met mijn paard aan het werk 1e keer les!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kellyyy___xx

met mijn paard aan het werk 1e keer les!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 00:54

Hallo,
Caballero is nu een paard(ruin) van 3,5 maar de foto's die ik ga posten zijn van eind zomer toen ik de 1e keer les met hem had toen was hij 3 jaar en 1/2 maand(en).:
instappen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hier zijn mijn schouders heel erg..(komt omdat hij toen ook heel erg trekte omdat hij het moeilijk vond) :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
uitstappen ( helemaaall nat..):
Afbeelding

Ik heb nu een tijdje geen les gehad omdat ik elke keer niet kon als mijn instructrice kon en andersom.. dus schoot niet echt op.. toen heb ik een 1/1,5 maand geen les gehad en toen eindelijk 1 keer van iemand anders die ik heb gevonden tot dat het ging vriezen enz... maar heb wel al het idee dat ik van deze instructeur veel beter les krijg!.. binnekort komen hier wel foto's van van hoe mijn paard alweer is gegroeit enz..

Comentaar is welkom maar houd het netjes en leuk..

Groetjes Kelly & Caballero.

TheWelsh

Re: met mijn paard aan het werk 1e keer les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:04

Ik vind het moeilijk te beoordelen omdat het zulke kleine fotootjes zijn.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:06

kippie1983 schreef:
Ik vind het moeilijk te beoordelen omdat het zulke kleine fotootjes zijn.

Die kan je vergroten door erop te drukken. :)

@TS: Ik vind het er nog onrustig uitzien, waarschijnlijk doordat je paard nog redelijk jong is.
Ik heb het idee dat je heel erg met je handen bezig bent, waarna je paard begint te trekken om de spanning enigzins te ontwijken.
Wil je je paard nog een tijd rust gunnen of ga je er vanaf nu intensief mee aan het werk?

Let op je handen, hakken en dat je netjes rechtop blijft zitten.

Nicci_2O1O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:40

Let inderdaad vooral ook goed op je eigen houding zoals upendo al zegt; Handen, Hakken naar beneden en zorg dat je netjes rechtop blijft zitten.
Succes verder met je paardje

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:01

Het eerste wat me opvalt is dat je paard bezig is met zijn hoofd. Heb je al eens geprobeert om de ontspanning op te zoeken met hem, of kent hij dat nog niet?
Het is zeker wel goed om les te blijven houden, vooral bij zo'n jong ding. Succes hoor!

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:45

Op zich, als je gewoon aanleuning houdt is het helemaal niet erg dat hij er nog niet helemaal doorloopt. Dat komt vanzelf. Eerst mooi voorwaarts en leren sturen en tempowisselingen rijden en overgangen. Let zelf er op dat je je handen naast elkaar houdt! En denk erom dat je niet met een holle rug gaat zitten. :Y)

Eerlijk gezegd zou ik zelf niet een foto plaatsen waar de instructrice opstaat die jij minder goed vind.. Beetje sneu voor haar. ;(

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:37

Probeer te ontspannen.
Dan gaat je paard ook meer ontspannen. :)
Wel leuk paard, en blijven lessen, dan komt het vanzelf wel goed. :j

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:45

Onhandig die kleine fotootjes, kun je ze niet gewoon wat groter plaatsen? Kijkt makkelijker zonder zoveel te klikken ;)

kellyyy___xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 13:10

deze redenen komt vooral idd omdat hij nog heel erg jong en net onder het zadel was.. we zijn nu al een stuk verder, maar zal wel weer opnieuw moete beginnen vanwege al dat sneeuw en ijzel.. al zijn spiertjes gaaan weg.. pff. ik ken me paard nu natuurlijk beter en gaat rijden ook steeds beter.. alleen heb ik een holle rug van mezelf daar kan ik hellaas weinig aan veranderen, en moet zeggen dat ik het zelf ook niet fijn vind een holle rug.. :\
maar als ik weer kan rijden laat ik gewoon iemand weer ff foto's maken en post ik ze zo snel mogelijk weer op de site om de vooruit gangen te kijken ;)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:01

Volgt ie je hand helemaal niet of soms wel?
Zou toch proberen eerst wat lager en ronder te rijden als dat gaat dan. En verder inderdaad ontspannen...ben je erg gespannen of vind je het spannend?

kellyyy___xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 16:39

in het begin vond ik het allemaal idd heel erg spannend, natuurlijk omdat het zo'n jong paard is, maar nu ken ik hem en is het allemaal niet zo spannend meer.. hij is nu al wat meer nagevelijk hij gaat nu wat meer rond lopen

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:38

Ik ben wel benieuwd naar de foto's van nu eigenlijk...

kellyyy___xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 12:52

haha ja, dat word nog ff wachten..:P kan nog steeds niet rijden door al die sneeuw en ijzel..:( daarna moeten we weer ff opbouwen want hij heeft dan natuurlijk niet zoveel gedaan. dus de foto's komen dan zo snel mogelijk!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:41

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Tevens is het de bedoeling dat je recente foto's plaatst op RT-HAW.