johanne schreef:bij middenstap moet je paard veel meer lengte krijgen in zijn hals nu kan die helemaal niet goed weg met zijn benen.
middendraf is het helemaal niet erg als je paard iets omhoog komt met zijn hoofd, want als die zo nagefelijk loopt kan die ook maar moeilijk weg met zijn benen.
verder ziet het er leuk uit.
Nageeflijk? Ik zie helaas geen nageeflijkheid... paard sloft behoorlijk op de voorhand ipv. dat hij mooi vanuit achteren komt, met die achterhand wordt bijna niks gedaan. Maar zijn hoofd is wel in de krul.
Ga eens heel veel bezig om die achterhand sterker te maken ipv. je te focussen op de voorkant. Veel overgangen, op de binnenhoefslag rijden met contrastelling, volte's sluiten en weer vergroten waarbij hij niet naar binnen of buiten mag vallen met zijn schouder, bezig met rechtrichten dus. Van voren alleen licht contact, ik heb nu ook het idee dat hij hangt op jou handen en dat komt dan hoogswaarschijnlijk door de slappe achterhand.
Ik vind jou houding verder netjes, mag je handen wat meer dragen, en het doorzitten moet verbeterd worden maar wanneer je paard echt vanuit achteren gaat lopen, zijn buikspieren aanspant en de rug loslaat en daardoor nageeflijk wordt zal dat al makkelijker gaan.