dressuurfoto's lady

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shartjec

dressuurfoto's lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 12:23

Lady word steeds ontspannerder(?) en loopt steeds beter, k volg nu ook les, alleen dat gaat niet vaak door met dit weer, dat is wel jammer! ik hoop dat het sneeuw snel zal smelten en de bak gaat dooien. Lady is een 9e jarige draver die vroeger heeft gekoerst, ze is nu dressuurmatig doorgereden bij de vorige eigenaar. Ze is hier in 2 weken al enorm vooruitgegaan.

afbeeldingen waren helaas groter dan 800 pixels

http://i444.photobucket.com/albums/qq162/Superrrr_Horse/P1020439.jpg

http://i444.photobucket.com/albums/qq162/Superrrr_Horse/P1020441a.jpg

http://i444.photobucket.com/albums/qq162/Superrrr_Horse/P1020469.jpg

http://i444.photobucket.com/albums/qq162/Superrrr_Horse/P1020470.jpg

http://i444.photobucket.com/albums/qq162/Superrrr_Horse/P1020471.jpg

http://i444.photobucket.com/albums/qq162/Superrrr_Horse/P1020472.jpg

Sil_Bill

Re: dressuurfoto's lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:44

Allereerst: leuk beestje!
Ik vind het totaalplaatje er ontspannen uitzien. Ook aangezien jullie nog niet zolang bezig zijn.

Probeer je teugels wat meet op maat te houden, ze hangen nu erg slapjes, en probeer je handen wat meer te dragen. En je mag wel wat 'trotser' geen zitten.

suc 6 met lady, en hopelijk kun je snel weer in de bak!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:44

hij is wel ontspannen
maar net zoals in het filmpje was hij dat ook in stap.
en hij is mischien wel wat ontspannen in stap maar zijn achterhand is er absoluut niet bij.

net zoals wat ik in het ander topic heb gezegd
longeren, buitenritjes zal veel beter vind ik dan persoonlijk.

ik zal als ik jou was, bezig zijn op de langzijde. steeds overgangen maken van stap naar draf , en van draf naar stap zodat zijn achter hand er bij komt, en zo krijg je er ook controle over. zodat hij zich ook sneller zou ontspannen.

en om de galop net zoals in het filmpje zal ik nog niet te veel aan doen.
en vooral niet springen want moet nog veel gebeuren met dressuur voordat je kan springe. ;)

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 12:50

Piaffe_Girl schreef:
hij is wel ontspannen
maar net zoals in het filmpje was hij dat ook in stap.
en hij is mischien wel wat ontspannen in stap maar zijn achterhand is er absoluut niet bij.

net zoals wat ik in het ander topic heb gezegd
longeren, buitenritjes zal veel beter vind ik dan persoonlijk.

ik zal als ik jou was, bezig zijn op de langzijde. steeds overgangen maken van stap naar draf , en van draf naar stap zodat zijn achter hand er bij komt, en zo krijg je er ook controle over. zodat hij zich ook sneller zou ontspannen.

en om de galop net zoals in het filmpje zal ik nog niet te veel aan doen.
en vooral niet springen want moet nog veel gebeuren met dressuur voordat je kan springe. ;)

bedankt voor je reactie, ja, ik ben die achterhand ook actiever aan het maken, en ik heb ook al een stuk of 4 buitenritten gemaakt, hier word ze alleen maar gespannen door, en vooral erg enthousias, ik rijd zelf ook graag buiten en ben van plan om dat minimaal 2 keer per week te gaan doen.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:53

ik heb ook een probleem geval laat ik het maar zo zeggen :)
en door buiten te rijden leren ze vanzelf te ontspannen nu is de ongeving nog nieuw.

ik heb mijndes nu 3 jaar, en ik rijd gewoon bitloos door het hele dorp heen niks is eng omdat ze het kent :)

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 12:56

Piaffe_Girl schreef:
ik heb ook een probleem geval laat ik het maar zo zeggen :)
en door buiten te rijden leren ze vanzelf te ontspannen nu is de ongeving nog nieuw.

ik heb mijndes nu 3 jaar, en ik rijd gewoon bitloos door het hele dorp heen niks is eng omdat ze het kent :)

ja ik heb bitloos ook als advies gekregen omdat ze erg gevoelig is en "bang is om pijn te hebben" vanwege haar vervelende verleden.
dus ik bitloos hoofdstel aangeschaft, gaat ze alleen maar steigeren & met haar hoofd schudden, die druk op andere plekken is ze niet gewend, ze is met bit ontspannerder dan zonder.

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 12:58

Sil_Bill schreef:
Allereerst: leuk beestje!
Ik vind het totaalplaatje er ontspannen uitzien. Ook aangezien jullie nog niet zolang bezig zijn.

Probeer je teugels wat meet op maat te houden, ze hangen nu erg slapjes, en probeer je handen wat meer te dragen. En je mag wel wat 'trotser' geen zitten.

suc 6 met lady, en hopelijk kun je snel weer in de bak!

teugels op maat heb ik wel, maar omdat ze dan buigt en haar neusje naar binnen doet gaan ze slap hangen, dat vind ik nu nog geen probleem, ik heb nu contact met haar mond maar wel licht, omdat ze anders gaat schudden, ik vind die teugels nu nog niet zo belangrijk!

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:36

De foto's zien er idd ontspannender uit dan het filmpje (logisch ook) Je komt er met de juiste begeleiding en geduld wel!
Waar ik me in eerste instantie wel erg aan stoor is je hoofdstel:
Doe de neusriem iets hoger en doe je riempjes door de passanten heen!!

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 14:00

LisaB schreef:
De foto's zien er idd ontspannender uit dan het filmpje (logisch ook) Je komt er met de juiste begeleiding en geduld wel!
Waar ik me in eerste instantie wel erg aan stoor is je hoofdstel:
Doe de neusriem iets hoger en doe je riempjes door de passanten heen!!

bedankt voor je reactie!
over het hoofdstel:
die riempjes door de passanten ging niet door het koude weer, eigenlijk doe k dat altijd wel hoor, maar ik had toen even geen zin om een half uur te zitten prutsen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:45

Waarom naar ontspanning werken met sporen om? Verder ziet het er netjes uit, je mag wat meer 'chillen' op je paard, als jij lekker ontspant ontspant je paard ook sneller. Let er verder op dat je je armen niet teveel strekt, krijg je een hard hand. Succes, jullie zijn een leuke combinatie!

Bij Photobucket kan je trouwens resize > Large doen, dan kan je ze als afbeelding plaatsen ;)
En omdat je de foto's moet kunnen zien, tem ik even

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 17:14

bedankt voor je reactie, ik zal dat rezise even doen :)

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:06

Ziet er inderdaad helemaal niet slecht uit.
Wat me ook opviel is dat je je teugels meer op maat mag nemen. Ben je ook al bezig dat hij wat meer gaat nageven? Of is Lady daar niet aan toe of kan dit niet? Omdat ik las dat ze een draver is geweest. Hierdoor kan ze dan nog wat beter gaan lopen.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:22

ziet er niet slecht uit ;)
alleeen je blauwe dekje is te klein voor lady :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:56

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
Je nivo ontbreekt, en ook de dingen waar je tegenaan loopt en wat je nu doet om dat op te lossen.