manegepaard hangt op links

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauke

manegepaard hangt op links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 15:25

2 weken geleden reed ik voor het eerst op Orbi. Het is een super leuk beestje en reed ook heel lekker. Alleen vanaf het begin ging ie metteen hangen op m'n linker teugel.

pas heb ik er nog een keer op gereden. Toen was het iets minder maar hij deed het nog wel.

hoe voorkom je dit? het is namelijk erg irritant.

heeft iemand tips?

davyloveyou

Re: manegepaard hangt op links

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:27

zegt je instructrice daar niets over ,mischie kan je het aan haar vragen , zij kent de paarden

ZzzeiN

Re: manegepaard hangt op links

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:28

Linkerteugel losser houden, zo kan die hem niet beet pakken en er op gaan hangen.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 16:31

bedankt voor de tip, volgende keer ga ik het proberen *D

m'n instructrice heeft er niets over gezegd. Ik zal het is vragen :j

rizo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:45

dat manege paard is schreef, en buigt veel makkelijker naar links , omdat daar de spieren korter zijn. ( het kan ook ander som zijn ) dus je moet proberen laag en stelling naar rechts krijgen zodat hij zijn linker spieren oprekt en zijn rechter spieren meer gaat trainen en zo in balans komt.
verder kun jij er niet veel aan doen omdat het niet je eigenpaard is..
zoek anders ook even op internet over het rechtrichten van je paard, misschien vind je daar nog wat tips om te gebruiken ;)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 16:49

natascha77 schreef:
dat manege paard is schreef, en buigt veel makkelijker naar links , omdat daar de spieren korter zijn. ( het kan ook ander som zijn ) dus je moet proberen laag en stelling naar rechts krijgen zodat hij zijn linker spieren oprekt en zijn rechter spieren meer gaat trainen en zo in balans komt.
verder kun jij er niet veel aan doen omdat het niet je eigenpaard is..
zoek anders ook even op internet over het rechtrichten van je paard, misschien vind je daar nog wat tips om te gebruiken ;)

bedankt. *D

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:02

ik zou me er inderdaad niet te druk om maken.
want al rij jij dat paard goed , dan is er altijd wel weer iemand anders die het weer verpest , dat is zo jammer van manegelessen :(