Paloedie schreef:Ik heb vanaf het begin van het filmpje naar je armen zitten kijken. Als hij één keer het lef in zn donder krijgt om zn hoofd naar beneden te knallen lig jij op de grond. Je armen gaan namelijk vanaf je schouder recht naar de teugel naar zijn mond. En daarbij heb je de teugels ook nog eens heel kort, volgens mij.
Probeer een knik in je armen te houden, je handen horen in de buurt van zijn schoft, niet tussen zijn oren. En IMO mag je hem best iets losser laten, hij loopt nu in een redelijk gedwongen houding. Achterhand mag achtiever maar zonder constand te drijven.
Het kan best zijn dat je last van je rug hebt en vanalles en nog wat, maar als je dan delen van jezelf moet ontzien in het rijden, doe dat dan ook voor je paard. Daarbij lijkt het mij prettiger voor jou om hem aan een lichte contactteugel laag over de rug te rijden, zodat jij niet zoveel gewicht in je handen hebt.
Ik heb bij hem amper gewicht in mijn hand, en hij is juist bovenin gereden dit probeer ik juist niet te doen door zn neusje eruit te rijden
en hem langer te laten, maar zodra ik iets van teugels in mn hand pak neemt hij die houding aan. ik trek hem heus niet zo in die houding
want hij is juist lekker los. zoals vandaag hem ik hem alleen lang gereden een half uurtje. en hij trekt wel vaker naar onder
ben er gelukkig nog niet naast gevallen, en mn benen iriteer ik mee mateloos aan dit heb ik echt nooit gedaan en hoe meer ik erop
let hoe erger het word
snap t niet.
maar gelukkig heb ik nu vrij ik kan ik lessen gaan plannen, en ben net met hem bezig we moeten allebei nog wennen.