Hoe maak je partner enthousiast...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

barbarossa

Hoe maak je partner enthousiast...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 14:31

em_papillon

Re: Hoe maak je partner enthousiast...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:33

Hoe bedoel je ? Dat je vriend/man ook gaat rijden??
show hem de spanning die het kan geven! Neem hem mee op een stapritje langs het strand.. Mannen houden van actie.. dus geen rondjes in de bak laten lopen .. ja om het hem te leren uiteraard ;)

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 14:36

em_papillon schreef:
Hoe bedoel je ? Dat je vriend/man ook gaat rijden??
show hem de spanning die het kan geven! Neem hem mee op een stapritje langs het strand.. Mannen houden van actie.. dus geen rondjes in de bak laten lopen .. ja om het hem te leren uiteraard ;)

Ik ben een levend voorbeeld! Vandaar de tip....

Ik BEN die partner die enthousiast geworden is zeg maar.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:37

Mijn vriend houdt van actie. Zo heb ik hem meteen al leren draven, en toen dat ging, galoperen.
Sinds dien rijdt hij bijna liever dan ik...

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:37

Oh op die manier :P Maar wat bedoel je nou met dit topic dan?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:38

Equidea schreef:
Mijn vriend houdt van actie. Zo heb ik hem meteen al leren draven, en toen dat ging, galoperen.

*jaloers!! :o *
Ik wil zooo graag dat mijn vriend meegaat.. Maar ik rij 2 paarden bij.. dus niet mijn eigen.. eentje is kreupel en de andere zijn erg drukjes door het weer :P Dus misschien rond de zomer een keer :D

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:40

em_papillon schreef:
Equidea schreef:

*jaloers!! :o *
Ik wil zooo graag dat mijn vriend meegaat.. Maar ik rij 2 paarden bij.. dus niet mijn eigen.. eentje is kreupel en de andere zijn erg drukjes door het weer :P Dus misschien rond de zomer een keer :D

Nu weet ik wel, dat een hoop jongens niet opkijken van een druk paard. Die van mij ging de eerste keer ook op een wat springerig paard. Vond hij geweldig! Hoe meer actie, hoe leuker hij het vind. (sgw-er in de dop?).

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:42

Hihi ja dat is zeker waar.. Hij roept ook steeds dat hij zo graag wilt steigeren :P
ik ga het gauw is aan de eigenaar van mn bijrijdknollie vragen. Jij hebt zeker op een eigen paardje geleerd?? :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:43

Ik zou helemaal niet willen dat hij enthousiast word. Hij vind ze heel leuk om te aaien en een rondje mee te stappen aan de hand, en dat vind hij (en ik) genoeg :j.

Paardrijden is mijn ding :).

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:44

Hmm daar heb je ook weer een punt :P mijn vriend is al overal beter in dan ik... grr.. en straks daarin ook :P Maar het lijkt me ook heerlijk om samen door de bossen te kunnen crossen!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:48

Paarden combineren met dingen die hij leuk vind! Even lekker wandelen kan ook mét paard, en wil hij vissen? Prima, ga ik wel mee, maarreuh.. nadat we bij de paarden zijn geweest natuurlijk. :D
Maar dan niet gaan pushen van 'je moet dit of dat', dat werkt dan weer averechts, tenminste, in mijn geval. Ik laat het op z'n beloop en begin nu toch wel te merken dat een borstelbeurt geen probleem meer is. :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:55

barbarossa schreef:
Ik ben een levend voorbeeld! Vandaar de tip....

Ik BEN die partner die enthousiast geworden is zeg maar.

nou dan moet je maar eens praten met die vent van mij

ziet paarden alleen maar als vlees en geldverslinders :')

overigens vind ik ook dat ik een aparte hobby moet hebben zonder mijn vent waar ik mijn ei in kwijt kan zonder dat ik hem ook in mnn nek heb hangen :Y)

palham

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:42

Ik heb er 7 jaar aangewerkt! En ja, mijn man rijdt af en toe mee met een staprondje op mijn oude paard, die heel rustig. MIjn tip: heb geduld. Hij vond het altijd leuk mijn paarden een wortel te brengen en te masseren aan de oren. Vorig jaar zijn we begonnen met veel wandelen met zijn tweeen. Hij nam mijn oude paard en ik mijn jonge paard. Deze zomer wilde hij een keer mee op een staprit en daar hij bossen en dieren leuk vindt, dacht ik wel dat hij rijden leuk zou vinden. HIj heeft een hekel aan rondjes rijden, dus daar maak ik hem niet enthousiast mee. Nadat ik een paar keer naast hem gelopen heb en gezien heb, dat hij mijn paard in stap kan houden en kan sturen, gaan we af en toe met zijn tweeen een staprondje doen, ik zit dan op mijn jonge paard. Dit vind hij leuk. Helaas is hij er ook een keer afgerold (is gelukkig goed gegaan), ik heb hem gezegd dat het een risico is (heb wel een cap voor hem gekocht), maar hij vindt het nog steeds leuk, als ik hem niet dwing. Als we beiden van onze verkoudheid beter zijn, gaan we zeker weer rijden. Hij wil zelfs een dagtocht in de Eifel doen en misschien longeerles in de bak nemen. Het geluk is, dat mijn oude paard heel rustig is. IK vind dit reuze leuk.

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 15:46

Een heel 'lage' tip voor de dames.

Als er een probleem is: wees eens flink overstuur.

Wij mannen zijn graag redder in nood, en verdienen graag een wit voetje. Dus wees eens te ziek om te kunnen voeren, barst in tranen uit of trek op andere wijze de emotionele aandacht.

Dan kunnen wij in onze ridder-te-paard (theoretisch, nog wel, maar wie weet) rol kruipen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:50

Hmm....mijn vriend gaat het nooit écht leuk vinden ben ik bang. Hij voert wel als het moet, of gaat erheen als ze naar de smid moet en ik heb geen tijd....Maar dat is meer omdat het paard wel bij ons hoort en hij vindt dat ze goed verzorgd moet worden. Echt heel leuk vindt hij het niet, het hoort er gewoon bij voor hem. Aan de ene kant wel jammer natuurlijk, maar ik ben al heel blij dat hij er wel is als het nodig is!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:52

barbarossa schreef:
Een heel 'lage' tip voor de dames.

Als er een probleem is: wees eens flink overstuur.

Wij mannen zijn graag redder in nood, en verdienen graag een wit voetje. Dus wees eens te ziek om te kunnen voeren, barst in tranen uit of trek op andere wijze de emotionele aandacht.

Dan kunnen wij in onze ridder-te-paard (theoretisch, nog wel, maar wie weet) rol kruipen.

HAHA..

als je mijn vriend boos wilt hebben moet je vooral zo doen ja :P
Nee dat werkt hier averechts..

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 15:55

[/quote]

HAHA..

als je mijn vriend boos wilt hebben moet je vooral zo doen ja :P
Nee dat werkt hier averechts..[/quote]

Oke, het moet wel een beetje een ECHT probleem zijn. Aan theatraal acteren hebben wij een broertje dood. Dan schieten we in de: doe ff normaal modus.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:59

Hahaha mijn ex wou een keer uit zichzelf mee, (ook erop rijden) maar is er toen niet van gekomen :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:04

met die "lage" tip moet ik thuis ook niet afkomen. Manlief zegt doodsimpel: "uw paard, uw probleem"
Als hij uit eigen initiatief een keertje meegaat, dan klaagt hij binnen het kwartier al. Of hij heeft het koud, of de paarden geven hem geen aandacht of ze zijn te lief (en op zoek naar snoep, want hij wil altijd koekjes en worteltjes geven, waarna hij verbaasd is dat de paarden naar hem wel b"bijten")

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:05

barbarossa schreef:
Oke, het moet wel een beetje een ECHT probleem zijn. Aan theatraal acteren hebben wij een broertje dood. Dan schieten we in de: doe ff normaal modus.

Mwah ben niet zo van het dramatisch doen :) Maar ik snap wel wat je bedoeld. Maar denk niet dat hij daarmee opeens paard gaat rijden :P

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 16:18

em_papillon schreef:
barbarossa schreef:

Mwah ben niet zo van het dramatisch doen :) Maar ik snap wel wat je bedoeld. Maar denk niet dat hij daarmee opeens paard gaat rijden :P

Wat dat betreft (ik trek de vergelijking maar weer met paarden) wij zijn joge paarden in dat opzicht, is een lang proces.

rafiskatje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:19

Ik wil zooooo graaag na een lange tijd weer paardrijden, alleen me vriend vind dat ik al zo weinig thuis ben :P ik heb op woensdagavond een cursus waarbij ik van 18.15 - 21.00 uur weg ben en op dinsdagavond heb ik school. Daarnaast werken we allebei als ik nog eens wil gaan sporten 1 a 2 keer in de week dan ziet ie me heeellleeeemaaaaal niet meer zegt ie hahahaha :D meiden... jongens... mag ook hoe kan ik hem overtuigen! Ik wil zooo graag weer doen wat ik leuk vind, namelijk paardrijden!

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 16:24

rafiskatje10 schreef:
Ik wil zooooo graaag na een lange tijd weer paardrijden, alleen me vriend vind dat ik al zo weinig thuis ben :P ik heb op woensdagavond een cursus waarbij ik van 18.15 - 21.00 uur weg ben en op dinsdagavond heb ik school. Daarnaast werken we allebei als ik nog eens wil gaan sporten 1 a 2 keer in de week dan ziet ie me heeellleeeemaaaaal niet meer zegt ie hahahaha :D meiden... jongens... mag ook hoe kan ik hem overtuigen! Ik wil zooo graag weer doen wat ik leuk vind, namelijk paardrijden!

Ahum, dan heb ik maar 1 tip, hem als tegenprestatie iets geven waar hij van stuitert.
Wahahahahahaha

rafiskatje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:28

Hahahaha, zeggen tegen hem dat hij na de rit aan de beurt is bedoel je :P Ja, dat zal hem dan in één keer wel bevallen... hihi goede tip trouwens!!!

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 16:29

Maar wil je WERKELIJK je kans van slagen vergroten, dan moet je beloven dat je iets doet waar je anders niet voor te porren zou zijn.

En hier stop ik, gebruik zellef je fantasie maar.....