Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Zag laatst weer hoe een pony flink afgeranselt werd door een klein meisje met de zweep tijdens de rijles, en daar werd niks van gezegd. Waarschijnlijk moest ze dat zelfs doen en is het haar zo aangeleerd.
En de pony is echt niet zo'n makkelijke hoor! Het ging heel goed en ze had er echt plezier in.
Ze denkt daardoor nu ook goed met het paard mee en ziet hem niet als ding!kehdra schreef:Marleeniej, jij wilt dus zeggen dat je het prima vind dat die pony's geslagen worden als de ruiter geen juiste/duidelijke aanwijzing geeft?
als manege's nou eens zorgen voor fantsoenlijke beginnerslessen, dan zijn de pony's ook van betere kwaliteit (lees; niet afgestompt). Dus kan zo'n kind met plezier lessen.
(zou financieel ook beter zijn voor de manege, omdat deze er op zo'n manier meer klanten aan over houd.)
marleeniej schreef:Nee, ik ben voorstander van het die kinderen goed leren, maar op het moment dat de pony niet reageert mogen de kinderen van mij best hun stokje gebruiken.
Begrijp me niet verkeerd hoor, onjuist en oneerlijk gebruik ben ik heel erg tegen en dat wordt ook afgestraft. Maar een principe van het paardrijden is wel dat de pony dient te gehoorzamen. En een tikje is iets anders dan met al je kracht die pony in elkaar slaan.... Daarnaast is het gewoon onvermijdelijk dat manege paarden wat afgestompter worden door de grote hoeveelheid verschillende ruiters.
Ik neem aan dat jullie ook allemaal als beginner zijn begonnen: onstabiel, coordinatie nog niet optimaal....