Hincapie is een 5 jarige PRE-hengst.
Sinds maart is hij van mij en zijn we begonnen met zadelmak maken.
Hij pakte dit heel goed op maar ondanks dat hebben we overal heel veel tijd voor genomen.
Hij moest eerst goed op zijn eigen benen kunnen lopen en balans hebben voordat we echt zijn gaan werken.
Sinds september vorig jaar zijn we echt wat meer gaan werken.
We rijden nu ondertussen op B-niveau maar Hincapie is er eentje met karakter.
Buiten dat hij soms echt hengst is kan hij ook 's werelds grootste watje zijn.
Als er iets op de deur van de bak hangt is dat gigantisch eng. Hij stelt zich dan echt vreselijk aan maar is dan ook zo eigenwijs en snel dat hij moeilijk te corrigeren is. Krijg regelmatig te horen... zooo jij kan zitten.
Hij is nu 9 a 10 maanden onder het zadel.
Dan even over gisteren toen de filmpjes gemaakt werden.
We hadden hem eerst even los gegooid want ik had de dag er voor niet gereden en omdat ze nu niet buiten kunnen is hij helemaal hyper.
Dus hem even lekker in de bak laten uitdollen en daarna ging ik rijden in de hoop dat hij zijn overtollige energie kwijt zou zijn.
Nou niet dus. Hij was nog steeds flink fris en ik ben de eerste 20 minuten bezig geweest met hem normaal langs de bakdeur te laten lopen want daar lag een bijtende deken op en er stond een krukje in de hoek....
Maar uiteindelijk ging hij er normaal langs. Hij liep toch niet lekker maar heb toch aan mijn moeder gevraagd een filmpje te maken zodat ik kon zien hoe hij ging.
Nou dat viel me dus alles mee. Voor mijn gevoel ging hij veeeeeel beroerder hihi..
Jammer genoeg staat de draf linksom niet op het filmpje omdat mn moeder ruzie had met mn camera en dus een heel stuk de grond had gefilmd. En linksom ging hij nou juist een stuk lekkerder... Maarja dat is niet anders.
Nou hier dan de filmpjes.

Eerst eentje rechtsom in draf. Hij wilde niet constant mijn hand volgen maar liep echt te zoeken. Verder gaat hij in zijn lichaam wel redelijk ontspannen. Ik merk zelf dat mijn hand een stuk rustiger mag maar dat vind ik heel moeilijk als hij op alles probeert te letten behalve op mij. Ik weet dat ik dan van achter moet corrigeren maar daar werken we aan.

Galop linksom. In het begin was hij wat onrustig in zijn hoofd en doen. Daarna ging hij meer ontspannen. Hij mag in de galop wel nog wat actiever maar dit is nog heel moeilijk. Het is of heel relaxt of heel hard. Daar tussenin zit nog weinig. Maar dat komt wel.

Galop rechtsom. Dit is echt ons struikelblok. Rechtsom valt hij naar binnen en pakt daarbij mijn rechterteugel vast waardoor ik geen stelling naar binnen kan nemen en hij nog meer naar binnen probeert te vallen door mijn rechterbeen heen. Ook probeert hij dan onder mij uit te lopen. Ik was toen ik er op zat ook helemaal niet tevreden over deze galop. Maar toen ik hem terug zag op het filmpje zag het er toch beter uit dan dat het voelde. Goed totaal niet maar wel een stuk beter. De ruwe terugname aan het begin van het filmpje was doordat hij net voor het filmpje onder me uit schoot en niet meer terug kwam op mijn zit. Ik vond dat hij moest reageren als ik wat vroeg maar daar was hij het niet meer eens dus vandaar dat niet zo nette stukje...
Nog even wat algemene dingen:
- het lijkt alsof ik heel erg voorover zit maar dit jas geeft een heel vertekenend beeld.
- mijn teugels zijn snel te lang waardoor ik met mijn handen bijna in mn schoot zit. Dit lijkt nog erger door mijn veel te dikke jas.
De rest heb ik denk ik wel bij de filmpjes gezet.
Nou wat vinden jullie van mijn beauty.