Reus Marbo voor de tweede keer op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Reus Marbo voor de tweede keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 12:02

Ik had nog wat foto's liggen waar ik nog wel een topic van kon maken. Een paar van juli 2009 en een paar van november 2009. Dus kunnen jullie marbo nog een keertje bewonderen.

Ons eerste topic:Marbo@Work voor het eerst op bokt!

Ik heb 3 jaar lang een vaste verzorgpony gehad. Door een val van deze pony moest ik een operatie ondergaan. In de tijd dat ik niet mocht rijden (voor de operatie) is mijn pony verkocht. Daarna ben ik geopereerd, en begon de weg tot het herstel. Toen ik na 3/4 jaar hersteld was, wilde ik graag weer beginnen met rijden, dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuw verzorgpaard. Deze heb ik gevonden.

Marbo een KWPN ruin van 15 jaar. Hij is 1.78 hoog. Erg groot aangezien ik zelf maar 1.67 ben.
Kenmerken van Marbo:
- Liever lui dan moe (maar wel werkwillend)
- Lang gebouwd (valt snel uit elkaar)
- Heeft van zichzelf zo goed als geen balans (moet je erin rijden maar valt nog niet mee)
- Erg moeilijk te rijden(niet onwillend). Voelt alsof ik helemaal opnieuw moet leren rijden

Ik zelf heb heeeel veel punten waar ik niet tevreden mee ben namelijk:
- Piano handen
- Belabberde houding (doorgezakte rug en zit niet rechtop)
- Trek been op tijdens het drijven
- Door alles bij elkaar geen mooi beeld vind ik zelf.

Je kunt zien dat hij al lang niet meer goed getraind is in november. De bak is te slecht. We maken alleen buitenritjes voor de beweging. Maar dressuurmatig stelt het niks meer voor.

Naja, Hier komen de foto's dan. Hier komen de reus, en de kabouter :P

Juli:
Afbeelding

Afbeelding

November:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij was heel erg stijf en omdat hij zo lang is lijkt het dan meteen nergens meer op.
Wees een beetje lief voor ons :P
Commentaar welkom! :D

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:50

Ik vind het wel mee vallen hoor dat of jij klein lijkt of hij groot! Kan mooi! Als je je beugels een gaatje langer doet lijkt het nog mooier.. En dan kun je jezelf ook wat beter lang maken. Dus rechterop zitten.

Denk erom dat je niet gaat hangen aan de teugels. Soms lijkt het dat je naar achter leunt en daarbij aan de teugels hangt. En daarbij hou je hem dan alleen maar tegen, terwijl hij al wat lui is toch?(vooral foto 1) Probeer er ten alle tijde mooi recht boven te blijven ook in de overgangen, zoals bv de èèn na laatste foto leun je voor over, waarschijnlijk om te helpen maar je werkt dan juist tegen..

Op de 2de foto is heel duidelijk een knik te zien in je pols en je bent daar ook te streng met je binnenhand. Duim omhoog, 2 teugels even veel druk en met je been stelling vragen.

Eigenlijk had je deze punten zelf ook al genoemd maar dit viel me het eerste op. Probeer naarmate je weer vorderd in de training eerst actie achter weg te krijgen, zodat hij meer op de ah gaat lopen en je alleen met een licht weerstand biedende hand een mooi over de rug lopend paard krijgt. Nu lijkt het nog wat alsof hij niet actief loopt terwijl je hem van voren wel weerstand bied. Hopen dat de bak (lees het weer) weer wat mee gaat werken!!

Succes!!! :D :D

abukir

Re: Reus Marbo voor de tweede keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:29

Ziet er leuk uit hoor vind het wel bij je passen zo,n groot paard.
Oja rijtechnisch commentaar. Je moet een beetje oefenen op je zit soms duik je naar voren (je wilt natuurlijk naar je knappe paardje kijken) en de andere keer zit je weer erg achterover. Een zitlesje of zonder zadel oefenen kan daar erg bij helpen. Verder zou ik probereb hem wat actiever te rijden door veel (schijn)overgangen te maken, helpt erg goed.
Ondanks dat jullie weinig geoefend hebben vind ik dat hij beter loopt als bij je vorige topic.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:34

Ik jou erg mooi op je paard passen!
Hij loopt al stukken fijner als eerst, hij mag nog wel wat actiever en je mag hem nog wel wat meer bijelkaar rijden.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 16:41

Dat mijn zit slecht is weet ik maar al te goed. Zitles is idd nodig, maar geen geld om dat nu te doen. Zal nog even moeten wachten.

Zonder zadel oefenen? Wil ik wel maar kom er niet op :o hihi Hij is te hoog om er dan op te komen. Maar goed idee. Mocht ik nog een manier vinden om er toch op te komen zal ik dat zeker doen. :j Misschien een kraan huren? :D Geintje.

Dat hij actiever en bij elkaar mag weet ik hoor. Hij is hier trouwens ook niet sloom, eerder fris, en wel vrij actief van achter, maar hij lijkt niet actief omdat er weinig buiging meer in zit. Dan lijkt het alsof zijn achterhand achter blijft omdat hij zijn rug zo lang maakt. Van de zomer liep hij zooo super! Maar bij hem is het zo, als je een paar weken niet echt meer traint ben je helemaal terug bij af. Hier is hij al meer dan 2 maanden niet getraind alleen maar op buitenrit. Lange rechte paden en meters maken dus het lijkt inderdaad nergens meer op. We gisschien verhuizen naar een andere stal. Mocht dit doorgaan ga ik weer trainen en dan zal ik nog eens foto's plaatsen. Dan kunnen jullie zien wat een paar weken rijden al met hem doet. Is echt niet normaal. Dan gaat ie als een trein.

Bedankt voor jullie reactie!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:34

Ik vind je juist leuk op hem passen :j
Ik zie af en toe wel pianohandjes, en je valt soms wat voorover.

Ni_na

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:37

belabberde houding zeg je zelf??
ik vind het best meevallen hoor!

probeer je benen ietsje verder 'naar voor' te houden en je haken mooi uit te drukken, hierdoor kan je ook makkelijker je bovenlichaam iets verder naar achter houden, en mooi rechtop blijven zitten..

maar verder vind ik het er leuk uitzien :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 19:46

Ik heb net te horen gekregen dat de eigenaresse niet meer verder wil met mij. Vanaf morgen ben ik paardloos.

Erg jammer. zeker omdat het als reden heeft dat ik haar moet gaan betalen terwijl we helemaal in het begin al hadden afgesproken dat ik hem gratis mocht rijden omdat ik geen inkomsten heb.

Erg balen en heel jammer. Maar dit is het einde van ons sprookje.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 20:23

Bedankt. Ja ben er ook kapot van. Mede omdat ik de reden voor de plotselinge verandering van haar niet begrijp. maar ja morgen spullen ophalen en maar weer op zoek naar een nieuw paard. Ik heb 3/4 jaar van hem mogen genieten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 13:06

Bedankt!
Ben al geweest. Viel wel mee. Paard geknuffeld en de mensen waren lief voor mij. Tegen de anderen had ze ook zo gedaan op stal. Zo in het langslopen gezegd dat ze per 1 feb. naar een andere stal gaan.Dus tja....

Wat anders vinden zal nog niet mee vallen aangezien iedereen tegenwoordig een bijdrage wil hebben

Joske_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:00

Ik vind het een prima combinatie hoor! Let erop dat je recht gaat zitten. Ik bedoel niet dat je te veel naar voren of naar achteren zit, maar het lijkt op sommige foto's dat je links wat inknikt.
Ik vind het een fijn beeld!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:02

Moderatoropmerking:
Ik heb net verschillende reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Letten jullie er op dat RT-HAW enkel bedoelt is om rijtechnische commentaar te geven?

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:23

Zo, wat een groot paard zeg! Misschien kan je net wat je wat vaker hoort, wat rechter op gaan zetten!

Harry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:49

Reus en kabouter valt indd wel mee hoor :)
probeer je paard wat actief te houden, dan ziet het er meestal ook al wat beter uit.

Zenna_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:21

Leuke foto's, probeer de achterhand er wat meer onder te rijden door veel overgangen te maken en veel voltes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:44

Probeer rechtop te blijven zitten, je beugels mogen wel 1 of 2 gaatjes langer. Vind jullie een leuke combinatie :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 00:01

Liinn schreef:
Probeer rechtop te blijven zitten, je beugels mogen wel 1 of 2 gaatjes langer. Vind jullie een leuke combinatie :)

Een leuke combinatie die helaas niet meer bestaat. |(
Maar bedankt voor het compliment en iedereen bedankt voor het commentaar ;)

Cintjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:40

leuk paard :)

probeer niet te ver naar voren te vallen en de 1e paar foto's zag ik dat je teugels wat aan de lange kant waren

Joepjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:42

Vindt het best mee vallen dat jij klein bent of hij groot
Probeer alleen niet zo sterk in te werken met je binnen hand en probeer rechtop te zitten

Zitles helpt je zeker hierbij

lancwilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:56

Paard loopt wel een beetje lang.