werking van de zitbeenknobbels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daquira

werking van de zitbeenknobbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 19:06

Hoi iedereen, je leest overal zoveel over het gebruik van de zitbeenknobbels bij het paardrijden.
Kan er mij iemand vertellen hoe je deze precies dient te gebruiken?

Groetjes,
Eva

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: werking van de zitbeenknobbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:06

Je moet erop zitten in het diepste punt van je zadel. En als je wilt testen of je daadwerkelijk doet is daar een simpel trucje voor.

Je gaat doorzitten in draf, je trekt je knieën ca 20 cm op en je haalt je benen van je zadel. Dan moet je doorzitten op alleen je zitbeenknobbels. Verder heb je met je zit/benen geen contact met je paard. Als je dit lukt zonder te gaan butsen/stuiteren/scheefzakken kan je ervan uitgaan dat je op de juiste plek in je zadel zit.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:35

Probeer ook maar eens op een stoel te zitten en stop je handen onder je billen..
je kunt dan als het goed is je zitbeenknobbels voelen.
Als je dan draait met je gewicht, kun je op je handen heel goed de verandering van druk van de ene naar de andere knobbel voelen.
Zo kun je ervaren hoeveel invloed je zit heeft en hoe belangrijk daarbij de zitbeenknobbels zijn.

CaroleKlomp

Re: werking van de zitbeenknobbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:17

Ik ben het eens met de twee andere reacties maar een passend zadel vind ik wel een voorwaarde.