morrigan tinker L1 filmpjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sophiatinker

morrigan tinker L1 filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 16:23

heey

na lang wachten heb ik uiteindelijk mijn filmpjes gekregen.

de eerste 2 zijn van 20 september 2009
ik had de 1e proef 186pnt
en de 2e proef 184pnt

en de 3e film is van oostwold 21 november 2009
toen had ik 177pnt

mijn tinker rijden in de L1 en zijn daarin sinds juni 2009 gestart

veendam 1e proef
http://www.youtube.com/watch?v=c4PmuoEJar0

veendam 2e proef
http://www.youtube.com/watch?v=TNb1v1XFuVI

oostwold 2e proef
http://www.youtube.com/watch?v=Wyx5nGLD9z4

intussen tijd zijn er wel dingen verbeterd.

ik ben benieuwd wat jullie er van vinden

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:09

Hoi hoi,

Ik heb alleen het eerste filmpje gekeken, en ik vind dat jullie een leuke combinatie zijn! ;)

Wel vielen mij de volgende dingen op in je eerste proefje:
- Je dreef in draf en in midden galop constant, dit geeft mij geen fijn beeld.
- Bij het wijken liep je tinker over de voorhand weg en kon meer scharen. Als je hem/haar begrenst aan de voorkant als ze weg wil lopen, zal het er stukken beter uit zien!
- Bij het doorzitten zou je meer op je kont kunnen zitten, het lijkt in het eerste filmpje alsof je een beetje stuiterd. (Dit kan ik ook verkeerd zien.)
- Na de eerste galop liep ze een beetje onrustig en wilde ze volgens mij constant aanspringen in galop. Hier kun je natuurlijk niet al te veel aan doen, maar probeer de rust te bewaren!

Voor de rest vind ik het proefje netjes gereden! Niemand rijd perfect!

Groetjes

delfa

Re: morrigan tinker L1 filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:09

ziet er netjes uit, en natuurlijk zijn er altijd nog verbeterpunten zoals het niet omhoog gooien van het hoofd bij het aanspringen in galop. verder heeft Iris_10 ook al wat puntjes om te verbeteren aangegeven. :)

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:21

Ligt er aan mij of hangt haar tong er de hele tijd uit?

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:21

Ik vind het beeld niet optimaal..vooral jou houding niet..( en dan voornamelijk doorzitten..) ook als je hebt geweken of hebt gegalopeerd zie je dat je apard meten op je hand wil hangen en te diep gat lopen,kan wijzen op een zwakke achterhand,train in je trainign steeds kleine stukjes wijken en dat langzam opbouwen,dan word dat wel beter ;)

je paard loopt al hard genoeg waarom blijf je hem steeds aansporen elke pas? stompt hij alleen vana f,en worden zn gangen niet ruimer van.

Vind hem ook te diep lopen en daarbij op de voorhand vallen ,daar ooi weer dat achterbeen. schakelen en impuls houden.

is die tong die eruit lijkt te langen,niet zn bovenlip,maar er beweegt wel iets :P

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:57

ik heb het eerste filmpje een deel gezien maar ik stoor me gelijk al aan 2 dingen en dat is.
-je drijft de hele tijd, maar je paard gaat niet harder ofzo?
als je drijft hoord je paard er harder te gaan en reactie te geven, jij drijft nu de hele tijd en je paard geeft geen reactie...
-je moet wat meer werken aan je zit, bij het doorzitten stuiter je heel erg, dit ziet er en niet heel mooi uit en, voor je paardje z'n rug is het ook niet echt fijn als je maar blijft stuiteren.
verder vind ik dat het er leuk uitziet ;)

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:07

bij middenstap moet je paard veel meer lengte krijgen in zijn hals nu kan die helemaal niet goed weg met zijn benen.
middendraf is het helemaal niet erg als je paard iets omhoog komt met zijn hoofd, want als die zo nagefelijk loopt kan die ook maar moeilijk weg met zijn benen.
verder ziet het er leuk uit.

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:14

In de middendraf zou ik hem wat meer ruimte geven, het is geen probleem als zijn hoofd dan omhoog komt anders heeft hij niet zo veel ruimte met zijn benen!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:15

johanne schreef:
bij middenstap moet je paard veel meer lengte krijgen in zijn hals nu kan die helemaal niet goed weg met zijn benen.
middendraf is het helemaal niet erg als je paard iets omhoog komt met zijn hoofd, want als die zo nagefelijk loopt kan die ook maar moeilijk weg met zijn benen.
verder ziet het er leuk uit.

Nageeflijk? Ik zie helaas geen nageeflijkheid... paard sloft behoorlijk op de voorhand ipv. dat hij mooi vanuit achteren komt, met die achterhand wordt bijna niks gedaan. Maar zijn hoofd is wel in de krul.

Ga eens heel veel bezig om die achterhand sterker te maken ipv. je te focussen op de voorkant. Veel overgangen, op de binnenhoefslag rijden met contrastelling, volte's sluiten en weer vergroten waarbij hij niet naar binnen of buiten mag vallen met zijn schouder, bezig met rechtrichten dus. Van voren alleen licht contact, ik heb nu ook het idee dat hij hangt op jou handen en dat komt dan hoogswaarschijnlijk door de slappe achterhand.
Ik vind jou houding verder netjes, mag je handen wat meer dragen, en het doorzitten moet verbeterd worden maar wanneer je paard echt vanuit achteren gaat lopen, zijn buikspieren aanspant en de rug loslaat en daardoor nageeflijk wordt zal dat al makkelijker gaan.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:38

x_marr ik vind dat hij zekers beter vanuit zijn achterhand gereden mag worden. Maar ik denk dat hij veels te diep gereden word en daardoor meer op de voorhand is. Paard lijkt zelfs haar hand te zoeken, als hij iets omhoog komt meteen in de krul gereden. waardoor hij meer op de voorhand komt.
Maar hij hangt niet in haar hand, wat wel lijkt anders was hij met hals strekken wel met zijn hoofd naar beneden gedonderd zeg maar.

maar zekers aan de achterhand gaan werken en aan de voorkant wat hoger laten lopen scheelt waarschijnlijk ook al.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:32

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Tevens is het de bedoeling dat je recente foto's of filmpjes plaatst waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.