Nou nee, deze foto's heb ik net binnen gekregen van een keer begin december. En ik wou ze toch plaatsen, omdat ik over het algemeen vrij veel heb aan tips van bokt, mist ze onderbouwd zijn.
Lady is een 13-jarige Tinkermerrie die ik sinds oktober recreatief rij. We rijden voornamelijk buiten, en maar enkele keren in de bak. Niveau hebben we dus ook niet echt, bak dient alleen om het huidige niveau op pijl te houden, en om zowel bij de amazone als bij het paardje eventuele foutjes weg te werken. Het grootste probleem waar we op dit moment tegen aan lopen is de rechtergalop. Dit is voor zowel amazone als paard moeilijk, voor de amazone omdat ze soms het paard met de zit blokkeert, en voor het paard door enige stijfheid van het enkele maanden niks doen. En verder kan aan de houding van de amazone ook nog wel het een en ander gebeuren. Belangrijkste hierin is het uitzitten van de galop. Toen deze foto's gemaakt werden kon ik domweg niet op mn kont zitten, maar vorige week, op de hei, had ik ineens het knopje gevonden, en hij werkt tot nu toe nog steeds
. Daarnaast is ook de beenligging niet alles, tenen naar binnen, dan zullen de hakken vanzelf een stuk beter worden! En ook de handen kunnen verbetert worden, meer dragen, en lichtere aanleuning zodat paardlief écht het hoofd zelf gaat dragen en helemaal mooi rond gaat worden op den duur. Maargoed, zoals gezegd is de bak eerder uitzondering als regel bij ons, dus we zien op den duur wel waar het schip strand! (Wil niet zeggen dat ik geen tips kan gebruiken, rijden blijf ik toch wel, en het paard ook lopen
)Ik draag geen cap omdat ik zelf vind dat de kans dat ik van dit boomprove paardje val, en daarbij ook nog zodanig terecht kom dat een cap zou helpen relatief klein is, al weet ik verdomd goed dat hij er zeker is! En omdat ik het idee heb dat mijn huidige cap eerder letsel kan veroorzaken als voorkomen. Hij staat namelijk vrij hoog op mijn hoofd, waardoor hij bij een klap makkelijk in mijn nek terecht kan komen.
1. Meet Lady en Lotte

2.

3.

4. Ons concentratiepunt, galop

5.

6. Op mijn handen na vind ik dit een mooi plaatje (meer dragen)

7.

8. Voltetje

9. Over strekken gesproken

10.

11. Strekken kan natuurlijk nog beter

12.

13.

14. Nog een galopje dan

15. En klaar zijn we alweer...

Zoals jullie allemaal kunnen zien is het een supermegageweldig paardje waar ik helemaal gek op ben, en nog lang van hoop te genieten!
Enne, wie weet, tot ooit in de ring?
)