Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Piaffe_Girl schreef:hij is wel ontspannen
maar net zoals in het filmpje was hij dat ook in stap.
en hij is mischien wel wat ontspannen in stap maar zijn achterhand is er absoluut niet bij.
net zoals wat ik in het ander topic heb gezegd
longeren, buitenritjes zal veel beter vind ik dan persoonlijk.
ik zal als ik jou was, bezig zijn op de langzijde. steeds overgangen maken van stap naar draf , en van draf naar stap zodat zijn achter hand er bij komt, en zo krijg je er ook controle over. zodat hij zich ook sneller zou ontspannen.
en om de galop net zoals in het filmpje zal ik nog niet te veel aan doen.
en vooral niet springen want moet nog veel gebeuren met dressuur voordat je kan springe.
Piaffe_Girl schreef:ik heb ook een probleem geval laat ik het maar zo zeggen![]()
en door buiten te rijden leren ze vanzelf te ontspannen nu is de ongeving nog nieuw.
ik heb mijndes nu 3 jaar, en ik rijd gewoon bitloos door het hele dorp heen niks is eng omdat ze het kent
Sil_Bill schreef:Allereerst: leuk beestje!
Ik vind het totaalplaatje er ontspannen uitzien. Ook aangezien jullie nog niet zolang bezig zijn.
Probeer je teugels wat meet op maat te houden, ze hangen nu erg slapjes, en probeer je handen wat meer te dragen. En je mag wel wat 'trotser' geen zitten.
suc 6 met lady, en hopelijk kun je snel weer in de bak!
LisaB schreef:De foto's zien er idd ontspannender uit dan het filmpje (logisch ook) Je komt er met de juiste begeleiding en geduld wel!
Waar ik me in eerste instantie wel erg aan stoor is je hoofdstel:
Doe de neusriem iets hoger en doe je riempjes door de passanten heen!!