afbeelding

Reacties zijn welkom !

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:08

Leuk paardje nogmaals,
hier ga je wel nog een hoop werk maar ook een hoop werk aan je zelf hebben.
Ondanks je rug kun je toch op je onder benen letten, niet blijven drijven en dan ook nog met sporen rijden en op je handen, je hebt ontzettend veel druk op de teugels je paard oogt ontzetten opgekrompt en zie veel gespannenheid zowel bij het paard als bij jou , het ziet eruit dat je je erg vast zet in je rug, en pijn in je rug tja ik loop als meer als 10 jaar met pijn in de rug op 3 plaatsen de rug gebroken gehad, maar mn rug staat wel los van de rest van je lichaam.
tempowisseling overgangen figuren, actief naar voren rijden , en als je hem wilt laten zakken van voren (op het laatst) geef hem dan ook teugels zodat hij kan gaan.
Succes

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 16:12

Dat klopt, maar ik kan niet alles tegelijk doen, ik zit vast van voor tot achter nu
omdat ik bijna iederendag rijd, en heb al een hele tijd niets meer gedaan.
nou ik probeer alles zo los mogelijk te laten, en als hij boven in staat is hij heel los
dan heb ik bijna niks in mijn hand . en ik moet natuurlijk ook nog leren ben tensloten
geen anky van edward gal ect. mijn benen stak ik eerst heeel erg ver na voor
dit valt nu nog reuzen mee. en ik drijf niet !! mijn onderbeen ligt nog niet stil genoeg.
omdat ik en mn been na achter druk, en probeer mn tenen naar binnen te houde.
en alles tegelijk gaat me toch echt neit 123 lukken helaas :o

oOoKellyoOo

Re: D jarige Don rubin nu met video [#]Rubin royal X Ritmeister

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:31

denk er wel aan dat je zelf ook geregelt wat sporten doet he, zodat je eigen lichaam en spieren ook soepel zijn ;)

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 16:33

oOoKellyoOo schreef:
denk er wel aan dat je zelf ook geregelt wat sporten doet he, zodat je eigen lichaam en spieren ook soepel zijn ;)

Ja, Als ik daar de tijd voor had haha deed ik dat zeker :o

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:47

Mij wordt altijd verteld, zit je zelf vast, dan kan je paard nooit fijn los zijn, dus hup eerst jezelf los maken :) leuk paard zeg, hij zou wat actiever van achteruit mogen, maar al het begin is moeilijk :) Zet hem op :D

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:35

Ik heb vanaf het begin van het filmpje naar je armen zitten kijken. Als hij één keer het lef in zn donder krijgt om zn hoofd naar beneden te knallen lig jij op de grond. Je armen gaan namelijk vanaf je schouder recht naar de teugel naar zijn mond. En daarbij heb je de teugels ook nog eens heel kort, volgens mij.

Probeer een knik in je armen te houden, je handen horen in de buurt van zijn schoft, niet tussen zijn oren. En IMO mag je hem best iets losser laten, hij loopt nu in een redelijk gedwongen houding. Achterhand mag achtiever maar zonder constand te drijven.

Het kan best zijn dat je last van je rug hebt en vanalles en nog wat, maar als je dan delen van jezelf moet ontzien in het rijden, doe dat dan ook voor je paard. Daarbij lijkt het mij prettiger voor jou om hem aan een lichte contactteugel laag over de rug te rijden, zodat jij niet zoveel gewicht in je handen hebt.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 15:51

Paloedie schreef:
Ik heb vanaf het begin van het filmpje naar je armen zitten kijken. Als hij één keer het lef in zn donder krijgt om zn hoofd naar beneden te knallen lig jij op de grond. Je armen gaan namelijk vanaf je schouder recht naar de teugel naar zijn mond. En daarbij heb je de teugels ook nog eens heel kort, volgens mij.

Probeer een knik in je armen te houden, je handen horen in de buurt van zijn schoft, niet tussen zijn oren. En IMO mag je hem best iets losser laten, hij loopt nu in een redelijk gedwongen houding. Achterhand mag achtiever maar zonder constand te drijven.

Het kan best zijn dat je last van je rug hebt en vanalles en nog wat, maar als je dan delen van jezelf moet ontzien in het rijden, doe dat dan ook voor je paard. Daarbij lijkt het mij prettiger voor jou om hem aan een lichte contactteugel laag over de rug te rijden, zodat jij niet zoveel gewicht in je handen hebt.

Ik heb bij hem amper gewicht in mijn hand, en hij is juist bovenin gereden dit probeer ik juist niet te doen door zn neusje eruit te rijden
en hem langer te laten, maar zodra ik iets van teugels in mn hand pak neemt hij die houding aan. ik trek hem heus niet zo in die houding
want hij is juist lekker los. zoals vandaag hem ik hem alleen lang gereden een half uurtje. en hij trekt wel vaker naar onder
ben er gelukkig nog niet naast gevallen, en mn benen iriteer ik mee mateloos aan dit heb ik echt nooit gedaan en hoe meer ik erop
let hoe erger het word ;( snap t niet.
maar gelukkig heb ik nu vrij ik kan ik lessen gaan plannen, en ben net met hem bezig we moeten allebei nog wennen. :o

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:17

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.