4jarige Ballantimo @ work op trainingsstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deniece

4jarige Ballantimo @ work op trainingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 12:31

Hallo!

Eindelijk zit ik er weer op :)) ruim 2 maanden geleden was het alweer...
Afbeelding

Sommige zullen ons wel kennen!

Ballantimo is nu bijna 4 jaar en ik heb hem alweer 8 maanden! Er is veel gebeurd, alles begon erg fijn en goed. Inrijden heb ik zelf gedaan, en in augustus ben ik echt begonnen met het rijden onder het zadel. Dat pakte allemaal erg goed uit tot ik er een keer (perongeluk) af ben gevallen. 2 Weken later viel ik er weer af en Timo werd wat onzeker onder het zadel. Na wat hulp en een andere stalling ging het een tijdje weer heel goed. Maar ook hier ben ik er weer 2 keer afgevallen en was ik het vertrouwen volledig kwijt.

Een van de laatste keren dat ik lekker met hem heb kunnen rijden was toen deze foto's gemaakt werden (oktober)
deniece @ [RT-HAW] Ballantimo @ work, verschil na 2 weken!

Hierna ging het dus weer 2 x fout en heeft hij vanaf half november tot begin januari 1x een ruiter op zijn rug gehad. Ik had besloten hem te koop te zetten omdat ik er niet meer op wou en niet dacht het vertrouwen terug te kunnen vinden. Om de mogelijkheid te bieden geinteresseerden proef te laten rijden heb ik hem naar een trainingsstal gebracht ( http://www.trainingsstalwels.nl/Contact.html ) met behulp van mn stal eigenaresse, die me echt super helpt overal mee. Daar staat hij nu 2 weken en het gaat ZO erg goed dat ik hem uit de verkoop heb gehaald en vandaag heb ik er weer voor 't eerst opgezeten!! Had er ruim 2 maanden op gereden..

Ik ben erg blij met het resultaat, hij blijft zeker tot ergens februari in training zodat hij echt een stuk beter bevestigd is en ik er thuis weer mee aan de slag kan :)

Het niveau is dus gewoon groen / richting B. Ik heb niet gegaloppeerd omdat ik me daar nog niet zeker genoeg voor voelde, misschien de volgende keer!

De filmpjes zijn héél lang en ik weet niet hoe ik er stukjes uit kan knippen, daarom heb ik maar gewoon wat stils eruit gehaald!

Even aansingelen..
Afbeelding

Nét erop!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even stappen tussendoor, langer teugeltje en even belonen
Afbeelding

Afbeelding

Erg fijn.. :)
Afbeelding

Afbeelding

Halsstrekken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klaar, braaf :+:
Afbeelding

En waar ik héél blij mee ben! Hij is zoveel minder gevoelig geworden :D als ik dit thuis deed dan was hij binnen een paar seconde aan de andere kant van de bak.. Zónder mij ;)
Afbeelding
&
http://www5.picturepush.com/photo/a/278 ... 010/11.jpg

Ik ben helemaal blij :+: verwacht hem ergens in februari terug en dan gaan we samen weer lekker trainen! :):)

Kwal

Re: 4jarige Ballantimo @ work op trainingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:34

Ziet er goed uit hoor! Beugels een gaatje langer en het klopt helemaal +:)+

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:37

De spanning straalt nog van jou af, ik hoop dat je de ontspanning weer terug vind.
Toch erg dapper dat je de moed niet opgeeft. Heb je wel eens ademhalings oefeningen geprobeert om te ontspannen?

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:38

Echt goed dat je er weer op gekropen bent! Jouw verhaal is zo herkenbaar... ik heb ook een aantal flinke buitelingen gemaakt van m'n 3,5 jarige....vertrouwen weg....te koop gezet.... ik ben alleen nog niet zover dat ik er weer op klim. Wel bijna, ik denk er iig weer aan, dat was een paar weken geleden nog compleet uit den boze.... Misschien kom ik er ook wel....
Iig respect voor jou!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 12:41

Beugels moeten zeker een gaatje langer ja := maar had helemaal niet het gevoel dat ik kort zat..

Ben zelf al een STUK minder gespannen dan een tijdje terug :) komt vanzelf weer, moet echt weer vertrouwen opbouwen en dit was de eerste keer dat ik er weer op zat dus was natuurlijk wel een beetje spannend :)

@ Annumarie; ik stuur je even een pbtje! :)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:46

Goed hoor..
Mijn bijrijdpaardje had eerst hetzelfde, heel braaf ook met inrijden, toen was er 2x iemand behoorlijk vervelend af gevallen. 1x eigenaar en de toenmalige bijrijder. Dat was ook weer een lastige op stap voor de eigenaar maar daarna ging het wel weer super. En heeft ze met hem mij (op mijn eigen pony) vet verslagen met een onderling wedstrijdje :P

Punt van het verhaal: Verlies de hoop inderdaad niet, het komt vast nog goed

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:57

hey wat goed van je zeg dat je er weer op bent gegaan !! +:)+
de spanning is idd nog goed te zien,maar als je wat vaker gereden hebt komt dat vast wel weer goed!!
hij is met zijn hoofd-halshouding ook al een stuk constanter he ;)
super hoor!! *D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:00

ziet er goed uit. Het v ertrouwen komt vast terug! Gewoon lekker door gaan en mensen om hulp vragen.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:36

Wauw Super!
Ik ben zo blij voor jullie dat het beter gaat!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 14:19

Bedankt voor de reacties! :D

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:20

Ik zag jou paard inderdaad op internet staan, super dat je er zelf weer mee bezig bent het ziet er ook erg fijn uit :)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:22

Netjes hoor! :)) ,
Ik heb alleen het idee dat je op sommige momenten wat naar voren valt?
voor de rest ziet het er goed uit!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 14:31

Klopt val inderdaad naar voren, komt vooral door mn beugellengte denk ik. Maar vind het wel fijn mn beugels een gaatje korter!

Heb nog even een filmpje in elkaar geknutseld! :)

http://www.youtube.com/watch?v=gYx_E-0EI7o

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:33

Ja kan ook idd aan je beugel lengte leggen! :))

even jou filmpje kijken :D

Densil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:34

Wat een ontzettend verschil met de andere topic's en wat leuk te zien dat hij zo vooruit is gegaan.
Het ziet er naar uit dat je af en toe wat gespannen bent maar daar moet je gewoon aan werken, weer even zorgen dat het vertrouwen er weer is zeg maar. Dat heeft altijd wat tijd nodig. Probeer verder nog wat op je arm/handhouding te letten. Op sommige foto's heb je piano handen en bij andere foto houd je je polsen wat recht, probeer die ietwat naar binnen te knikken.
Verder helemaal toppie! :D

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:35

Leuk filmpje!. ziet er netjes uit :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:38

Super hoor dat je je eigen angsten zo hebt kunnen overwinnen :)

gaat helemaal goedkomen :) rijtechnisch kan er nog wel wat aan gesleuteld worden maar in mijn ogen is dat voor latere zorg als je weer vol vertrouwen op je paard zit :)

succes!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 15:01

Bedankt voor de reacties :)

Vertrouwen opbouwen is nu inderdaad prioriteit nr 1. Hij blijft hier voorlopig nog in training en volgende week ga ik er pas weer op. Dan zal hij al weer beter aanvoelen. Als we thuis weer lekker kunnen rijden gaan we rijtechnisch er aan werken :j

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:07

Goh wat is Timo in rijtechnische zin opgeknapt Deniece! Zo hoort ie te werken ja, van teveel freewheelen gaat ie alleen maar ondeugende dingen verzinnen. Goed dat je deze beslissing hebt genomen en dat je nu onder begeleiding je angst de baas gaat! Lekker door blijven trainen bij deze mensen samen en dan straks thuis dit ook in de praktijk brengen dan komt het vast goed met jullie samen. Hij zal heus nog wel eens wat uitkuren maar daar heeft ie ook de leeftijd voor. Belangrijk is dat jij er met genoeg bravoure opstapt en er lekker aan gaat rijden. Succes!

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:12

Knap dat je het toch weer probeerd.
Laat jezelf goed begeleiden bij alles wat je met hem doet. Misschien een hele investering nu, maar dat is het zeker in de toekomst waard!
Haal hem niet te snel weer naar huis en laat hem goed doortrainen!

Veel succes en het komt vast goed.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:47

zoo dat ziet er goed uit!!

Hopen dat je snel lekker met hem verder kan trainen!..Het leukste blijft toch zelf alles aan leren!! en verder gaan

Jullie komen heel eind! super

hennadot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:28

Het ziet er super uit! Wat een leuk beest! Het is al vaker gezegd, maar ik vind het heel knap dat je het weer bent gaan proberen met hem. Ik zie op sommige foto`s nog wel dat je wat gespannen erop zit. Probeer zelf heel rustig te blijven en goed te blijven ademhalen. Verder denk er om dat je niet voorover valt. Maar de twee-na-laatste foto geeft al weer een veel mooier en ontspannender beeld:) Probeer je steeds te blijven herinneren dat je paardrijdt voor de lol, dan straal je dat ook uit naar je pony.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 17:51

Bedankt voor alle reacties :D goed om te horen, geeft me extra motivatie :)

Als hij weer thuis is en het trainen lekker gaat zal ik foto's laten maken en een topic maken :) dan is het verschil in ontspanning bij mij hopelijk goed zichtbaar! Ontspanning bij t paard is het punt niet zozeer meer haha.. ;)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:57

Ziet er goed uit Deniece!
Zeker vanaf de foto van het halsstrekken zie ik meer ontspanning, daarvoor nog wat gespannen. Op het filmpje lijkt het een beetje alsof je veel met je handen bezig bent, maar dat kan ook door het bewegen van Timo's hoofd komen.

Goed dat je nu de juiste begeleiding hebt! ;)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:11

ik denk dat je een geweldig besluit hebt genomen om je er wat extra bij te laten helpen. Gewoon houden, jullie zien er echt als een leuke combinatie uit!
Waar jij zelf zecht: fijn beeld, die daaronder, die vind ik dus echt helemaal geweldig.
Probeer nog niet te dapper te zijn (je zit gespannen, laat dat nog maar even voor wat het is) dat komt gewoon met de tijd. Elke rit die goed ging, is weer een stukje vertrouwen.
Lekker zo door gaan, en (nog) niet verkopen ;)